Strona główna

MODEL NASZEGO ABSOLWENTA

1. Dziecko kończące Przedszkole Króla Maciusia I w Komornikach  na miarę swojego wieku i potencjału rozwojowego:

wykazuje :

  • motywację do uczenia się i do wysiłku intelektualnego, 
  • zainteresowanie treściami nauczania, chęć poznawania czegoś nowego, 
  • umiejętność przyswajania nowych pojęć, logicznego myślenia, korzystania z posiadanych wiadomości, uważnego słuchania,
  • umiejętność koncentracji, pracy przez dłuższy czas, wytrwałość, 
  • umiejętność współpracy w grupie 
  • umiejętność radzenia sobie z trudnościami 
  • tolerancję wobec innych, odmiennych postaw, przekonań 
  • samodzielność,
  • odporność na stres (sytuacje problemowe, konflikty z kolegami)
posiada:
  • zdolność do obdarzania innych uwagą i porozumiewania się w zrozumiały dla nich sposób
  • wyobrażenie o obowiązkach wynikających z roli ucznia
  • podstawowa wiedzę o świecie;
umie:
  • cieszyć się z własnych osiągnięć i odczuwać satysfakcję, gdy samodzielnie wykona zadanie,
rozumie, zna, przestrzega:
  •  praw dziecka i respektuje prawa innych ludzi,
  • zasad bezpieczeństwa, zasad higieny, dbałości o zdrowie i sprawność fizyczną
  • zasad kultury współżycia i postępowania,
  • kultury i dziedzictwa własnego regionu, symboli narodowych,
  • zasad  poszanowania przyrody i środowiska;

nie obawia się:

  • występować publicznie – reprezentować grupę, przedszkole,
  •  chwalić się swoimi pomysłami, osiągnięciami, sukcesami,
  •  wykazywać inicjatywy w działaniu,
  • wyrażania swoich uczuć;

2. Kompetencje absolwentów Przedszkola  Króla Maciusia I w Komornikach w zakresie gotowości szkolnej

Dojrzałość społeczna:
  •  dobry poziom adaptacji
  •  zdolność do nawiązywania prawidłowych relacji społecznych
  •  samodzielność i aktywność
  •  przestrzeganie norm współżycia, koleżeńskość
Odporność emocjonalna:
  • zdolność do obdarzania uwagą i porozumiewania się w zrozumiały sposób /słuchają i 
  • wypowiadają się w różnych sytuacjach/
  • umiejętność pokonywania trudności
  • umiejętność znoszenia porażek i korygowania swego zachowania
  • podejmowanie zadań na swoją miarę i realizowanie ich do końca

Motywacja do nauki:

  • rozbudzenie poznawcze, chęć do podjęcia nauki
  • zdolność odczuwania satysfakcji z samodzielnego wykonania zadań oraz z własnych  osiągnięć
  • posiadanie wyobrażenia na temat obowiązków wynikających z roli ucznia