Strona główna










KOMUNIKATY

Komunikat nr 1 -  Pilne !!!

W środę 6 czerwca 2018r. planowana jest wycieczka do Rogowa (ZAUROLANDIA).

Wyjazd około godz. 9oo, zamierzony powrót około godz. 17oo.

Koszt wycieczki 30 zł. Dzieci mogą zabrać ze sobą torbę z przekąskami,

ze względu na upały proszę o wyposażenie dziecka w nakrycie głowy i napoje.

 


 

Komunikat nr 2

Serdecznie zapraszamy

w dniu 14 czerwca 2018 r. (czwartek) na 

R o d z i n n y     E k o     F e s t y n

Zabawimy się w godzinach 17oo do 19oo w naszym ogrodzie przedszkolnym. 





                                                            

Serdecznie zapraszamy na występ dzieci z okazji dnia

                                    Mamy  i  Taty
 

w dniu 28 maja 2018 r. (poniedziałek). Początek o godz. 16.00

                            


 

 



KOMUNIKAT

 

Z okazji Dni Komornik, 27 maja 2018 r. (niedziela),
dzieci z naszej grupy wystąpią na scenie przy Green Hotelu
na stadionie w Komornikach. 

Zbieramy się przed sceną o godz. 15.00.
Wystąpić mamy około godz. 15.15.
(jeżeli nie będzie poślizgu czasowego). 
Dzieci zatańczą taniec z pomponami.

Proponuję założenie dzieciom przedszkolnych t-shirtów w kolorach komornickich - czyli żółtych lub zielonych. Są wyprane – ale długo nie były używane. Mamy zainteresowane odświeżeniem t-shirt-u – proszę o kontakt.

Mam jeszcze jedną prośbę - aby dziewczynki były w spodniach lub legginsach, w dzień upalny - w krótkich spodenkach.



Wiersze i piosenki

 

PIOSENKA

1.Jaki  dzień  wesoły,  jaki dzień radosny

   Wszystko dziś się śmieje, pachną kwiaty wiosny.

      Ref. Puk-puk serca biją równo, równiuteńko

             Kocham cię mamusiu, kocham cię mateńko.

             Puk-puk serca biją równo, równiuteńko

             Kocham cię mamusiu, kocham cię mateńko.

2. I znów dzień pogodny złotą nitkę splata

     wszystko  jest  radosne, pachną róże lata.

       Ref. Puk-puk serca biją, cicho, cichuteńko

               Kocham cię tatusiu, kocham cię tateńku

               Puk-puk serca  biją  cicho, cichuteńko

               Kocham cię tatusiu, kocham cię tateńku.

3. Bo te dni świąteczne pełne są radości

    niechaj  będą  zawsze  w  kwiatach i miłości.

      Ref. Puk-puk serca biją, [puk-puk jak tam-tamy

             Mamusiu, tatusiu – bardzo was kochamy.

             Puk-puk serca biją,  puk-puk jak tam-tamy

             Mamusiu, tatusiu – bardzo was kochamy.   

 

Mama tata dwie połówki - wiersz

Tata w piłkę ze mną  gra,

mama 100 pomysłów ma,

tata rower zreperuje,

mama  - siniak pocałuje,

tata – zimą ciągnie sanki,

mama z kwiatów plecie wianki.

Mama – tata – mądre główki

są  jak jabłka 2 połówki.

Co za jabłko – mówię wam,

jaki skarb ja w domu mam.   

 

 Motylki        

Dwa motylki się spotkały   la la la la la la la      

Skrzydełkami zamachały  la la la la la la la        

Poruszyły wąsikami     la la la la la lala             

Pochylając w dół głowami  la la la la la la la       

Ref. Motylki, motylki nie tracą ani chwilki

       Wciąż wirują dookoła

       Bo zabawa to wesoła.    

       Motylki , motylki, nie tracą ani chwilki,

       Wciąż wirują dookoła

       Bo zabawa to wesoła.         

Potem siadły na źdźbło trawki  la la la la la la la

Klaszcząc mocno w obie łapki   la la la la la la la

A gdy już się tym znudziły   la la la la la la la  

To do góry znów się  wzbiły     la la la la la la la

Ref. Motylki, motylki …..        

 





KOMUNIKATY

 

20 marca 2018 r. (wtorek)  - wycieczka do kina w Buku na bajkę pt. "Pszczółka Maja: Miodowe Igrzyska".

                                                                  Odpłatność 10 zł w sekretariacie.

 

21 marca 2018 r. (środa) - Powitanie wiosny - Zielony Dzień w  przedszkolu.

                                                              Proszę w tym dniu o zielone elementy w ubiorze dzieci.

 


 

TEMATY  KOMPLEKSOWE W MARCU

5 – 9.03. 2018 – Zakładamy zielony ogródek w naszej sali

12 – 16. 2018 – Wiosna tuż tuż

19 – 23.03.2018 – Witaj wiosno

26 – 30.03.2018  - Święta wielkanocne tuż tuż

 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne 

 

  • dalsze usamodzielnianie dzieci w czynnościach higienicznych i samoobsługowych
  • wdrażanie do używania  zwrotów grzecznościowych
  • wdrażanie do zgodnej zabawy
  • zachęcanie do dzielenia się atrakcyjnymi zabawkami i zabawkami przyniesionymi z domu
  • obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie
  • samodzielne wsianie nasion w zielonym ogródku w sali i systematyczna obserwacja oraz dbanie o rośliny
  • udział w powitaniu wiosny
  • nauka wiersza i piosenki o tematyce wiosennej
  • ćwiczenie w sali, w sali gimnastycznej i na dworze
  • podejmowanie samodzielnych i kierowanych działań plastyczno-konstrukcyjnych
  • nauka liczenia w zakresie 3 na konkretach
  • układanie rytmów
  • poznanie symboli potrzebnych do zabawy w kodowanie na dywanie
  • utrwalenie wyglądu koła, kwadratu, poznanie kształtu trójkąta
  • utrwalanie podstawowych kolorów
  • utrwalanie położenia przedmiotów w przestrzeni
  • zabawy oddechowe

 

 

Wiersze  i  piosenki

Wiersz

Dzisiaj na łące żaby

już od samego  rana

opracowują książkę

porady dla bociana.

Na pierwszej stronie książki –

popatrz – żaby zielone

i napis

zjadanie żab – surowo zabronione

 

Piosenka  „Uciekaj zimo”

Wsiadaj zimo na sanki i uciekaj już!

Zabierz śnieżne bałwanki,

zabierz wiatr i mróz.

Ref. Rękawiczki i czapki

Pochowamy do szafki

Na spacerek pójdziemy

Nie zmarzniemy już x2

A ty zimo, uciekaj za górkę za las.

I nie marudź, nie zwlekaj

Już na wiosnę czas.

Ref. Rękawiczki i czapki

Pochowamy do szafki

Na spacerek pójdziemy

Nie zmarzniemy już x2

 

 


 


            




Zapraszamy dzieci na
PRZEDSZKOLNY  BAL  PRZEBIERAŃCÓW
 w czwartek 8 lutego 2018 r.

Proszę przyprowadzić dzieci do sali już przebrane

 



 

TEMATY  KOMPLEKSOWE W LUTYM

- Bal bałwanków   5 – 9.02.2018

  12.02. 2018 -  23.02.2018   ferie zimowe  - DYŻUR   

- O zdrowie dbamy – zielony ogródek w sali zakładamy 26.02.2018 – 2.03.2018

 


 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne

 

  • porozmawiamy o karnawale, wzbogacimy słownictwo – bal, karnawał, serpentyna, pobawimy się na przedszkolnym balu przebierańców,
  • przygotujemy bałwankom maski karnawałowe, osłuchamy się z piosenką Był sobie raz balonik…, pomalujemy balonik na niebiesko, poćwiczymy spostrzegawczość w czasie zabawy "Co zniknęło"
  • przypomnimy sobie jak bezpiecznie bawić się na śniegu i lodzie
  • założymy w Sali zielony ogródek i będziemy go pielęgnować i obserwować wzrost roślin
  • szczypiorek i natkę pietruszki  oraz rzeżuchę będziemy dodawać do kanapek śniadaniowych
  • przeprowadzimy eksperyment – co jest potrzebne roślinom do prawidłowego wzrostu
  • nauczymy się rymowanki Witaminki
  • zastanowimy się jak jeszcze – oprócz zdrowego jedzenia – dbamy o zdrowie
  • postaramy się pamiętać o czarodziejskich słowach i częściej je stosować
  • będziemy ćwiczyć samodzielne ubieranie i rozbieranie się
  • postaramy się prawidłowo trzymać kredkę
  • popracujemy nad zapamiętaniem własnego adresu

 

 


Wiersze  i  piosenki

 

W KARNAWALE

W karnawale, w karnawale

Tańczą misie, tańczą lale,

Tańczą misie i bałwanki

I wesoło tańczą sanki

 

BYŁ SOBIE RAZ BALONIK

Był sobie raz balonik

Niebieski w kropki złote,

Nie umiał wcale latać

Choć wielką miał ochotę.

Aż przyszła noc lutowa

noc tańca i muzyki

Tej nocy sam karnawał

sprzedawał baloniki.

 

WITAMINKI

Witaminki. Witaminki

Dla chłopczyka i dziewczynki

Dla dużego i malucha

Witaminki –

Hop  – do brzucha.





 

Serdecznie witam w Nowym 2018 Roku

 

Komunikaty

Przypominam o spotkaniu z psychologiem – dla chętnych rodziców
nt. 
"Wyznaczanie granic",
w dniu  3 stycznia 2018 r. (środa) godz. 16.30.


Zapraszam na spotkanie integracyjne
„RODZINNIE” - 18 stycznia, (czwartek), godz. 16.00.                              
Pokażemy program przygotowany na Dzień Babci I Dziadka oraz wspólnie pobawimy się przy muzyce.

 

 

Babcie i dziadków zapraszamy do nas w piątek 19 stycznia na godz. 13.oo. Jeśli z jakichś powodów do dziecka nie dotrze żadna babcia lub dziadek proszę, aby na występ przyszedł rodzic. Istnieje możliwość zorganizowania poczęstunku dla szacownych gości – ale jest jeden warunek, przyniesione ciastka muszą być z paragonem – wymóg  nie do ominięcia. Ciasta domowe – niestety wykluczone. Ze względów organizacyjnych proszę o wpisanie na listę ilości babć i dziadków, którzy przybędą  na uroczystość. 


Tematy tygodniowe

Witamy Nowy Rok i nowych kolegów   -  2-5.01.2018

Pomagamy ptakom przetrwać zimę  - 8-12.01.2018

Wielka to gratka gościć babcię i dziadka - 15-19.01. 2018

Zimowe sporty i zabawy - 22-31.01.2018



Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc styczeń 

  • integrowanie nowoprzyjętych dzieci z grupą
  • stwarzanie przyjaznej atmosfery sprzyjającej integracji
  • zapoznawanie dzieci z następstwem pór roku
  • wdrażanie do umiejętności określania pogody i zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy: śnieg, mróz, zimno, lód
  • wspólne eksperymentowanie – poznanie właściwości śniegu i lodu w czasie zabawy: lepienie kul, zabawy śnieżkami; zabawa „Czy śnieg jest czysty?”
  • nabywanie odwagi i umiejętności wypowiadania własnych myśli w kontaktach indywidualnych i zespołowych
  • poznawanie wybranych zwierząt żyjących w naturalnym środowisku: ptaki – sikorka  -  wygląd, sposób życia, poruszania się, odżywiania, zwyczaje, potrzeba dokarmiania w czasie zimy
  • wzmacnianie więzi uczuciowej z rodziną poprzez świadome uczestnictwo w uroczystościach rodzinnych; okazywanie szacunku osobom starszym
  • przygotowanie artystycznego programu z okazji święta Babci i Dziadka; zaproszenie gości do przedszkola; wręczenie przygotowanych upominków
  • opanowanie umiejętności kulturalnego spożywania posiłków: przyjmowanie prawidłowej postawy, właściwe posługiwanie się sztućcami, opanowanie umiejętności dokładnego gryzienia pokarmów
  • wdrażanie dzieci do samodzielnego odwracania odzieży na prawą stronę
  • zabawy samorzutne, w budynku i na dworze, umożliwiające różnorodne formy ruchu
  • zaznajomienie z koniecznością uprawiania gimnastyki w celu zachowania dobrej kondycji fizycznej i zdrowia
  • stosowanie zasady „w zdrowym ciele zdrowy duch”, rozgrzewanie się w przypadku zmarznięcia (bieganie, rozcieranie miejsc zmarzniętych)
  • poznanie zabaw i sportów zimowych 


Wiersz

Babciu, babciu bardzo kocham ciebie 

Dziadku, dziadku  - bardzo kocham ciebie

i dlatego i dlatego – nie możemy żyć bez siebie

 

Piosenka

1. Babciu, droga babciu, powiedz mi,
    czy potrafisz zrobić to, co my?

    My tupiemy, tup, tup, tup.
    Teraz babciu, ty to zrób! (bis)
 

2. Dziadku, drogi dziadku, powiedz mi,
    czy potrafisz zrobić to, co my?

    My skaczemy raz, dwa, trzy,
    teraz dziadku podskocz ty!(bis)
 

3. Babciu, droga babciu, powiedz mi,
    czy potrafisz zrobić to, co my?

    My klaszczemy, raz dwa, trzy,
    teraz babciu klaszcz i ty!(bis)
 

4. Dziadku, drogi dziadku, powiedz mi,
    czy potrafisz zrobić to, co my?

    My całuski damy ci,
    teraz dziadku daj nam ty!(bis)

 

 

Nowa zabawa

To zabawa całkiem nowa

To się robi tak

Ręka – ręka.

Noga – noga

Oczy – uszy kark

 

 





Bardzo proszę, aby dzieci przyniosły na czwartek 7 grudnia 2017 r. po jednej bombce (jeżeli jest to możliwe - w kolorze czerwonym) - będziemy ubierać grupową choinkę.
                                                                Dziękuję
 

 

Kalendarz imprez grudniowych

 

  6.12.17 r. - Mikołajkowy występ dzieci z grupy Czarodzieje, godz. 10:30.

11.12.17 r. - Spotkanie z Czarodziejem „Magie show" dla wszystkich dzieci,

                   godz. 9:00, koszt 6zł.

20.12.17 r. - Jasełka w wykonaniu dzieci z grupy Pisarze, godz. 10:30.

21.12.17 r. - Obiad Wigilijny dla wszystkich o godz. 12:00 oraz spotkanie z

                    Gwiazdorem godz. 12:30 - 14:30.

 

Zaproszenie na spotkanie z psychologiem

W środę, 3 stycznia 2018 r. dla rodziców planowane jest spotkanie z psychologiem pt. "Wyznaczanie granic" o godz. 16.30.

 

Tematy kompleksowe w grudniu 2017 r.

1. Wesoły świat krasnoludków 4 - 8 grudnia

2. Poznajemy zwyczaje związane ze świętami Bożego Narodzenia 11 – 15 grudnia

3. Hej kolęda, kolęda…    18 - 22 grudnia

4. Dyżur  27 – 29 grudnia

 

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze

 

  • uczenie się poprzez zabawę serdecznych zachowań wobec kolegów i koleżanek oraz bliskich osób;

 

  • poznawanie zasad regulujących zachowania podczas korzystania ze wspólnych zabawek lub zabawy w tym samym kąciku zainteresowań;

 

  • słuchanie bajek, opowiadań gdzie wyeksponowana jest dobroć, miłość i prawda;

 

  • wzbudzanie uczucia sympatii dla dobrych ludzi i ich uczynków;

 

  • określanie pogody i zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy: śnieg, mróz, zimno, wiatr;

 

  • dochodzenie do samodzielności w ubieraniu się i rozbieraniu;

 

  • dbanie o własne zmysły i higienę układu nerwowego: prawidłowe oddychanie, posługiwanie się umiarkowanym głosem, unikanie krzyku;

 

  • rozwijanie sprawności ruchowej poprzez gry i zabawy ruchowe;

 

  • poznawanie drzew iglastych znajdujących się w najbliższym otoczeniu przedszkola, np. świerk, sosna; dostrzeganie różnic w wyglądzie drzew iglastych i liściastych;

 

  • zainteresowanie zwyczajami związanymi ze świętem Bożego Narodzenia; współudział dzieci w ubieraniu choinki, wykonywaniu dekoracji świątecznych;

 

  • uczenie się piosenek tematycznie związanych ze zbliżającymi się świętami, słuchanie kolęd.

 


Piosenki

Świeci gwiazdka jedna, druga

Główką kręci, oczkiem mruga.

Wszystkie gwiazdki zaświeciły,

wszystkie razem zatańczyły.

Chodź gwiazdeczko,

chodź gwiazdeczko

zabawimy się w kółeczko (2X)

Krążą w kółko gwiazdki obie

czasem nóżką tupną sobie

Czasem głową pokiwają

i mrugają wciąż mrugają.

 

Nasz święty Mikołaj

czapkę ma czerwoną,

zniszczone kalosze

brodę oszronioną.

Niesie ciężki worek

prezentów wspaniałych.

Chce bardzo by dzieci

dziś się uśmiechały.

 

Gdy w pokoju wyrośnie choinka,

Łańcuszkami, bombkami zaświeci.

Ref.:

To znaczy, że już Święta,

Że już blisko kolęda,

Że Mikołaj przyjedzie do dzieci.

Hej kolęda, kolęda.

 

Gdy opłatek już leży na stole,

Pierwsza gwiazdka zabłyśnie na niebie.

To znaczy, że już Święta,

Że już blisko kolęda,

Że Mikołaj przyjedzie do Ciebie.

Hej kolęda, kolęda.

 

Zostań Jezu mym braciszkiem…

Zostań Jezu mym braciszkiem,

Podzielę się z Tobą wszystkim.

Dam ci swoje klocki lego,

dam ci misia pluszowego.

Dam ci swoje klocki lego,

dam ci misia pluszowego.


Dam zabawki, dam słodycze.

Babcię, dziadka Ci pożyczę.

Podzielę się mamą, tatą,

bądź braciszkiem moim za to.

Podzielę się mamą, tatą,

bądź braciszkiem moim za to. 

                   



                    Zaproszenie

 

   Serdecznie zapraszam malutkie i większe Kukułeczki

w piątek - 24 listopada 2017 r. na spotkanie integracyjne

                     ”MISIOWE  ZABAWY”

   Niedźwiadkowe swawole rozpoczną się o godz. 17.00.

                                                Do miłego zobaczenia

                                                                                                            Bożena Ilnicka – Buca
 


 

         
         KOMUNIKAT

      Proszę o systematyczne sprawdzanie,

czy włosy dzieci są pozbawione nieproszonych gości.

                                        Dziękuję
 



Wycieczka

 

W czwartek – 16 listopada 2017 r. wyjeżdżamy na poznański plac zabaw.

Wyjazd – po śniadaniu, powrót ok. godz. 1230.

Proszę, aby dzieci były ubrane „na cebulkę”.

Na miejscu dzieci dostaną małe co nieco i picie.

Nie zabieramy żadnych plecaczków ani torebek.


 

 

Tematy kompleksowe w listopadzie

Pada i pada.

Czarodziejskie słowa znamy i często je używamy.

W świecie muzyki  - poznajemy instrumenty perkusyjne.

W świecie teatru - bawimy się w aktorów.



   

W listopadzie

  • obserwujemy padający deszcz, dowiemy się jak się nazywają różne deszcze, nauczymy się kilku piosenek o deszczu, poznamy nową technikę plastyczną  mokre w mokre, będziemy liczyć krople deszczu, będziemy obserwować eksperyment  jak powstaje deszcz, pobawimy się w deszczowe zabawy,
  • postaramy  się częściej używać magicznych słów, będziemy wchodzić do sali i głośno mówić wszystkim dzień dobry, a przy wyjściu z sali – do widzenia, będziemy pamiętać i używać słowa proszę i dziękuję i nie zapomnimy o bardzo potrzebnym słowie przepraszam, nauczymy się wierszyka o tych słowach, posłuchamy bajek i opowiadań o właściwym i niewłaściwym zachowaniu, będziemy pokonywać własnoręcznie ustawiony i wymyślony tor przeszkód,
  • poznamy  instrumenty  perkusyjne, będziemy na nich grać i rozpoznawać je po dźwięku,
  • posłuchamy  różnego rodzaju muzyki, potańczymy, wykonamy grzechotki, będziemy brać udział w zabawach muzycznych, utrwalimy w czasie śpiewania poznane dotychczas piosenki,
  • wybierzemy bajkę do inscenizacji dramowej i spróbujemy ją przedstawić, dowiemy się co to jest pacynka i jak można nią poruszać, obejrzymy trzy teatrzyki planszowe i podzielimy się wrażeniami z kolegami i domownikami,
  • będziemy rysować, malować, lepić z plasteliny, podejmować próby wycinania  - dzieci chętne,
  • w czasie pobytu na świeżym powietrzu podzielimy się spostrzeżeniami na temat zmian zachodzących w przyrodzie, porównamy wygląd drzew liściastych i iglastych,
  • będziemy układać rytmy z materiału przyrodniczego, utrwalać nazwy podstawowych kolorów i uczyć się je nazywać,
  • postaramy się zgodnie bawić, dzielić atrakcyjnymi zabawkami i sprzątać po skończonej zabawie,


Wiersz i piosenki na listopad
 
Pada deszcz
Pada deszcz, pada deszcz
Pada deszcz na dworze.
Stuka puka, stuka puka
Straszy kogo może.
Mała mysz, mała mysz
Chodzi na paluszkach
I deszczowe koraliki
Zbiera do fartuszka.

 
Pada deszczyk
Pada deszczyk, pada deszczyk
Wieje, wieje wiatr.
Pada deszczyk, pada deszczyk
Wieje, wieje wiatr.
Błyskawica  - grzmot
Błyskawica – grzmot
- a na niebie
Szaro - bure chmury.
Błyskawica – grzmot
Błyskawica -  grzmot
A na niebie
Szaro - bure chmury.

 
Jesienna pogoda
Pada deszczyk  kap, kap, kap
Po kałużach  chlap, chlap, chlap
Wietrzyk wieje wiu, wiu, wiu,
A po liściach  szu,  szu,  szu.
          
Kury i deszcz
Lecą, lecą deszczu sznury
Po podwórku chodzą kury
la la la, la la la
Każda mokre pióra ma
la la la, la la la
Mokre pióra ma
Biegną kury do kurnika
Każda w deszczu koralikach
la la la, la la la
Każda kura biegnie zła
la la la, la la la
Każda bardzo zła
I już puste jest podwórko 
Otulone szarą chmurką 
A ten deszcz, la la la 
Kołysankę kurom gra la la la, la la la 
Kołysankę gra

 
Taniec z lalką
1. Chodź moja laleczko, podaj rączki obie 
    Coś nowego dzisiaj zatańczymy sobie. 
    Ref:
Podskakują nóżki, główka też się kiwa, 
Bioderka się kręcą, lala jest szczęśliwa.
2. Rączki klaszczą głośno, nóżki przytupują, 

   Ramiona się kręcą, łokcie im wtórują.
 Ref: 
Podskakują...



Pasowanie na przedszkolaka

Kukułeczki będą pasowane na przedszkolaka 

27 października 2017 r.  (piątek) o godz. 1300

Chętnych Rodziców serdecznie zapraszamy.

Proszę o odświętne ubranie dzieci.

                                                     Dziękuję





DYŻURY

Bożena Ilnicka - Buca        czwartki     1530 - 1600
Hanna Tomczyk                 piątki         1530 - 1600

 


Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne w październiku 2017 r.

  • dalsze oswajanie dzieci z nowym miejscem i nowymi osobami – szczególne zwracanie uwagi na dzieci mające problem z rozstaniem z rodzicami

 

  • poznanie sposobów radzenia sobie ze złością

 

  • wdrażanie do przestrzegania zawartych umów

 

  • utrwalanie kontraktu grupowego

 

  • zwracanie uwagi na bezpieczne zachowanie w Sali, szatni i ogrodzie

 

  • utrwalanie właściwego sposobu mycia rąk

 

  • próby nauki prawidłowego trzymania łyżki i widelca

 

  • próby nauki prawidłowego siedzenia przy stole – siedzenie twarzą do stolika, dosuwanie krzesełka, siedzenie na krzesełku a nie zwisanie z niego,  siedzenie z nogami pod stolikiem

 

  • poznanie nazw, kształtu, smaku warzyw

 

  • wyjście na spacer do Żabki w celu obserwacji warzyw w sklepie

 

  • komponowanie kanapek z warzywami, wykonanie postaci z ziemniaków, stemplowanie stemplami z ziemniaka szala pani jesieni, liczenie warzyw, rozpoznawanie ich po kształcie w czasie zabawy w czarodziejski worek, osłuchanie z refrenem piosenki „Ogórek”,. zabawa przy piosence „Jarzynowy wóz” i „Na marchewki urodziny”, doskonalenie spostrzegawczości w czasie zabawy - które warzywo zniknęło

 

  • obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie, sprawdzanie czym różni się liść na drzewie od leżącego na ziemi, stworzenie albumu „Kolory  jesieni”, układanie kompozycji z suszonych liści, rozpoznawanie dębu i  kasztanowca po liściach, prawidłowe łączenie owoców  tych drzew z liśćmi

 

  • obserwacja drzew liściastych i iglastych w ogrodzie przedszkolnym,  układanie bukietów z liści w ogrodzie, brodzenie w liściach – słuchanie jaki wydają odgłos, zabawy muzyczne i matematyczne kasztanami,  śpiewanie piosenki  „Dwa kasztanki”, próba odpowiedzi na pytanie co to jest park

 

  • nauka piosenki „Kolorowe listki” i inscenizacji ruchowej do piosenki

 

  • poznanie lasu i jego mieszkańców – wiewiórka, jeż, niedźwiedź, poznanie grzyba jadalnego i trującego – borowik i muchomor

 

  • wysłuchanie wiersza „Blaszki to nie igraszki”, wykonanie pracy plastycznej „Jeż”, lepienie grzybków z plasteliny, zabawa przy piosence „Niedżwiadek”, udział w opowieści ruchowej „W lesie”, utrwalanie  określeń związanych z położeniem przedmiotów w przestrzeni

 

  • przygotowanie do pasowania  na przedszkolaka, nauka piosenki „Jestem sobie przedszkolaczek”

 

  • udział w próbach przed pasowaniem, utrwalanie śpiewanki grupowej „Kukułeczki”, utrwalanie zasad kodeksu grupowego, utrwalanie imion koleżanek i kolegów z grupy

 

 



NIEDŹWIADEK

Jedna łapka druga łapka

Ja jestem niedźwiadek

Trzecia łapka, czwarta łapka

A to jest mój zadek.

Lubię miodek, lubię miodek

Wyjadam go pszczółkom

Jedną łapką, drugą łapką

A czasami rurką.

 

JEŻ

Na dywanie siedzi jeż

Co on robi – to my też.

Kogo jeż zawoła –

Ten wejdzie do koła.

 

MAM 3 LATKA

Mam 3 latka, 3 i pół

brodą sięgam ponad stół.

Do przedszkola chodzę z workiem

i mam znaczek z muchomorkiem.

Pantofelki ładnie zmieniam,

myję ręce do jedzenia.

Zjadam wszystko z talerzyka,

tańczę, kiedy gra muzyka.

Umiem wierszyk o koteczku,

o tchórzliwym koziołeczku,

i o piesku co był w polu,

nauczyłam się w przedszkolu

 

JESTEM SOBIE PRZEDSZKOLACZEK

Jestem sobie przedszkolaczek,

nie grymaszę i nie płaczę,

na bębenku marsza gram,

ram tam tam, ram tam tam.

 

Mamy tu zabawek wiele,

razem bawić się weselej,

bo kolegów dobrych mam,

ram tam tam, ram tam tam. 

 

Mamy klocki, kredki, farby,

to są nasze wspólne skarby,

bardzo dobrze tutaj nam,

ram tam tam, ram tam tam.

 

Kto jest beksą i mazgajem,

ten się do nas nie nadaje,

niechaj w domu siedzi sam,

ram tam tam, ram tam tam.

 

KOLOROWE LISTKI   

Kolorowe listki z drzewa spaść nie chciały.

Kolorowe listki na wietrze szumiały.

Szu, szu, szu, szumiały wesoło.

Szu, szu, szu, wirowały w koło.

Kolorowe listki bardzo się zmęczyły.

Kolorowe listki z drzewa zeskoczyły.

Hop, hop, hop, tak sobie skakały.

Hop, hop, hop, w koło wirowały.

Kolorowe listki spadły już na trawę.

Kolorowe listki skończyły zabawę.

Cicho, sza, listki zasypiają.

Cicho, sza, oczka zamykają. 








Drodzy Rodzice !
 

 

Witam serdecznie w grupie Kukułeczek.

Zapraszam na zebranie informacyjno - organizacyjne do naszej sali nr 1,

w dniu  7 września 2017 r.  /czwartek/  godz. 17.15

                                                                             Do miłego zobaczenia

                                                                              Bożena Ilnicka-Buca

 

Proszę o przyniesienie przez dzieci małych podpisanych ręczników do rąk. 
Proszę także o wyposażenie dziecka w worek z zapasowymi rzeczami do przebrania w „jednorazówce”. 
Proszę również o dostarczenie zdjęcia dziecka, które zostanie wykorzystane do wykonania galerii Kukułeczek w naszej sali. 

                                                                                                            Dziękuję
 

 



Tematy  tygodniowe  we wrześniu 2017 r.

  • Poznajemy siebie i najbliższe otoczenie
  • Samodzielny przedszkolak
  • Nasze zabawki
  • Dary jesieni – owoce

Zadania na miesiąc wrzesień 2017 r. 

  1. Stworzenie przyjaznej atmosfery – zachęcającej dzieci do zaakceptowania a w przyszłości polubienia przedszkola
  2. Zaadaptowanie się dzieci w grupie
  3. Poznanie rozkładu Sali, łazienki, szatni, przedszkola
  4. Poznanie zasad obowiązujących w przedszkolu
  5. Zapoznanie z rozkładem  dnia w przedszkolu
  6. Nauka samodzielności
  7. Nauka stania w kole, w parach, robienie pociągu, siadanie po turecku – czasem nazywane – zawiązujemy nóżki na kokardkę
  8. Osłuchanie z piosenkami, rymowankami i śpiewankami grupowymi – próby nauki śpiewania
  9. Budowanie z klocków z pomocą nauczycielki lub samodzielnie
  10. Podejmowanie działań plastyczno-konstrukcyjnych kierowanych przez nauczycielkę i samodzielnie przez dzieci
  11. Udział w porannych zabawach ruchowych lub ćwiczeniach gimnastycznych przeprowadzanych w formie  zabawowej
  12. Udział w zajęciach dodatkowych
  13. Korzystanie z urządzeń na placu zabaw i w ogrodzie zgodnie z zasadami bezpieczeństwa
  14. Poznanie nazw i wyglądu jabłka, gruszki śliwki, indywidualnie więcej owoców
  15. Poznanie budowy owoców, porównywanie wyglądu pestek, wytłumaczenie dzieciom do czego potrzebne są pestki  
  16. Rozpoznawanie owoców po kształcie – tzw. Czarodziejski worek
  17. Rozpoznawanie owoców po smaku
  18. Utrwalanie koloru żółtego, czerwonego, zielonego, fioletowego
  19. Poznanie pojęcia duży – mały
  20. Zrobienie sałatki owocowej z przyniesionych z domu owoców i zjedzenie jej
  21. Wprowadzenie pojęcia – sad, wykonanie makiety sadu
  22. Lepienie z plasteliny jabłek lub śliwek, dzieci chętne – gruszek – wybór odpowiedniego koloru plasteliny
  23. Nauka piosenki i tańca "Małe czerwone jabłuszko"  
 
  • zadania  1 – 13 są realizowane w ciągu całego miesiąca
  • dominującym zajęciem dzieci jest   zabawa
  • zajęcia zorganizowane prowadzone przez nauczyciela nie trwają dłużej  niż  10 – 15 minut
  • większość zadań usamodzielniających jest przeprowadzana indywidualnie



Kontrakt grupowy

Dobre serduszka mamy

do siebie się uśmiechamy

pomocną dłoń wyciągamy

po sali nie biegamy

bijatyk unikamy

wrzasków się wystrzegamy

 

My jesteśmy kukułeczki                                   

My jesteśmy kukułeczki                                        

Ku-ku-ku,  ku-ku-ku

Mamy buzie jak laleczki

Ku-ku-ku, ku-ku-ku

Tu codziennie się bawimy

Ku-ku-ku, ku-ku-ku

No i troszkę się   uczymy

Ku-ku-ku, ku-ku-ku

 

Kukułeczka

Kukułeczka kuka

Gniazdka sobie szuka

Ku-ku ku-ku

Gniazdka sobie szukam.

 

Śpiewanka  do  sprzątania

  1. Kukułeczki tak mają,

          Że  po zabawie sprzątają

          Ku-ku , ku-ku

          Po zabawie sprzątają

      2. Grzeczne dzieci tak mają,

          Że po zabawie sprzątają

          Ku-ku , ku-ku

          Po zabawie sprzątają

      3. I leniuszki tak mają,

          Że po zabawie sprzątają

          Ku-ku, ku-ku

          Po zabawie sprzątają.

 

Piłka

Hop, hop, la la la

Każdy swoją pilkę ma

Hop, hop, la la la

Każdy piłkę ma.