Strona główna









                     
                    Zaproszenie

   Serdecznie zapraszam malutkie i większe Kukułeczki

w piątek - 24 listopada 2017 r. na spotkanie integracyjne

                     ”MISIOWE  ZABAWY”

   Niedźwiadkowe swawole rozpoczną się o godz. 17.00.

                                                Do miłego zobaczenia

                                                                                                            Bożena Ilnicka – Buca
 


 

         
         KOMUNIKAT

      Proszę o systematyczne sprawdzanie,

czy włosy dzieci są pozbawione nieproszonych gości.

                                        Dziękuję
 



Wycieczka

 

W czwartek – 16 listopada 2017 r. wyjeżdżamy na poznański plac zabaw.

Wyjazd – po śniadaniu, powrót ok. godz. 1230.

Proszę, aby dzieci były ubrane „na cebulkę”.

Na miejscu dzieci dostaną małe co nieco i picie.

Nie zabieramy żadnych plecaczków ani torebek.


 

 

Tematy kompleksowe w listopadzie

Pada i pada.

Czarodziejskie słowa znamy i często je używamy.

W świecie muzyki  - poznajemy instrumenty perkusyjne.

W świecie teatru - bawimy się w aktorów.



   

W listopadzie

  • obserwujemy padający deszcz, dowiemy się jak się nazywają różne deszcze, nauczymy się kilku piosenek o deszczu, poznamy nową technikę plastyczną  mokre w mokre, będziemy liczyć krople deszczu, będziemy obserwować eksperyment  jak powstaje deszcz, pobawimy się w deszczowe zabawy,
  • postaramy  się częściej używać magicznych słów, będziemy wchodzić do sali i głośno mówić wszystkim dzień dobry, a przy wyjściu z sali – do widzenia, będziemy pamiętać i używać słowa proszę i dziękuję i nie zapomnimy o bardzo potrzebnym słowie przepraszam, nauczymy się wierszyka o tych słowach, posłuchamy bajek i opowiadań o właściwym i niewłaściwym zachowaniu, będziemy pokonywać własnoręcznie ustawiony i wymyślony tor przeszkód,
  • poznamy  instrumenty  perkusyjne, będziemy na nich grać i rozpoznawać je po dźwięku,
  • posłuchamy  różnego rodzaju muzyki, potańczymy, wykonamy grzechotki, będziemy brać udział w zabawach muzycznych, utrwalimy w czasie śpiewania poznane dotychczas piosenki,
  • wybierzemy bajkę do inscenizacji dramowej i spróbujemy ją przedstawić, dowiemy się co to jest pacynka i jak można nią poruszać, obejrzymy trzy teatrzyki planszowe i podzielimy się wrażeniami z kolegami i domownikami,
  • będziemy rysować, malować, lepić z plasteliny, podejmować próby wycinania  - dzieci chętne,
  • w czasie pobytu na świeżym powietrzu podzielimy się spostrzeżeniami na temat zmian zachodzących w przyrodzie, porównamy wygląd drzew liściastych i iglastych,
  • będziemy układać rytmy z materiału przyrodniczego, utrwalać nazwy podstawowych kolorów i uczyć się je nazywać,
  • postaramy się zgodnie bawić, dzielić atrakcyjnymi zabawkami i sprzątać po skończonej zabawie,


Wiersz i piosenki na listopad
 
Pada deszcz
Pada deszcz, pada deszcz
Pada deszcz na dworze.
Stuka puka, stuka puka
Straszy kogo może.
Mała mysz, mała mysz
Chodzi na paluszkach
I deszczowe koraliki
Zbiera do fartuszka.

 
Pada deszczyk
Pada deszczyk, pada deszczyk
Wieje, wieje wiatr.
Pada deszczyk, pada deszczyk
Wieje, wieje wiatr.
Błyskawica  - grzmot
Błyskawica – grzmot
- a na niebie
Szaro - bure chmury.
Błyskawica – grzmot
Błyskawica -  grzmot
A na niebie
Szaro - bure chmury.

 
Jesienna pogoda
Pada deszczyk  kap, kap, kap
Po kałużach  chlap, chlap, chlap
Wietrzyk wieje wiu, wiu, wiu,
A po liściach  szu,  szu,  szu.
          
Kury i deszcz
Lecą, lecą deszczu sznury
Po podwórku chodzą kury
la la la, la la la
Każda mokre pióra ma
la la la, la la la
Mokre pióra ma
Biegną kury do kurnika
Każda w deszczu koralikach
la la la, la la la
Każda kura biegnie zła
la la la, la la la
Każda bardzo zła
I już puste jest podwórko 
Otulone szarą chmurką 
A ten deszcz, la la la 
Kołysankę kurom gra la la la, la la la 
Kołysankę gra

 
Taniec z lalką
1. Chodź moja laleczko, podaj rączki obie 
    Coś nowego dzisiaj zatańczymy sobie. 
    Ref:
Podskakują nóżki, główka też się kiwa, 
Bioderka się kręcą, lala jest szczęśliwa.
2. Rączki klaszczą głośno, nóżki przytupują, 

   Ramiona się kręcą, łokcie im wtórują.
 Ref: 
Podskakują...



Pasowanie na przedszkolaka

Kukułeczki będą pasowane na przedszkolaka 

27 października 2017 r.  (piątek) o godz. 1300

Chętnych Rodziców serdecznie zapraszamy.

Proszę o odświętne ubranie dzieci.

                                                     Dziękuję





DYŻURY

Bożena Ilnicka - Buca        czwartki     1530 - 1600
Hanna Tomczyk                 piątki         1530 - 1600

 


Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne w październiku 2017 r.

  • dalsze oswajanie dzieci z nowym miejscem i nowymi osobami – szczególne zwracanie uwagi na dzieci mające problem z rozstaniem z rodzicami

 

  • poznanie sposobów radzenia sobie ze złością

 

  • wdrażanie do przestrzegania zawartych umów

 

  • utrwalanie kontraktu grupowego

 

  • zwracanie uwagi na bezpieczne zachowanie w Sali, szatni i ogrodzie

 

  • utrwalanie właściwego sposobu mycia rąk

 

  • próby nauki prawidłowego trzymania łyżki i widelca

 

  • próby nauki prawidłowego siedzenia przy stole – siedzenie twarzą do stolika, dosuwanie krzesełka, siedzenie na krzesełku a nie zwisanie z niego,  siedzenie z nogami pod stolikiem

 

  • poznanie nazw, kształtu, smaku warzyw

 

  • wyjście na spacer do Żabki w celu obserwacji warzyw w sklepie

 

  • komponowanie kanapek z warzywami, wykonanie postaci z ziemniaków, stemplowanie stemplami z ziemniaka szala pani jesieni, liczenie warzyw, rozpoznawanie ich po kształcie w czasie zabawy w czarodziejski worek, osłuchanie z refrenem piosenki „Ogórek”,. zabawa przy piosence „Jarzynowy wóz” i „Na marchewki urodziny”, doskonalenie spostrzegawczości w czasie zabawy - które warzywo zniknęło

 

  • obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie, sprawdzanie czym różni się liść na drzewie od leżącego na ziemi, stworzenie albumu „Kolory  jesieni”, układanie kompozycji z suszonych liści, rozpoznawanie dębu i  kasztanowca po liściach, prawidłowe łączenie owoców  tych drzew z liśćmi

 

  • obserwacja drzew liściastych i iglastych w ogrodzie przedszkolnym,  układanie bukietów z liści w ogrodzie, brodzenie w liściach – słuchanie jaki wydają odgłos, zabawy muzyczne i matematyczne kasztanami,  śpiewanie piosenki  „Dwa kasztanki”, próba odpowiedzi na pytanie co to jest park

 

  • nauka piosenki „Kolorowe listki” i inscenizacji ruchowej do piosenki

 

  • poznanie lasu i jego mieszkańców – wiewiórka, jeż, niedźwiedź, poznanie grzyba jadalnego i trującego – borowik i muchomor

 

  • wysłuchanie wiersza „Blaszki to nie igraszki”, wykonanie pracy plastycznej „Jeż”, lepienie grzybków z plasteliny, zabawa przy piosence „Niedżwiadek”, udział w opowieści ruchowej „W lesie”, utrwalanie  określeń związanych z położeniem przedmiotów w przestrzeni

 

  • przygotowanie do pasowania  na przedszkolaka, nauka piosenki „Jestem sobie przedszkolaczek”

 

  • udział w próbach przed pasowaniem, utrwalanie śpiewanki grupowej „Kukułeczki”, utrwalanie zasad kodeksu grupowego, utrwalanie imion koleżanek i kolegów z grupy

 

 



NIEDŹWIADEK

Jedna łapka druga łapka

Ja jestem niedźwiadek

Trzecia łapka, czwarta łapka

A to jest mój zadek.

Lubię miodek, lubię miodek

Wyjadam go pszczółkom

Jedną łapką, drugą łapką

A czasami rurką.

 

JEŻ

Na dywanie siedzi jeż

Co on robi – to my też.

Kogo jeż zawoła –

Ten wejdzie do koła.

 

MAM 3 LATKA

Mam 3 latka, 3 i pół

brodą sięgam ponad stół.

Do przedszkola chodzę z workiem

i mam znaczek z muchomorkiem.

Pantofelki ładnie zmieniam,

myję ręce do jedzenia.

Zjadam wszystko z talerzyka,

tańczę, kiedy gra muzyka.

Umiem wierszyk o koteczku,

o tchórzliwym koziołeczku,

i o piesku co był w polu,

nauczyłam się w przedszkolu

 

JESTEM SOBIE PRZEDSZKOLACZEK

Jestem sobie przedszkolaczek,

nie grymaszę i nie płaczę,

na bębenku marsza gram,

ram tam tam, ram tam tam.

 

Mamy tu zabawek wiele,

razem bawić się weselej,

bo kolegów dobrych mam,

ram tam tam, ram tam tam. 

 

Mamy klocki, kredki, farby,

to są nasze wspólne skarby,

bardzo dobrze tutaj nam,

ram tam tam, ram tam tam.

 

Kto jest beksą i mazgajem,

ten się do nas nie nadaje,

niechaj w domu siedzi sam,

ram tam tam, ram tam tam.

 

KOLOROWE LISTKI   

Kolorowe listki z drzewa spaść nie chciały.

Kolorowe listki na wietrze szumiały.

Szu, szu, szu, szumiały wesoło.

Szu, szu, szu, wirowały w koło.

Kolorowe listki bardzo się zmęczyły.

Kolorowe listki z drzewa zeskoczyły.

Hop, hop, hop, tak sobie skakały.

Hop, hop, hop, w koło wirowały.

Kolorowe listki spadły już na trawę.

Kolorowe listki skończyły zabawę.

Cicho, sza, listki zasypiają.

Cicho, sza, oczka zamykają. 








Drodzy Rodzice !
 

 

Witam serdecznie w grupie Kukułeczek.

Zapraszam na zebranie informacyjno - organizacyjne do naszej sali nr 1,

w dniu  7 września 2017 r.  /czwartek/  godz. 17.15

                                                                             Do miłego zobaczenia

                                                                              Bożena Ilnicka-Buca

 

Proszę o przyniesienie przez dzieci małych podpisanych ręczników do rąk. 
Proszę także o wyposażenie dziecka w worek z zapasowymi rzeczami do przebrania w „jednorazówce”. 
Proszę również o dostarczenie zdjęcia dziecka, które zostanie wykorzystane do wykonania galerii Kukułeczek w naszej sali. 

                                                                                                            Dziękuję
 

 



Tematy  tygodniowe  we wrześniu 2017 r.

  • Poznajemy siebie i najbliższe otoczenie
  • Samodzielny przedszkolak
  • Nasze zabawki
  • Dary jesieni – owoce

Zadania na miesiąc wrzesień 2017 r. 

  1. Stworzenie przyjaznej atmosfery – zachęcającej dzieci do zaakceptowania a w przyszłości polubienia przedszkola
  2. Zaadaptowanie się dzieci w grupie
  3. Poznanie rozkładu Sali, łazienki, szatni, przedszkola
  4. Poznanie zasad obowiązujących w przedszkolu
  5. Zapoznanie z rozkładem  dnia w przedszkolu
  6. Nauka samodzielności
  7. Nauka stania w kole, w parach, robienie pociągu, siadanie po turecku – czasem nazywane – zawiązujemy nóżki na kokardkę
  8. Osłuchanie z piosenkami, rymowankami i śpiewankami grupowymi – próby nauki śpiewania
  9. Budowanie z klocków z pomocą nauczycielki lub samodzielnie
  10. Podejmowanie działań plastyczno-konstrukcyjnych kierowanych przez nauczycielkę i samodzielnie przez dzieci
  11. Udział w porannych zabawach ruchowych lub ćwiczeniach gimnastycznych przeprowadzanych w formie  zabawowej
  12. Udział w zajęciach dodatkowych
  13. Korzystanie z urządzeń na placu zabaw i w ogrodzie zgodnie z zasadami bezpieczeństwa
  14. Poznanie nazw i wyglądu jabłka, gruszki śliwki, indywidualnie więcej owoców
  15. Poznanie budowy owoców, porównywanie wyglądu pestek, wytłumaczenie dzieciom do czego potrzebne są pestki  
  16. Rozpoznawanie owoców po kształcie – tzw. Czarodziejski worek
  17. Rozpoznawanie owoców po smaku
  18. Utrwalanie koloru żółtego, czerwonego, zielonego, fioletowego
  19. Poznanie pojęcia duży – mały
  20. Zrobienie sałatki owocowej z przyniesionych z domu owoców i zjedzenie jej
  21. Wprowadzenie pojęcia – sad, wykonanie makiety sadu
  22. Lepienie z plasteliny jabłek lub śliwek, dzieci chętne – gruszek – wybór odpowiedniego koloru plasteliny
  23. Nauka piosenki i tańca "Małe czerwone jabłuszko"  
 
  • zadania  1 – 13 są realizowane w ciągu całego miesiąca
  • dominującym zajęciem dzieci jest   zabawa
  • zajęcia zorganizowane prowadzone przez nauczyciela nie trwają dłużej  niż  10 – 15 minut
  • większość zadań usamodzielniających jest przeprowadzana indywidualnie



Kontrakt grupowy

Dobre serduszka mamy

do siebie się uśmiechamy

pomocną dłoń wyciągamy

po sali nie biegamy

bijatyk unikamy

wrzasków się wystrzegamy

 

My jesteśmy kukułeczki                                   

My jesteśmy kukułeczki                                        

Ku-ku-ku,  ku-ku-ku

Mamy buzie jak laleczki

Ku-ku-ku, ku-ku-ku

Tu codziennie się bawimy

Ku-ku-ku, ku-ku-ku

No i troszkę się   uczymy

Ku-ku-ku, ku-ku-ku

 

Kukułeczka

Kukułeczka kuka

Gniazdka sobie szuka

Ku-ku ku-ku

Gniazdka sobie szukam.

 

Śpiewanka  do  sprzątania

  1. Kukułeczki tak mają,

          Że  po zabawie sprzątają

          Ku-ku , ku-ku

          Po zabawie sprzątają

      2. Grzeczne dzieci tak mają,

          Że po zabawie sprzątają

          Ku-ku , ku-ku

          Po zabawie sprzątają

      3. I leniuszki tak mają,

          Że po zabawie sprzątają

          Ku-ku, ku-ku

          Po zabawie sprzątają.

 

Piłka

Hop, hop, la la la

Każdy swoją pilkę ma

Hop, hop, la la la

Każdy piłkę ma.