Czarodzieje

Home / Czarodzieje

Czarodzieje


CZARODZIEJE

  Wychowawczynie:

mgr Hanna Tomczyk

mgr Aleksandra Nadstoga

  Woźna:

Małgorzata Kasperska


LUTY

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele ogólne)

Zwierzęta egzotyczne

  • doskonalenie umiejętności klasyfikowania zwierząt na egzotyczne i rodzime, kształtowanie bezpiecznej postawy wobec zwierząt egzotycznych, doskonalenie umiejętności rozpoznawania, naśladowania i określania emocji
  • poszerzenie wiedzy na temat żyraf, doskonalenie umiejętności dokonywania analizy i syntezy sylabowej, kształtowanie umiejętności panowania nad emocjami w sytuacjach trudnych
  • poszerzenie wiedzy na temat lwów, doskonalenie umiejętności matematycznych w zakresie porównywania długości oraz przeliczania, stwarzanie okazji do czerpania radości ze wspólnej zabawy
  • poszerzenie wiedzy na temat niedźwiedzia polarnego oraz środowisk, w którym żyją różne zwierzęta, rozwijanie logicznego myślenia oraz umiejętności klasyfikacyjnych, kształtowanie umiejętności współpracy
  • poszerzenie wiedzy na temat zwierząt egzotycznych, doskonalenie umiejętności manualnych oraz motoryki małej, kształtowanie samodzielności oraz umiejętności kontrolowania emocji

Każdy potrzebuje miłości

  • rozpoznawanie uczucia miłości, kształtowanie poczucia bycia kochanym, zachęcanie do wyrażania uczuć
  • poznanie znaczenia wyrażenia: „mieć wielkie serce”, wzbogacanie słownictwa, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na pełnymi zdaniami, stwarzanie okazji do okazywania sobie sympatii
  • rozwijanie logicznego myślenia, kształtowanie pojęcia rytmu, wspólne przeżywanie i doświadczanie sprzyjające integracji
  • poszerzanie wiedzy na temat par w świecie zwierząt, zapoznanie z kolorami podstawowymi i pochodnymi, kształtowanie zaciekawienia przyrodą, kształtowanie poczucia otwartości na zdobywanie nowych wiadomości ze świata przyrody
  • zapoznanie ze specyfiką walentynek, rozwijanie zdolności manualnych, stwarzanie okazji do odczuwania przyjemności i satysfakcji z własnoręcznie wykonanej pracy

Razem możemy więcej!

  • utrwalanie znajomości nazw zabaw i aktywności dzieci, rozwijanie logicznego myślenia przez wskazywanie zabaw i aktywności, w których nie może brać udziału tylko jedna osoba, kształtowanie umiejętności współpracy w grupie
  • zapoznanie z piosenką tematyczną, wzbogacanie słownictwa o nazwy różnych zawodów i rozwijanie umiejętności wypowiadania się na ich temat, zachęcanie do dokonywania wyborów zawodów według aktualnych zainteresowań i chęci dzieci
  • rozwijanie umiejętności odwzorowywania układu figur, kształtowanie spostrzegawczości wzrokowej i doskonalenie logicznego myślenia, wspieranie umiejętności współpracy w grupie
  • poznawanie konstrukcji wzniesionych przez owady i pająki, rozwijanie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego, wzmacnianie zainteresowania światem zwierząt
  • zapoznanie z nazwami budynków, w których pracują policjant, lekarz i strażak, doskonalenie sprawności manualnej, kształtowanie cierpliwości i wytrwałości podczas wykonywania pracy

W dawnych czasach

  • zapoznanie z wyglądem dinozaurów, rozbudzenie ciekawości światem przyrodniczym w dawnych czasach, doskonalenie umiejętności porównywania wyglądu różnych zwierząt
  • poszerzanie wiedzy o dawnych zwierzętach, rozwijanie umiejętności wypowiadania się, rozbudzanie ciekawości poznawczej
  • wprowadzenie figury geometrycznej – kwadratu, doskonalenie umiejętności przeliczania, rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej
  • nabywanie wiedzy na temat epoki lodowcowej, doskonalenie umiejętności porównywania różnych zwierząt, rozbudzanie ciekawości poznawczej
  • zapoznanie ze specyfiką sztuki prehistorycznej, doskonalenie poczucia muzycznego pulsu, rozwijanie wyobraźni i kreatywności

 

 

W karnawale, w karnawale

W karnawale, w karnawale
Dookoła wielkie bale,
Gdy orkiestra pięknie gra,
Dobry humor każdy ma!

 

Bal maskowy, bal maskowy
Jest naprawdę pomysłowy,
Można przebrać się za jeża,
Krasnoludka lub rycerza.

Wszędzie sami przebierańcy,

Zorro w czarnej masce tańczy,
I Smerfetka razem z nim,
Nie wiadomo, kto jest kim…

 

W karnawale, w karnawale
Dzieci bawią się wspaniale,
W karnawale każdy chce
Tańczyć, śpiewać, bawić się.

 

 

Dżungla

Dżungla, dżungla, taka wielka dżungla                   ( rozkładamy ręce na boki).
Poplątane zwoje dzikich lian                                      ( pokazujemy od góry w dół kręcone liany).
Mieszka sobie w bambusowej chatce                    ( daszek chatki składamy z dłoni).
Ambo Sambo dżungli wielki pan                             ( stukamy się piąstkami po klatce).

 

Ref.: Strusie mu się w pas kłaniają           (z ręki do łokcia robimy szyję i dziób strusia, kłaniamy się nim).
Małpy na gitarze grają                                  ( udajemy granie).
Ambo tu, Ambo tam, Ambo tu i tam.      (pokazujemy rękami raz w prawo, a raz w lewo w rytmie).

Ambo Sambo                                                                ( ręce oparte na biodrach).
Doskonale znam go                                                     ( wskazujemy na siebie).
Węża się nie boi                                                           ( pokazujemy ruch pełzania przez węza ręką).
Ani lwa                                                                           ( dłonie z rozpostartymi palcami i straszymy „ła,ła”).
Dla swych dzikich, leśnych ulubieńców                  ( ręce do łokcia złożone jedna na drugą i udajemy, że                         w prawej coś trzymamy)                                        
zawsze coś pysznego w dłoni ma.                             ( pokazujemy coś pysznego w dłoni).

Ref. Strusie…

 


STYCZEŃ

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele ogólne)

 Nowy rok

  • utrwalenie znajomości nazw i kolejności pór dnia oraz określeń: wczoraj – dziś – jutro, ukazywanie korzyści płynących z właściwej organizacji czasu, wdrażanie do systematyczności i obowiązkowości w wykonywaniu zadań
  • uświadomienie regularności w następstwie dnia i nocy, nauka instrumentacji muzyki, rozwijanie umiejętności współpracy z innymi dziećmi w zabawie i w sytuacjach zadaniowych
  • utrwalenie znajomości nazw pór dnia i ich kolejności występowania, ćwiczenie pamięci, umożliwianie dostrzegania w naturze oraz w utworach literackich wartości otoczenia przyrodniczego
  • utrwalanie znajomości charakterystycznych cech pór roku, kształtowanie umiejętności dostrzegania rytmu, rozwijanie umiejętności współdziałania w zabawie
  • dostrzeganie regularności i następstwa dnia i nocy, tygodni oraz pór roku, rozwijanie poczucia rytmu, doskonalenie sprawności manualnej, stwarzanie okazji do swobodnych wypowiedzi

 

 

Babcia i dziadek

  • poznawanie wzajemnych stosunków rodzinnych i nazw członków rodziny, kształtowanie postawy szacunku do osób starszych i uczenie sposobów okazywania życzliwości, wzmacnianie więzi emocjonalnej z rodziną
  • poznanie tradycyjnych zabaw, kształtowanie i rozwijanie poczucia rytmu, rozwijanie pamięci ruchowej, wzmacnianie więzi emocjonalnej z rodziną
  • poznanie tradycyjnych gier i zabaw, wprowadzenie pojęcia „portret”, doskonalenie umiejętności liczenia i zapamiętywania, kultywowanie tradycji rodzinnych
  • rozbudzanie ciekawości poznawczej, aktywizowanie dziecka poprzez stwarzanie sytuacji umożliwiających eksperymentowanie oraz wyciąganie wniosków, zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa obowiązującymi w czasie eksperymentowania
  • wyrabianie umiejętności skupiania uwagi, uważnego patrzenia i słuchania, wzbogacanie doświadczeń plastycznych, zwrócenie uwagi na potrzeby i pragnienia innych oraz na radość ze sprawiania im przyjemności, wdrażanie do okazywania szacunku i miłości babci i dziadkowi

 

 

„Pory roku”- piosenka sł. Stanisław Karaszewski

 

  1. Cztery pory ma rok cały,

Każda inna oczywiście.

Zima w śniegu, wiosna w kwiatach,

Lato w słońcu, jesień w liściach.

 

Ref.: Wiosna, lato, jesień, zima,

Cztery pory rok nasz ma.

 

Każda inne zna zabawy, każda w co innego gra.

 

  1. Wiosna lubi rower, piłkę,

Lato łódki i kajaki.

Jesień rolki, hulajnogi,

Zima narty, łyżwy, sanki.

Ref:

III. Wiosna stawia babki z piasku,

lato kąpie się w basenie,

jesień spaceruje w lesie,

zima śnieg w bałwana zmienia.

Ref.

 

BEREK

 

Kiedy babcia była mała

Często z dziadkiem w berka grała.

I goniła, berkowała

Dużo wtedy siły miała.

Teraz w berka gram czasami

Z babcią, z dziadkiem, z rodzicami.


GRUDZIEŃ

Ogólne cele dydaktyczno-wychowawcze:

  • Wdrażanie do właściwego ubierania się zgodnego z porą roku.
  • Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.
  • Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianą pory roku.
  • Zapamiętanie cech typowych dla zimy: śnieg, mróz, zawierucha.
  • Wdrażanie do opieki nad zwierzętami, regularne dokarmianie zwierząt i ptaków.
  • Doświadczenia z  kostkami lodu – przybliżanie zagadnień przyrody nieożywionej poprzez zabawy badawcze
  • Kultywowanie tradycji, zwyczajów rodzinnych, np. związanych  ze świętami Bożego Narodzenia
  • Szanowanie domowników, ich przyzwyczajeń, nieprzeszkadzanie im w wypoczynku, pracy
  • Wzajemne okazywanie sobie uczuć, mówienie o nich – tworzenie wzajemnych relacji  opartych na szacunku, akceptacji i miłości.
  • Zachęcanie do udziału w różnego rodzaju akcjach charytatywnych na rzecz innych osób lub zwierząt.
  • Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów.
  • Rozwijanie umiejętności dodawania podczas zabaw z kostką.
  • Rozwijanie percepcji słuchowej na materiale symbolicznym.
  • Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.
  • Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
  • Nauka piosenek i pląsów.
  • Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.

 

PIOSENKA

ODWIEDZINY ŚWIĘTEGO MIKOŁAJA

Pada śnieg, pada śnieg, biało dookoła.
Przysypane łąki, lasy, przedszkole i szkoła.
Trzeszczy mróz, gwiżdże wiatr,
zimno dziś na dworze,
tylko w dali słychać sanie
któż to jechać może?

To Święty Mikołaj
dziś odwiedzi nas,
przywiezie prezenty
w ten zimowy czas.

Dzyń, dzyń, dzyń, dzyń, dzyń, dzyń
dzwonią dzwonki sanek,
zatrzymały się przed domem,
ktoś wchodzi na ganek.
Słychać już tupot nóg,
drzwi się otworzyły,
a w nich stanął
z wielkim workiem
dziadek bardzo miły.
To Święty Mikołaj
dziś odwiedzi nas,
przywiezie prezenty
w ten zimowy czas.

 

WIERSZ
W Wigilię

Anna Paszkiewicz

 

Na stole obrus, a pod nim siano,

Dwanaście potraw wśród nakryć czeka,

Już pierwsza gwiazdka na niebie błyska,

Nikt się nie kłóci i nie narzeka.

Wszyscy opłatek biorą do ręki,

Szczere życzenia sobie składają.

A gdy spróbują każdego dania,

Piękne kolędy wspólnie śpiewają.

Jeśli wędrowiec do drzwi zapuka,

Zostanie dzisiaj ciepło przyjęty,

A kto był dobry, miły, uczynny,

Ten pod choinką znajdzie prezenty.

 


LISTOPAD

 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele ogólne)

 

Album rodzinny

  • kształtowanie umiejętności określania pokrewieństwa między członkami rodziny, zapoznanie z uczuciem tęsknoty, doskonalenie umiejętności działania na materiale symbolicznym
  • kształtowanie umiejętności konstruowania wypowiedzi, zapoznanie z emocją radości, doskonalenie umiejętności tworzenia i kontynuowania rytmu
  • kształtowanie umiejętności matematycznych, zapoznanie z nową figurą geometryczną – kwadratem, doskonalenie umiejętności koncentracji uwagi
  • kształtowanie umiejętności określania podstawowych stopni pokrewieństwa w rodzinie, doskonalenie umiejętności wypowiadania się na forum grupy, rozwijanie umiejętności współpracy
  • kształtowanie umiejętności rysowania ludzkiej twarzy, doskonalenie pamięć słownej i muzycznej, rozwijanie umiejętności manualnych

Mała i duża ojczyzna

  • doskonalenie umiejętności wyrażania emocji, zapoznanie z uczuciem miłości do ojczyzny, integracja grupy
  • kształtowanie umiejętności opisu ilustracji, zapoznanie z różnymi typami domów, stwarzanie okazji do nabywania śmiałości w wypowiadaniu się
  • doskonalenie umiejętności przeliczania, zapoznanie z krajobrazem miejskim, kształtowanie umiejętności współpracy
  • zapoznanie ze zwierzętami gospodarskimi i ich głosami, poznanie budowy jajka, rozwijanie ciekawości poprzez eksperymentowanie, doskonalenie umiejętności wypowiadania się na forum grupy
  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania barw narodowych, zapoznanie z krajobrazami Polski, doskonalenie umiejętności radzenia sobie z przegraną

Ja i moje ciało

  • doskonalenie umiejętności określania emocji, rozwijanie kreatywności i twórczości, kształtowanie pozytywnych zachowań i postaw społecznych
  • zapoznanie z treścią i melodią piosenki, kształtowanie umiejętności rozpoznawania i określania nazw różnych części ciała, wdrażanie do rozumienia i stosowania prostych instrukcji
  • kształtowanie umiejętności rozróżniania stron: lewej i prawej, doskonalenie umiejętności przeliczania, stwarzanie okazji do zacieśniania więzów rówieśniczych
  • zapoznanie z narządami zmysłów, poznanie budowy jajka podczas eksperymentowania, rozwijanie wrażliwości zmysłowej
  • kształtowanie umiejętności wypowiadania się na temat swoich mocnych stron, wspieranie rozwoju motorycznego i umiejętności manualnych, zachęcanie do współpracy przy tworzeniu i konstruowaniu

Przygotowania do zimy

  • zapoznanie ze sposobami zwierząt na przetrwanie zimy, uświadamianie znaczenia snu i odpoczynku, kształtowanie empatii i szacunku do wyborów i przyzwyczajeń innych osób
  • utrwalenie znajomości i poznanie nazw niektórych zwierząt mieszkających w lesie, rozwijanie umiejętności językowych poprzez dzielenie na sylaby i tworzenie zdrobnień, kształtowanie umiejętności pracy w zespole
  • poznanie przysmaków niektórych zwierząt leśnych, kształtowanie umiejętności przeliczania i klasyfikowania, uwrażliwianie na zimowe potrzeby zwierząt leśnych
  • poznanie zasad dokarmiania ptaków, kształtowanie umiejętności wskazywania różnic i podobieństw w wyglądzie zwierząt, wdrażanie do sprzątania stanowiska pracy
  • wzbogacanie słownictwa określającego odczucia dotykowe, kształtowanie umiejętności porównywania wyglądu i trybu życia zwierząt (na przykładzie niedźwiedzia i wróbla), rozwijanie wrażliwości muzycznej przez zabawy z muzyką klasyczną

 

Moja wesoła rodzinka

My rodzinę dobrą mamy,
zawsze razem się trzymamy!
I choć czasem czas nas goni,
My jak palce jednej dłoni!

Mama, tata, siostra, brat
I ja – to mój mały świat!
Dużo słońca, czasem grad –
To wesoły jest mój świat!

Mama zawsze kocha czule,
ja do mamy się przytulę,
w bólu, żalu i rozterce,
bo mam mama wielkie serce!

Mama, tata, siostra, brat
I ja – to mój mały świat!
Dużo słońca, czasem grad –
To wesoły jest mój świat!

Z tatą świetne są zabawy,
z nim świat robi się ciekawy!
Tata ma pomysłów wiele,
jest najlepszym przyjacielem!

Mama, tata, siostra, brat
I ja – to mój mały świat!
Dużo słońca, czasem grad –
To wesoły jest mój świat!

Gdy napsocę i nabroję,
stoję w kącie, bo się boję!
Tata skarci, pożałuje,
a mamusia pocałuje!

Mama, tata, siostra, brat
I ja – to mój mały świat!
Dużo słońca, czasem grad –
To wesoły jest mój świat!

Kiedy nie mam taty, mamy,
wszyscy sobie pomagamy!
I choć sprzątać nie ma komu,
jest wesoło w naszym domu!

Mama, tata, siostra, brat
I ja – to mój mały świat!
Dużo słońca, czasem grad –
To wesoły jest mój świat!

 

HYMN POLSKI

Jeszcze Polska nie zginęła,
Kiedy my żyjemy.
Co nam obca przemoc wzięła,
Szablą odbierzemy.

Marsz, marsz Dąbrowski,
Z ziemi włoskiej do Polski.
Za twoim przewodem
Złączym się z narodem.

Przejdziem Wisłę, przejdziem Wartę,
Będziem Polakami.
Dał nam przykład Bonaparte,
Jak zwyciężać mamy.

Marsz, marsz Dąbrowski…

Jak Czarniecki do Poznania
Po szwedzkim zaborze,
Dla ojczyzny ratowania
Wrócim się przez morze.

Marsz, marsz Dąbrowski…

Już tam ojciec do swej Basi
Mówi zapłakany
– Słuchaj jeno, pono nasi
Biją w tarabany.

Marsz, marsz Dąbrowski…


PAŹDZIERNIK

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele ogólne)

 

Zwierzęta jesienią

  • zapoznanie z mieszkańcami lasu, wprowadzenie i utrwalenie zasad odpowiedniego zachowania się w parku i w lesie, podkreślanie możliwości czerpania przyjemności z bliskości świata przyrody
  • poszerzanie wiedzy o jeżu, kształtowanie umiejętności wypowiadania się, rozbudzanie zainteresowania światem zwierząt
  • wdrażanie do układania pod względem wielkości, doskonalenie umiejętności przeliczania, umożliwianie sprawdzenia się w wykonywaniu złożonych zadań
  • poszerzanie wiedzy przyrodniczej, rozwijanie wrażliwości w stosunku do świata roślin i zwierząt, uświadamianie sobie odczuć związanych z otaczającym światem przyrodniczym
  • tworzenie muzyki, rozwijanie twórczej aktywności dziecka, budzenie poczucia satysfakcji z własnych wytworów pracy

 

Pogoda w kratkę

  • kształtowanie umiejętności określania rodzaju emocji, zapoznanie z możliwościami radzenia sobie z uczuciem nudy, zachęcenie do dzielenia się swoimi odczuciami z innymi i uwrażliwianie na potrzeby rówieśników
  • kształtowanie umiejętności tworzenia rymów, zapoznanie z trudami związanymi z przygotowywaniem posiłków, wzbogacanie wiedzy o zjawiskach atmosferycznych
  • wzbogacanie wiedzy o zjawiskach atmosferycznych, zapoznanie z figurą geometryczną – kołem, doskonalenie umiejętności skupiania uwagi
  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania pogody, poznanie zjawiska powstawania deszczu, rozwijanie ciekawości poznawczej
  • kształtowanie umiejętności plastycznych, utrwalenie wiedzy na temat różnych rodzajów zjawisk atmosferycznych, doskonalenie wyczucia rytmu

Zdrowie na talerzu

  • zapoznanie z emocją smutku, doskonalenie umiejętności rozpoznawania emocji, ćwiczenie umiejętności wyrażania swoich potrzeb
  • kształtowanie umiejętności sylabizowania, zapoznanie z nazwami polskich warzyw, uświadamianie znaczenia spożywania warzyw i owoców
  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania i określania nazw warzyw, doskonalenie umiejętności przeliczania i kategoryzowania, utrwalanie zdrowych nawyków żywieniowych
  • wzbogacanie wiedzy przyrodniczej, zapoznanie z warzywami rosnącymi w ogrodzie, doskonalenie umiejętności nawiązywania kontaktów z innymi dziećmi
  • doskonalenie sprawności manualnych, wzbogacanie wiedzy o zdrowym żywieniu, kształtowanie zdrowych nawyków żywieniowych

 Bajkostwory i potwory

  • zapoznanie z emocją strachu, kształtowanie umiejętności wyrażania i rozpoznawania emocji, wdrażanie do stosowania wybranych strategii radzenia sobie z emocjami
  • kształtowanie sprawności językowej, utrwalenie znajomości nazw emocji, rozwijanie dziecięcej wyobraźni
  • kształtowanie umiejętności przeliczania, zapoznanie ze znakami umownymi (symbole, kod), uwrażliwianie na konieczność przestrzegania ustalonych zasad zabawy
  • kształtowanie umiejętności opisywania zwierząt, zapoznanie z postacią yeti, doskonalenie umiejętności krytycznego myślenia
  • kształtowanie umiejętności prezentowania wymyślonej postaci, doskonalenie słuchu muzycznego, rozwijanie zmysłu estetycznego

 

DWA MALUTKIE JEŻE

 

Ref. Dwa malutkie jeże,
jadą na rowerze,
idą leśną drogą,
tupią jedną nogą.

  1. Gdy dzień w noc się zmienia,
    szukają jedzenia,
    zjadają robaki,
    owady, ślimaki.

Ref.Dwa malutkie jeże…

  1. Nie robią zapasów,
    mieszkają wśród lasów,
    śpią pod gałęziami,
    nie jedzą salami.

 

 

 

Pomidor

Jan Brzechwa

Pan pomidor wlazł na tyczkę
I przedrzeźnia ogrodniczkę.
„Jak pan może,
Panie pomidorze?!”

Oburzyło to fasolę:
„A ja panu nie pozwolę!
Jak pan może,
Panie pomidorze?!”

Groch zzieleniał aż ze złości:
„Że też nie wstyd jest waszmości,
Jak pan może,
Panie pomidorze?!”

Rzepka także go zagadnie:
„Fe! Niedobrze! Fe! Nieładnie!
Jak pan może,
Panie pomidorze?!”

Rozgniewały się warzywa:
„Pan już trochę nadużywa.
Jak pan może,
Panie pomidorze?!”

Pan pomidor zawstydzony,
Cały zrobił się czerwony
I spadł wprost ze swojej tyczki
Do koszyczka ogrodniczki.


Witamy po wakacjach 🙂

 

WRZESIEŃ

CELE OGÓLNE:
– rozwijanie umiejętności określania i  nazywania emocji
– wdrażanie do odczuwania przynależności grupowej,
-wzmacnianie pewności siebie, nabywanie odwagi poprzez zachęcanie do wypowiedzi na forum grupy
-przypomnienie imion dzieci w grupie
rozwijanie sprawności narządów artykulacyjnych
-zapoznanie z piosenką tematyczną
-poznawanie najbliższej przyrody
-wzbogacenie wiedzy o zwierzętach domowych
-ustalenie zasad grupowych

PIOSENKA „Wesołe przedszkole”
sł. i muz. Adrianna Furmanik-Celejewska

Gdy po lecie już nas wita
jesień piękna jak ze snów,
nasza grupa znakomita
do przedszkola wraca znów.

Ref.: Tu zabawa na całego,
tu swe miejsce każdy ma.
Z koleżanką i z kolegą
zatańczymy raz i dwa!

Tu plac zabaw, nasza sala,
gdzie zabawek jest ze sto.
Przyzna zgodnie grupa cała,
że to dla nas drugi dom.

Ref.: Tu zabawa…

WIERSZ „Hopsasa”
Ala Hanna Murgrabia

Hopsasa, hopsasa,

na plac zabaw idę ja.

Mam wiaderko i szpadelek,

tam zabawy będzie wiele.

Już plac zabaw dzieci zbiera,

czeka na nas karuzela,

są huśtawki i zjeżdżalnie…

Tylko grzecznie, bo ktoś spadnie!

 

PIOSENKA „Każdy lubi coś innego”
sł. Marcin Przewoźniak, muz. Robert Dziekański

Lubię rakiety! – A ja pluszaki!
Kocham kotlety! – A ja lizaki!
Umiem rysować! – A ja nie znoszę!
Nie lubię kotów! – Kota poproszę!

Ref.: My, dziewczyny!
My, chłopaki!
My jesteśmy przedszkolaki.
Każdy lubi coś innego!
Mam szacunek dla każdego!
Świetnie buduję! – Umiem ci pomoc!
Każdy coś umie. – Każdy – wiadomo!
On najmądrzejszy. – Ona mądrala.
Jestem najmniejszy! – Jestem nieśmiała…

Ref.: My, dziewczyny!…
Nie ma nikogo niepotrzebnego.
Nie ma nikogo mało ważnego.
I ten zwyczajny – i ten jedyny.
Każdy jest inny, więc go lubimy!

Ref.: My, dziewczyny!…