Podróżnicy

Home / Podróżnicy

Podróżnicy

Wychowawcy grupy:

Isabella Dziedziul
Renata Nadstoga
Aleksandra Ścisłowska

Elżbieta Szawala – woźna

ZAPRASZAM DO DOŁĄCZENIA DO GRUPY NA FACEBOOKU

PODRÓŻNICY 2022/2023

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze MARZEC

Jak dawniej było

OBSZAR FIZYCZNY

  • doskonalenie motoryki małej
  • udział w zabawach indywidualnych i grupowych kształtujących motorykę dużą

OBSZAR EMOCJONALNY

  • nazywanie własnych emocji
  • prezentowanie emocji za pomocą symboli i mimiki

OBSZAR SPOŁECZNY

  • odczuwanie przynależności do grupy
  • czerpanie radości ze wspólnych zabaw
  • doskonalenie umiejętności przedstawiania się i stosowania zwrotów grzecznościowych
  • wdrażanie do obdarzania innych uwagą

OBSZAR POZNAWCZY

  • analizowanie i opisywanie ilustracji
  • zdobywanie wiedzy na temat urządzeń elektrycznych
  • słuchanie opowiadań i wypowiadanie się na temat ich treści
  • odczytywanie znaczenia symboli
  • poznawanie różnych sposobów komunikowania się
  • nazywanie środków transportu
  • przeliczanie na konkretach
  • poznawanie faktów dotyczących życia przodków, wynalazków i osiągnięć techniki
  • wykonywanie prac plastycznych i technicznych według własnego pomysłu i według instrukcji

aktywne uczestniczenie w zabawach muzycznych

Dbamy o zdrowie

OBSZAR FIZYCZNY

  • doskonalenie samodzielnego ubierania się i rozbierania
  • aktywne uczestniczenie w zabawach ruchowych
  • rozwijanie motoryki małej podczas zabaw i zajęć
  • kształtowanie motoryki dużej w trakcie aktywności ruchowej

OBSZAR EMOCJONALNY

  • wypowiadanie się na temat własnych odczuć
  • czerpanie radości ze wspólnych zabaw

OBSZAR SPOŁECZNY

  • obdarzanie uwagą rówieśników i osób dorosłych
  • przestrzeganie reguł zabaw
  • dopingowanie innych uczestników zabawy

OBSZAR POZNAWCZY

  • poznawanie podstawowych zasad zdrowego trybu życia
  • wypowiadanie się na forum grupy
  • rozpoznawanie i odtwarzanie rytmów matematycznych
  • nazywanie części garderoby i dobieranie ubrań stosownie do pogody
  • segregowanie elementów ze względu na kolor
  • porównywanie długości elementów
  • przekładanie jednej reprezentacji liczbowej na inną
  • nauka rymowanek na pamięć
  • wykonywanie prac plastycznych
  • aktywne uczestniczenie w zabawach muzycznych i wspólnym śpiewie

ZDROWYM BYĆ – piosenka

1. Mleko, jogurt lub kefirek
na śniadanie trzeba pić.
Ref. To jest bardzo, bardzo ważne,
żeby zdrowym dzieckiem być! bis
2. Zaprzyjaźnić się z marchewką,
i z jabłuszkiem w zgodzie żyć.
Ref. To jest bardzo, bardzo ważne…
3. Po zabawie, przed jedzeniem
trzeba zawsze ręce myć.
Ref. To jest bardzo, bardzo ważne…

Pierwsze oznaki wiosny

OBSZAR FIZYCZNY

  • uczestniczenie w zabawach ruchowych w sali i w ogrodzie
  • podnoszenie poziomu wrażliwości sensorycznej

OBSZAR EMOCJONALNY

  • radzenie sobie z nieprzyjemnymi emocjami
  • doskonalenie cierpliwości w czekaniu na swoją kolej w zabawie
  • czerpanie radości z obcowania z przyrodą
    • poznanie charakterystycznych cech wiosny
    • rozpoznawanie wybranych roślin i zwierząt
    • poznanie warunków niezbędnych roślinom do wzrostu
    • zakładanie i pielęgnowanie upraw
    • słuchanie tekstów literackich i wypowiadanie się na ich temat
    • klasyfikowanie elementów według podanej kategorii
    • doskonalenie umiejętności przeliczania, przekładanie jednej reprezentacji liczbowej na inną

OBSZAR SPOŁECZNY

  • słuchanie rozmówców
  • wdrażanie do współdziałania z rówieśnikami w czasie zabaw

przestrzeganie reguł gier i zabaw

OBSZAR POZNAWCZY

  • poznanie charakterystycznych cech wiosny
  • rozpoznawanie wybranych roślin i zwierząt
  • poznanie warunków niezbędnych roślinom do wzrostu
  • zakładanie i pielęgnowanie upraw
  • słuchanie tekstów literackich i wypowiadanie się na ich temat
  • klasyfikowanie elementów według podanej kategorii
  • doskonalenie umiejętności przeliczania, przekładanie jednej reprezentacji liczbowej na inną
  • wyrażanie ekspresji plastycznej poprzez ukierunkowane działania plastyczne

PANI WIOSNA – piosenka

1. Idzie, idzie Pani Wiosna
cicho na paluszkach,
taka piękna i radosna
jak bajkowa wróżka.
Ref. Obudź się niedźwiadku już,
wiosna jest tuż, tuż!   bis
2. Idzie Wiosna kolorowa,
ma w koszyku kwiatki.
Pragnie nimi obdarować
dzieci i niedźwiadki.
Ref. Obudź się niedźwiadku już,
wiosna jest tuż, tuż!

Morski świat

OBSZAR FIZYCZNY

  • udział w zajęciach sensorycznych, doskonalenie małej motoryki
  • uczestniczenie w zabawach z elementem toczenia, czworakowania, równowagi

OBSZAR EMOCJONALNY

  • radzenie sobie z trudnymi emocjami
  • wdrażanie do okazywania emocji w sposób akceptowany społecznie

OBSZAR SPOŁECZNY

  • uczestniczenie w zabawach wymagających współpracy
  • porozumiewanie się za pomocą komunikatów werbalnych i pozawerbalnych
  • czerpanie radości z własnych umiejętności
  • przestrzeganie ustalonych reguł

OBSZAR POZNAWCZY

  • rozbudzanie zainteresowania przyrodą morską
  • uważne słuchanie wierszy i opowiadań
  • wypowiadanie się na podany temat
  • podejmowanie samodzielnej aktywności poznawczej
  • klasyfikowanie elementów według podanej kategorii
  • przeliczanie na konkretach
  • wykonywanie prac plastycznych i technicznych
  • śpiewanie piosenki

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze LISTOPAD

POZNAJEMY SWOJE EMOCJE

Cele ogólne:

OBSZAR FIZYCZNY

  • udział w zabawach logopedycznych i artykulacyjnych
  • dbanie o bezpieczeństwo podczas zabaw w sali i w ogrodzie
  • podnoszenie świadomości własnego ciała

OBSZAR EMOCJONALNY

  • wdrażanie do rozpoznawania i nazywania podstawowych emocji
  • poznawanie sposobów radzenia sobie z trudnymi emocjami
  • rozróżnianie emocji przyjemnych i nieprzyjemnych

OBSZAR SPOŁECZNY

  • udział w zabawach z rówieśnikami
  • udział w zabawach w parach z elementami rywalizacji
  • używanie zwrotów grzecznościowych w sytuacjach, które tego wymagają

OBSZAR POZNAWCZY

  • rozróżnianie prawej i lewej strony
  • budowanie wypowiedzi na podany temat
  • śpiewanie piosenek z dziecięcego repertuaru

NASZ KRAJ – POLSKA

Cele ogólne:

OBSZAR FIZYCZNY

  • wykonywanie czynności doskonalących małą motorykę, kształtowanie czynności związanych z przygotowaniem do nauki pisania
  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych, muzycznych, naśladowczych, z przyborami, wykonywanie różnych form ruchu

OBSZAR EMOCJONALNY

  • dostrzeganie przynależności do kraju rodzinnego
  • dostrzeganie emocjonalnej wartości w najbliższym otoczeniu

OBSZAR SPOŁECZNY

  • nazywanie i rozpoznawanie wartości związanych z szacunkiem do kraju, szacunkiem do innych ludzi
  • obdarzanie uwagą osób dorosłych oraz rówieśników
  • wdrażanie do przestrzegania ustalonych norm i zasad regulujących życie w grupie

OBSZAR POZNAWCZY

  • poznawanie symboli narodowych oraz legend polskich
  • rozwijanie pamięci poprzez powtarzanie i naukę krótkich wierszy
  • rozbudzanie ekspresji artystycznej podczas wykonywania prac plastycznych
  • przeliczanie na konkretach, wykonywanie prostych działań dodawania i odejmowania

MAZUREK DĄBROWSKIEGO – hymn Polski

Jeszcze Polska nie zginęła,
Kiedy my żyjemy.
Co nam obca przemoc wzięła,
Szablą odbierzemy.

ref. Marsz, marsz Dąbrowski,
Z ziemi włoskiej do Polski.
Za twoim przewodem
Złączym się z narodem.

Przejdziem Wisłę, przejdziem Wartę,
Będziem Polakami.
Dał nam przykład Bonaparte,
Jak zwyciężać mamy.

ref. Marsz, marsz Dąbrowski,
Z ziemi włoskiej do Polski.
Za twoim przewodem
Złączym się z narodem.

LISTOPADOWY DESZCZ

Cele ogólne:

OBSZAR FIZYCZNY

  • kształtowanie prawidłowego chwytu narzędzi podczas rysowania i kolorowania
  • usprawnianie motoryki małej i precyzji poprzez manipulację różnymi przedmiotami
  • doskonalenie sprawności i koordynacji ruchowej

OBSZAR EMOCJONALNY

  • dostrzeganie wartości estetycznej płynącej z kontaktów z naturą
  • odczuwanie satysfakcji ze skończonej pracy

OBSZAR SPOŁECZNY

  • obdarzanie uwagą osób dorosłych oraz rówieśników
  • przestrzeganie zasad zabaw i gier
  • odczuwanie przynależności do grupy rówieśniczej

OBSZAR POZNAWCZY

  • recytowanie krótkiego fragmentu tekstu z pamięci
  • dostrzeganie i kontynuowanie układów rytmicznych
  • granie prostych rytmów na instrumentach perkusyjnych
  • wykonywanie prac plastycznych w zespole i samodzielnie

ZAPRASZAMY DO TEATRU

Cele ogólne:

OBSZAR FIZYCZNY

  • uczestniczenie w zabawach ruchowych
  • doskonalenie zmysłu dotyku
  • rozwijanie sprawności dłoni oraz palców

OBSZAR EMOCJONALNY

  • cierpliwe czekanie na swoją kolej
  • godzenie się z porażką
  • przedstawianie emocji oraz uczuć w czasie zabaw teatralnych

OBSZAR SPOŁECZNY

  • wdrażanie do współdziałania w zabawie
  • czerpanie radości ze wspólnej zabawy

OBSZAR POZNAWCZY

  • doskonalenie umiejętności wypowiadania się
  • wzbogacanie wiedzy na temat teatru
  • wcielanie się w role, uczestniczenie w zabawach teatralnych
  • wymyślanie krótkich historyjek, objaśnianie kolejności zdarzeń
  • rozwijanie kompetencji matematycznych
  • doskonalenie percepcji wzrokowej
  • eksperymentowanie ze światłem i cieniem

KULINARNE WYZWANIA

Cele ogólne:

OBSZAR FIZYCZNY

  • uczestniczenie w zabawach ruchowych
  • doskonalenie zmysłu dotyku
  • rozwijanie sprawności dłoni oraz palców
  • wdrażanie do dbania o higienę w czasie zajęć kulinarnych

OBSZAR EMOCJONALNY

  • cierpliwe czekanie na swoją kolej
  • godzenie się z porażką

OBSZAR SPOŁECZNY

  • współdziałanie w zabawie
  • czerpanie radości ze wspólnej zabawy
  • respektowanie reguł i zasad gry i zabawy

OBSZAR POZNAWCZY

  • doskonalenie umiejętności wypowiadania się
  • wzbogacanie wiedzy na temat sprzętów i akcesoriów kuchennych
  • rozwijanie kompetencji matematycznych
  • rozwiązywanie zagadek
  • rozwijanie orientacji przestrzennej
  • uczestniczenie w zajęciach kulinarnych
  • tworzenie prac plastycznych