Podróżnicy

Home / Podróżnicy

Podróżnicy

Wychowawcy grupy:

Kinga Trybus

Renata Nadstoga

Katarzyna Grygiel

Małgorzata Płotka – woźna

Dyżur dla Rodziców: pn 12.00-12.30, pt 7.00-7.30 – Kinga Trybus

Zamierzenia- Styczeń 2024

Realizacja: 01.01.2024r. – 05.01.2024r.

OBSZAR FIZYCZNY

  • uczestniczenie w zabawach ruchowych
  • doskonalenie zmysłu dotyku
  • rozwijanie sprawności dłoni oraz palców
  • utrwalanie prawidłowego toru oddechowego

OBSZAR EMOCJONALNY

  • cierpliwe czekanie na swoją kolej
  • dostrzeganie emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego

OBSZAR SPOŁECZNY

  • wdrażanie do współdziałania w zabawie
  • czerpanie radości ze wspólnej zabawy
  • respektowanie reguł i zasad w czasie zabawy
  • obdarzanie uwagą innych osób

OBSZAR POZNAWCZY

  • doskonalenie umiejętności wypowiadania się
  • poznanie różnych rodzajów kalendarzy
  • oglądanie różnych zegarów i zegarków, zapoznanie z pracą zegarmistrza
  • posługiwanie się pojęciami dotyczącymi czasu
  • wymienianie pór roku, przyporządkowywanie im określonych symboli
  • rozwijanie kompetencji matematycznych
  • dostrzeganie i kontynuowanie rytmów

    Realizacja: 08.01.2024r. – 12.01.2024r.

    OBSZAR FIZYCZNY

    • uczestniczenie w zabawach ruchowych
    • doskonalenie zmysłu dotyku
    • rozwijanie sprawności dłoni oraz palców
    • utrwalanie prawidłowego toru oddechowego

    OBSZAR EMOCJONALNY

    • cierpliwe czekanie na swoją kolej
    • panowanie nad nieprzyjemnymi emocjami
    • dostrzeganie emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego

    OBSZAR SPOŁECZNY

    • współdziałanie w zabawie
    • czerpanie radości ze wspólnej zabawy
    • respektowanie reguł i zasad w czasie gier i zabaw
    • obdarzanie uwagą innych osób

    OBSZAR POZNAWCZY

    • usprawnianie aparatu artykulacyjnego
    • doskonalenie umiejętności wypowiadania się
    • wskazywanie i nazywanie różnych części garderoby
    • łączenie przedmiotów w pary
    • rozwijanie kompetencji matematycznych
    • wykonywanie eksperymentów graficznych
    • dostrzeganie i kontynuowanie rytmów
    • przeprowadzanie prostych eksperymentów z balonami
    • klasyfikowanie przedmiotów ze względu na wybraną cechę
    • tworzenie prac plastycznych
    • prowadzenie obserwacji przyrodniczych
    • Realizacja: 15.01.2024r. – 19.01.2024r.

      OBSZAR FIZYCZNY

      • uczestniczenie w zabawach ruchowych i muzycznych
      • rozwijanie sprawności dłoni oraz palców
      • udział w zawodach sportowych na śniegu

      OBSZAR EMOCJONALNY

      • cierpliwe czekanie na swoją kolej
      • panowanie nad nieprzyjemnymi emocjami
      • dostrzeganie emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego

      OBSZAR SPOŁECZNY

      • współdziałanie w zabawie
      • czerpanie radości ze wspólnej zabawy
      • respektowanie reguł i zasad gier i zabaw
      • obdarzanie uwagą innych osób

      OBSZAR POZNAWCZY

      • łączenie przedmiotów w pary
      • doskonalenie umiejętności przeliczania
      • poznanie różnych rodzajów termometrów
      • dokonywanie pomiarów temperatury
      • uważne słuchanie utworów literackich i odpowiadanie na pytania dotyczące treści
      • dostrzeganie i kontynuowanie rytmów
      • tworzenie prac plastycznych
      • słuchanie utworów muzyki klasycznej
      • odczytywanie symboli
        • Realizacja: 22.01.2024r. – 26.01.2024r.
      • OBSZAR FIZYCZNY

        • uczestniczenie w zabawach ruchowych, naśladowczych, z przyborami
        • ćwiczenie prawidłowego chwytu pisarskiego

        OBSZAR EMOCJONALNY

        • wczuwanie się w emocje innych osób
        • wyrażanie emocji w stosunku do swoich bliskich
        • dostrzeganie walorów estetycznych przyrody

        OBSZAR SPOŁECZNY

        • wdrażanie do okazywania pomocy i szacunku osobom starszym
        • przestrzeganie reguł zabaw
        • odczuwanie przynależności do rodziny i grupy rówieśniczej

        OBSZAR POZNAWCZY

        • wypowiadanie się na temat członków rodziny
        • słuchanie utworów literackich
        • klasyfikowanie elementów ze względu na podaną cechę
        • recytowanie wiersza z pamięci
        • śpiewanie piosenki, uczestniczenie w zabawach muzycznych
        • wyrażanie się w aktywnościach plastycznych

PIOSENKI – STYCZEŃ 2024

1. Piosenka „Babciu, droga babciu” Babciu, droga babciu, powiedz mi, czy potrafisz zrobić to, co my? My tupiemy – tup, tup, tup, teraz babciu Ty to zrób!

Babciu, droga babciu, powiedz mi, czy potrafisz zrobić to, co my? My skaczemy – raz, dwa, trzy, teraz babciu podskocz Ty!

Dziadku, drogi dziadku, powiedz mi, czy potrafisz zrobić to, co my? My klaszczemy – raz, dwa, trzy, teraz dziadku zrób to Ty!

Dziadku, drogi dziadku, powiedz mi, czy potrafisz zrobić to, co my? My całuski damy Ci, teraz dziadku daj nam Ty!

Link do utworu: https://www.youtube.com/watch?v=MkxUdQGQTFQ&ab_channel=BA BADUTV

2. Piosenka „To dla Ciebie droga Babciu”
Dziś serduszko moje cichuteńko gra
To dla Ciebie droga Babciu
Brzmi piosenka właśnie ta
Ref.: / Babciu kocham Cię!
Posłuchaj! Serce me
gra dla Ciebie tiki tiki tak… /x2
gra dla Ciebie tiki tiki tak…
gra dla Ciebie tiki tiki tak…

  1. To dla Ciebie drogi Dziadku
    Dziś serduszko moje cichuteńko gra
    To dla Ciebie drogi Dziadku
    Brzmi piosenka właśnie ta
    Ref.: Dziadku kocham Cię…

Link do utworu: https://www.youtube.com/watch?v=cTTjPp6A2ho

Serdecznie zapraszamy na zebranie,

które odbędzie się

w środę 6. września o godzinie 17.00

w sali Podróżników.