Podróżnicy
Podróżnicy
Wychowawcy grupy:
Isabella Dziedziul
Renata Nadstoga
Aleksandra Ścisłowska
Elżbieta Szawala – woźna
ZAPRASZAM DO DOŁĄCZENIA DO GRUPY NA FACEBOOKU
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze MARZEC
Jak dawniej było
OBSZAR FIZYCZNY
- doskonalenie motoryki małej
- udział w zabawach indywidualnych i grupowych kształtujących motorykę dużą
OBSZAR EMOCJONALNY
- nazywanie własnych emocji
- prezentowanie emocji za pomocą symboli i mimiki
OBSZAR SPOŁECZNY
- odczuwanie przynależności do grupy
- czerpanie radości ze wspólnych zabaw
- doskonalenie umiejętności przedstawiania się i stosowania zwrotów grzecznościowych
- wdrażanie do obdarzania innych uwagą
OBSZAR POZNAWCZY
- analizowanie i opisywanie ilustracji
- zdobywanie wiedzy na temat urządzeń elektrycznych
- słuchanie opowiadań i wypowiadanie się na temat ich treści
- odczytywanie znaczenia symboli
- poznawanie różnych sposobów komunikowania się
- nazywanie środków transportu
- przeliczanie na konkretach
- poznawanie faktów dotyczących życia przodków, wynalazków i osiągnięć techniki
- wykonywanie prac plastycznych i technicznych według własnego pomysłu i według instrukcji
• aktywne uczestniczenie w zabawach muzycznych
Dbamy o zdrowie
OBSZAR FIZYCZNY
- doskonalenie samodzielnego ubierania się i rozbierania
- aktywne uczestniczenie w zabawach ruchowych
- rozwijanie motoryki małej podczas zabaw i zajęć
- kształtowanie motoryki dużej w trakcie aktywności ruchowej
OBSZAR EMOCJONALNY
- wypowiadanie się na temat własnych odczuć
- czerpanie radości ze wspólnych zabaw
OBSZAR SPOŁECZNY
- obdarzanie uwagą rówieśników i osób dorosłych
- przestrzeganie reguł zabaw
- dopingowanie innych uczestników zabawy
OBSZAR POZNAWCZY
- poznawanie podstawowych zasad zdrowego trybu życia
- wypowiadanie się na forum grupy
- rozpoznawanie i odtwarzanie rytmów matematycznych
- nazywanie części garderoby i dobieranie ubrań stosownie do pogody
- segregowanie elementów ze względu na kolor
- porównywanie długości elementów
- przekładanie jednej reprezentacji liczbowej na inną
- nauka rymowanek na pamięć
- wykonywanie prac plastycznych
- aktywne uczestniczenie w zabawach muzycznych i wspólnym śpiewie
ZDROWYM BYĆ – piosenka
1. Mleko, jogurt lub kefirek
na śniadanie trzeba pić.
Ref. To jest bardzo, bardzo ważne,
żeby zdrowym dzieckiem być! bis
2. Zaprzyjaźnić się z marchewką,
i z jabłuszkiem w zgodzie żyć.
Ref. To jest bardzo, bardzo ważne…
3. Po zabawie, przed jedzeniem
trzeba zawsze ręce myć.
Ref. To jest bardzo, bardzo ważne…
Pierwsze oznaki wiosny
OBSZAR FIZYCZNY
- uczestniczenie w zabawach ruchowych w sali i w ogrodzie
- podnoszenie poziomu wrażliwości sensorycznej
OBSZAR EMOCJONALNY
- radzenie sobie z nieprzyjemnymi emocjami
- doskonalenie cierpliwości w czekaniu na swoją kolej w zabawie
- czerpanie radości z obcowania z przyrodą
- poznanie charakterystycznych cech wiosny
- rozpoznawanie wybranych roślin i zwierząt
- poznanie warunków niezbędnych roślinom do wzrostu
- zakładanie i pielęgnowanie upraw
- słuchanie tekstów literackich i wypowiadanie się na ich temat
- klasyfikowanie elementów według podanej kategorii
- doskonalenie umiejętności przeliczania, przekładanie jednej reprezentacji liczbowej na inną
OBSZAR SPOŁECZNY
- słuchanie rozmówców
- wdrażanie do współdziałania z rówieśnikami w czasie zabaw
• przestrzeganie reguł gier i zabaw
OBSZAR POZNAWCZY
- poznanie charakterystycznych cech wiosny
- rozpoznawanie wybranych roślin i zwierząt
- poznanie warunków niezbędnych roślinom do wzrostu
- zakładanie i pielęgnowanie upraw
- słuchanie tekstów literackich i wypowiadanie się na ich temat
- klasyfikowanie elementów według podanej kategorii
- doskonalenie umiejętności przeliczania, przekładanie jednej reprezentacji liczbowej na inną
- wyrażanie ekspresji plastycznej poprzez ukierunkowane działania plastyczne
PANI WIOSNA – piosenka
1. Idzie, idzie Pani Wiosna
cicho na paluszkach,
taka piękna i radosna
jak bajkowa wróżka.
Ref. Obudź się niedźwiadku już,
wiosna jest tuż, tuż! bis
2. Idzie Wiosna kolorowa,
ma w koszyku kwiatki.
Pragnie nimi obdarować
dzieci i niedźwiadki.
Ref. Obudź się niedźwiadku już,
wiosna jest tuż, tuż!
Morski świat
OBSZAR FIZYCZNY
- udział w zajęciach sensorycznych, doskonalenie małej motoryki
- uczestniczenie w zabawach z elementem toczenia, czworakowania, równowagi
OBSZAR EMOCJONALNY
- radzenie sobie z trudnymi emocjami
- wdrażanie do okazywania emocji w sposób akceptowany społecznie
OBSZAR SPOŁECZNY
- uczestniczenie w zabawach wymagających współpracy
- porozumiewanie się za pomocą komunikatów werbalnych i pozawerbalnych
- czerpanie radości z własnych umiejętności
- przestrzeganie ustalonych reguł
OBSZAR POZNAWCZY
- rozbudzanie zainteresowania przyrodą morską
- uważne słuchanie wierszy i opowiadań
- wypowiadanie się na podany temat
- podejmowanie samodzielnej aktywności poznawczej
- klasyfikowanie elementów według podanej kategorii
- przeliczanie na konkretach
- wykonywanie prac plastycznych i technicznych
- śpiewanie piosenki
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze LISTOPAD
POZNAJEMY SWOJE EMOCJE
Cele ogólne:
OBSZAR FIZYCZNY
- udział w zabawach logopedycznych i artykulacyjnych
- dbanie o bezpieczeństwo podczas zabaw w sali i w ogrodzie
- podnoszenie świadomości własnego ciała
OBSZAR EMOCJONALNY
- wdrażanie do rozpoznawania i nazywania podstawowych emocji
- poznawanie sposobów radzenia sobie z trudnymi emocjami
- rozróżnianie emocji przyjemnych i nieprzyjemnych
OBSZAR SPOŁECZNY
- udział w zabawach z rówieśnikami
- udział w zabawach w parach z elementami rywalizacji
- używanie zwrotów grzecznościowych w sytuacjach, które tego wymagają
OBSZAR POZNAWCZY
- rozróżnianie prawej i lewej strony
- budowanie wypowiedzi na podany temat
- śpiewanie piosenek z dziecięcego repertuaru
NASZ KRAJ – POLSKA
Cele ogólne:
OBSZAR FIZYCZNY
- wykonywanie czynności doskonalących małą motorykę, kształtowanie czynności związanych z przygotowaniem do nauki pisania
- uczestniczenie w zabawach rytmicznych, muzycznych, naśladowczych, z przyborami, wykonywanie różnych form ruchu
OBSZAR EMOCJONALNY
- dostrzeganie przynależności do kraju rodzinnego
- dostrzeganie emocjonalnej wartości w najbliższym otoczeniu
OBSZAR SPOŁECZNY
- nazywanie i rozpoznawanie wartości związanych z szacunkiem do kraju, szacunkiem do innych ludzi
- obdarzanie uwagą osób dorosłych oraz rówieśników
- wdrażanie do przestrzegania ustalonych norm i zasad regulujących życie w grupie
OBSZAR POZNAWCZY
- poznawanie symboli narodowych oraz legend polskich
- rozwijanie pamięci poprzez powtarzanie i naukę krótkich wierszy
- rozbudzanie ekspresji artystycznej podczas wykonywania prac plastycznych
- przeliczanie na konkretach, wykonywanie prostych działań dodawania i odejmowania
MAZUREK DĄBROWSKIEGO – hymn Polski
Jeszcze Polska nie zginęła,
Kiedy my żyjemy.
Co nam obca przemoc wzięła,
Szablą odbierzemy.
ref. Marsz, marsz Dąbrowski,
Z ziemi włoskiej do Polski.
Za twoim przewodem
Złączym się z narodem.
Przejdziem Wisłę, przejdziem Wartę,
Będziem Polakami.
Dał nam przykład Bonaparte,
Jak zwyciężać mamy.
ref. Marsz, marsz Dąbrowski,
Z ziemi włoskiej do Polski.
Za twoim przewodem
Złączym się z narodem.
LISTOPADOWY DESZCZ
Cele ogólne:
OBSZAR FIZYCZNY
- kształtowanie prawidłowego chwytu narzędzi podczas rysowania i kolorowania
- usprawnianie motoryki małej i precyzji poprzez manipulację różnymi przedmiotami
- doskonalenie sprawności i koordynacji ruchowej
OBSZAR EMOCJONALNY
- dostrzeganie wartości estetycznej płynącej z kontaktów z naturą
- odczuwanie satysfakcji ze skończonej pracy
OBSZAR SPOŁECZNY
- obdarzanie uwagą osób dorosłych oraz rówieśników
- przestrzeganie zasad zabaw i gier
- odczuwanie przynależności do grupy rówieśniczej
OBSZAR POZNAWCZY
- recytowanie krótkiego fragmentu tekstu z pamięci
- dostrzeganie i kontynuowanie układów rytmicznych
- granie prostych rytmów na instrumentach perkusyjnych
- wykonywanie prac plastycznych w zespole i samodzielnie
ZAPRASZAMY DO TEATRU
Cele ogólne:
OBSZAR FIZYCZNY
- uczestniczenie w zabawach ruchowych
- doskonalenie zmysłu dotyku
- rozwijanie sprawności dłoni oraz palców
OBSZAR EMOCJONALNY
- cierpliwe czekanie na swoją kolej
- godzenie się z porażką
- przedstawianie emocji oraz uczuć w czasie zabaw teatralnych
OBSZAR SPOŁECZNY
- wdrażanie do współdziałania w zabawie
- czerpanie radości ze wspólnej zabawy
OBSZAR POZNAWCZY
- doskonalenie umiejętności wypowiadania się
- wzbogacanie wiedzy na temat teatru
- wcielanie się w role, uczestniczenie w zabawach teatralnych
- wymyślanie krótkich historyjek, objaśnianie kolejności zdarzeń
- rozwijanie kompetencji matematycznych
- doskonalenie percepcji wzrokowej
- eksperymentowanie ze światłem i cieniem
KULINARNE WYZWANIA
Cele ogólne:
OBSZAR FIZYCZNY
- uczestniczenie w zabawach ruchowych
- doskonalenie zmysłu dotyku
- rozwijanie sprawności dłoni oraz palców
- wdrażanie do dbania o higienę w czasie zajęć kulinarnych
OBSZAR EMOCJONALNY
- cierpliwe czekanie na swoją kolej
- godzenie się z porażką
OBSZAR SPOŁECZNY
- współdziałanie w zabawie
- czerpanie radości ze wspólnej zabawy
- respektowanie reguł i zasad gry i zabawy
OBSZAR POZNAWCZY
- doskonalenie umiejętności wypowiadania się
- wzbogacanie wiedzy na temat sprzętów i akcesoriów kuchennych
- rozwijanie kompetencji matematycznych
- rozwiązywanie zagadek
- rozwijanie orientacji przestrzennej
- uczestniczenie w zajęciach kulinarnych
- tworzenie prac plastycznych