Kukułeczki

Kukułeczki
Wychowawcy grupy:
Agnieszka Matuszewska
Renata Nadstoga
Hanna Tomczyk
Woźna:
Małgorzata Kasperska
Dyżur dla Rodziców: pn 7.00-7.30, czw 15.30-16.00 – Hanna Tomczyk
WRZESIEŃ
Jeżyk i liście
1. Szur, szur, szur, liści góra!
Szur, szur, szur, coś tam szura…
Ref.: Tupu, tap! Tupu, tap!
Kolorowe liście łap!
2. Czy ty wiesz, co tam siedzi,
czarnym oczkiem dzieci śledzi?
Ref.: Tupu, tap!…
3. Szur, szur, szur, jeżyk mały,
szur, szur, szur, w liściach cały.
Ref.: Tupu, tap!…
Jestem zuch
1. Jestem zuch, jestem zuch!
Tu mam głowę a tu brzuch.
Klaszczę w ręce: ram, tam, tam!
I dzień dobry mówię wam!
2. Jestem zuch, jestem zuch!
Tu mam nosek, a tu brzuch.
Klaszczę w ręce: ram, tam, tam!
I dzień dobry mówię wam!
„Wszyscy są”
Wszyscy są witam was,
Zaczynamy już czas.
Jestem ja, jesteś ty, raz, dwa, trzy!
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
Obszar fizyczny
– uczestniczenie w zabawach ruchowych
– wdrażanie do samodzielnego zdejmowania i zakładania ubrania, korzystania z toalety, spożywania posiłków
Obszar emocjonalny
─ przeżywanie i wyrażanie emocji, poznanie sposobów radzenia sobie z trudnymi emocjami
─ wypowiadanie się o tym, co każdy lubi
Obszar społeczny
– obdarzanie uwagą dzieci i dorosłych
─ uczenie się współdziałania z innymi dziećmi
─ integrowanie się z grupą
─ czerpanie radości ze wspólnych działań i osiągnięć
Obszar poznawczy
– kształtowanie umiejętności wyrażania swoich myśli
– słuchanie z uwagą utworów literackich
– doskonalenie umiejętności wypowiadania się na temat wysłuchanego tekstu
– wykonywanie prac plastycznych
– rozpoznawanie przedmiotów za pomocą dotyku
– rozwijanie umiejętności matematycznych, przeliczanie na konkretach
– reagowanie na zmiany wysokości dźwięków (niskie i wysokie)
– rozwijanie umiejętności wokalnych
– uczestniczenie w zabawach twórczych