Kukułeczki

Kukułeczki
Wychowawcy grupy:
mgr Elżbieta Kornet
mgr Magdalena Styperek
mgr Agnieszka Matuszewska
Woźna:
Katarzyna Karasińska
MAJ
Mamo, Tato!
Tu są rączki, a tu nóżki.
Tutaj okrąglutkie brzuszki.
Tutaj oczka, a tu włoski.
Tutaj są pyzate noski.
Teraz w koło się kręcimy.
Jeden ukłon też zrobimy.
Mamie, tacie zaśpiewany,
Jak my bardzo Was kochamy.
Ref. Mamo, Tato z Wami nawet zimą piękne lato
i słoneczko, co rozgoni chmury,
gdy dzień ponury.
Mamo tato- dziękujemy dzisiaj bardzo za to
Że jesteście i zawsze będziecie
Kochać nas najbardziej na świecie.
Rodzinny masaż
Mama głaszcze w kółeczko,
Tata puka pałeczką.
Mama chmurkę narysuje,
Tata domek naszkicuje.
W górze kreski, w dole szlaczki,
Lubią masaż przedszkolaczki.
To już kwiecień!
W kwietniu?
- rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności
samoobsługowych, zabaw ruchowych),
- nabywanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie prostych ruchów innej
osoby w czasie zabawy.
- uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych.
- przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach,
- dzielenie się swoimi przeżyciami
- podejmowanie prób wspólnych zabaw,
- mówienie o swoich potrzebach.
- spacerowanie w pobliżu przedszkola.
- maszerowanie w rytmie muzyki lub w rytmie wystukiwanym na bębenku,
- swobodne rozmowy na tematy bliskie dzieciom w kontaktach indywidualnych,
- obserwowanie otoczenia, wymienianie jego elementów.
- ustalanie kolejności zdarzeń (np.: teraz, wcześniej, później),
- określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod,
przed, za, wysoko, nisko,
- liczenie palców, przedmiotów itp.,
- porządkowanie jednorodnych obiektów w otoczeniu na podstawie różnic,
- oglądanie drzew znajdujących się w bliskim otoczeniu
- wyjazd do kina, oglądanie przedstawienia kukiełkowego w przedszkolu,
- śniadanie wielkanocne i szukanie prezentów od zajączka.
Rymowanka
Raz, dwa, trzy
Chodź i ty
Jedna noga,
Druga noga,
Skok do przodu
I od nowa.
PIOSENKA: Pisanki sł. i muz. Bożena Forma.
Pisanki, kraszanki
w prześliczne wzory.
Wszystkie ubrane
w piękne kolory.
W zygzaki i kółka,
w kurczątka małe,
w listki i kwiatki
pokryte całe.
Moja pisanka
niebieska cała,
na niej wiatraczek
i chmurka mała.
Witamy w marcu !
Co robimy w marcu:
- odkładanie prac na półki,
- korzystanie z toalety,
- nabywanie koordynacji ruchowej,
- nabywanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie prostych ruchów innej osoby w czasie zabawy.
- uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych,
- rytmiczne poruszanie się przy muzyce.
- ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku,
- naśladowanie ruchów wykonywanych przez nauczyciela, odtwarzanie ruchem całego ciała sposobów poruszania się zwierząt,
- przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach.
- współdecydowanie o ubiorze, wyborze zabawek, zabaw,
- doświadczanie na konkretnych przykładach (sytuacje dnia codziennego, zachowania bohaterów literackich) wybranych wartości moralnych, np. dobra, odwagi,
- odpowiadanie na pytania.
- spacerowanie w pobliżu przedszkola.
- uważne słuchanie rozmówcy,
- wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu,
- stosowanie gestów jako znaków umownych, np. palec wskazujący na ustach jako prośba o zachowanie ciszy.
- zwracanie uwagi na niewerbalny sposób porozumiewania się,
- śpiewanie piosenek razem z osobą dorosłą,
- oglądanie przedstawień teatralnych dla dzieci w przedszkolu,
- naśladowanie ruchów, gestów, głosów ludzi, zwierząt.
- ustalanie kolejności zdarzeń (np.: teraz, wcześniej, później),
- budowanie danego szeregu w toku praktycznego działania,
- układanie prostych kompozycji z figur,
- nauka robienia pizzy połączona z konsumpcją,
- witanie wiosny,
- udział w koncercie Filharmonii pomysłów.
Dzieci w przedszkolu – piosnka
Krzyś i Marysia
Wybrali dzisiaj
Do swej zabawy
Lake i misia.
Już po dywanie
Mkną samochody
Zaraz się zaczną
Wielkie zawody.
Na spacer lalki
Zabrała Zosia
Razem z nią idzie
Mała Małgosia.
Książki w kąciku
Kamil układa,
Dzielnie mu w pracy
Olga pomaga.
Zabawa taneczna
Dalej w tany lub dalej wkoło wszyscy wraz
Bo na tance, bo na tance przyszedł czas,
Cztery kroki więc do przodu
Potem cztery w tył
Hejża ha, hejże ha
Taniec piękny był.
Wiosna – wierszyk
Idzie wiosna po świecie
Pisza o niej w gazecie
Ma zziębnięte paluszki
I we włosach kwiatuszki
Biega boso po trawie
Trzyma ptaki w rękawie.
Już mamy luty. Oto co nas czeka.
Co nowego w lutym
- spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem.
- rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych),
- nabywanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie prostych ruchów innej osoby w czasie zabawy.
- rytmiczne poruszanie się przy muzyce,
- uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem,
- naśladowanie ruchów wykonywanych przez nauczyciela, odtwarzanie ruchem całego ciała sposobów poruszania się zwierząt,
- przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach.
- podejmowanie prób wspólnych zabaw,
- odpowiadanie na pytania,
- nieprzeszkadzanie innym dzieciom w zabawie.
- poznawanie czynności, jakie wykonują osoby z najbliższego otoczenia, nazywanie narzędzi pracy, zwrócenie uwagi na ubiór tych osób,
- spacerowanie w pobliżu przedszkola.
- powtarzanie krótkich rymowanek,
- obserwowanie otoczenia, wymienianie jego elementów,
- wypowiadanie się prostymi zdaniami.
- rytmiczne poruszanie się przy muzyce,
- dostrzeganie otaczającego nas piękna,
- liczenie z wymienianiem kolejnych liczebników głównych; zwrócenie uwagi na rolę ostatniego liczebnika,
- układanie prostych kompozycji, mozaik, obrazków z figur geometrycznych,
- wskazywanie istotnych różnic pomiędzy dwoma przedmiotami, obrazkami,
- udział w baliku karnawałowym,
- zabawy „nie zabawkami”, tydzień zabaw kartonami, guzikami, paskami, wełną , butelkami itp., rozwijanie kreatywności i wyobraźni
Zabawa ruchowa
Idzie smok do przodu
Idzie smok do tylu
Rozgląda się w koło
I ryczy wesoło.
„Baśnie”
sł. i muz. B. Forma
1.Baśni słuchają dzieci
i dorośli też lubią baśnie.
Każdy chętnie posłucha
pięknej baśni, zanim zaśnie.
2.W baśniach mieszkają wróżki,
dobre elfy i czarodzieje,
w baśniach z pomocą przyjdą
zawsze wierni przyjaciele.
3.Baśnie to tajemnica,
w baśniach różne cuda i dziwy,
w baśniach świat całkiem inny,
nie do końca jest prawdziwy.
Zabawa
Tańczymy labado, labado, labado
Tańczymy labado, małego walczyka.
Tańczą go starszaki, starszaki, starszaki,
Tańczą go starszaki i małe dzieci też.
Małe główki były?
Nie!!!
To chwytamy się za główki
Tańczymy labado, labado, labado
Tańczymy labado, małego walczyka.
Tańczą go starszaki, starszaki, starszaki,
Tańczą go starszaki i małe dzieci też.
Małe główki były?
Były
Małe ramionka były?
Nie!!!
To chwytamy się za główki
Tańczymy labado, labado, labado
Tańczymy labado, małego walczyka.
Tańczą go starszaki, starszaki, starszaki,
Tańczą go starszaki i małe dzieci też.
Małe główki były?
Były
Małe ramionka były?
Były
Małe bioderka były?
Nie!!!
To chwytamy się za bioderka
Tańczymy labado, labado, labado
Tańczymy labado, małego walczyka.
Tańczą go starszaki, starszaki, starszaki,
Tańczą go starszaki i małe dzieci też.
Małe główki były?
Były
Małe ramionka były?
Były
Małe bioderka były?
Były
Małe kolanka były?
Nie!!!
To chwytamy się za kolanka
Tańczymy labado, labado, labado
Tańczymy labado, małego walczyka.
Tańczą go starszaki, starszaki, starszaki,
Tańczą go starszaki i małe dzieci też.
Małe główki były?
Były
Małe ramionka były?
Były
Małe bioderka były?
Były
Małe kolanka były?
Były
Małe pięty były?
Nie!!!
To chwytamy się za pięty
Tańczymy labado, labado, labado
Tańczymy labado, małego walczyka.
Tańczą go starszaki, starszaki, starszaki,
Tańczą go starszaki i małe dzieci też.
Witamy w Nowym Roku
Zamierzenia na styczeń
- udział w porządkowaniu sali po skończonej zabawie,
- spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem.
- rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych),
- nabywanie koordynacji ruchowej.
- uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych ,
- rytmiczne poruszanie się przy muzyce.
- przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach,
- sygnalizowanie nauczycielowi złego samopoczucia.
- stosowanie form grzecznościowych względem siebie, a także osób dorosłych w każdej sytuacji (w domu, w przedszkolu, na ulicy),
- podawanie swojego imienia i nazwiska,
- nazywanie członków bliższej i dalszej rodziny, np.: mama, tata, brat, siostra, ciocia, babcia, dziadek, wujek,
- maszerowanie w rytmie muzyki lub w rytmie wystukiwanym na bębenku,
- słuchanie dźwięków dochodzących z otoczenia,
- swobodne rozmowy na tematy bliskie dzieciom w kontaktach indywidualnych,
- recytowanie, indywidualnie i zespołowo, krótkich wierszy.
- uczestniczenie w krótkich programach artystycznych,
- nauka na pamięć krótkich wierszy i piosenek treściowo bliskich dzieciom oraz sytuacjom, z jakimi się spotykają,
- liczenie palców, przedmiotów itp.,
Piosenka: „Pozdrowienia dla Babci i Dziadka”
1.Pozdrawiamy Babcię, Dziadka
całym sercem pozdrawiamy.
Zaśpiewamy teraz głośno
babciu mocno Cię kochamy.
Ref: Wiwat babciu, wiwat dziadku
żyjcie w zdrowiu nam sto lat.
Wiwat babciu, wiwat dziadku
niech Wam śpiewa cały świat.
- Pozdrawiamy Babcię, Dziadka
całym sercem pozdrawiamy.
Zaśpiewamy teraz głośno
dziadku mocno Cię kochamy.
Ref: Wiwat babciu…
- Dziadek wnuki swe przytuli,
Babcia zaraz da buziaka.
A to bardzo ważna sprawa
Dla każdego przedszkolaka.
Ref: Wiwat babciu…
Dla Babci i Dziadka
Pędzą wnuki ulicami
z ogromnymi laurkami.
Te laurki pełne kwiatków
są dla wszystkich babć i dziadków.
A dziadkowie wraz z babciami
już czekają przed domami.
Przez lornetki patrzą w dal
wystrojeni jak na bal.
GWIAZDKA
1.
Świeci gwiazdka jedna ,druga
główką kręci oczkiem mruga.
Wszystkie gwiazdki zaświeciły,
wszystkie razem zatańczyły.
2.
Chodź gwiazdeczko,
chodź gwiazdeczko,
zabawimy się w kółeczko.
Chodź gwiazdeczko ,
chodź gwiazdeczko,
zabawimy się w kółeczko.
3.
Krążą w kółko gwiazdki obie,
czasem nóżką tupną sobie.
Czasem główką pokiwają
i mrugają, wciąż mrugają.
Mikołajkowy show
Dziś świątecznie na ulicach,
Chodzą Mikołaje
Czy to prawda, czy to bajka ?
Jak ci się wydaje?
Łoł, łoł Mikołajkowy show.
łoł łoł Mikołajkowy show.
Jeżdżą oni w dziwnych saniach,
długie brody mają.
Niosą torby z prezentami
grzecznym dzieciom dają.
Łoł, łoł Mikołajkowy show.
łoł łoł Mikołajkowy show.
Zamierzenia na miesiąc grudzień
– udział w porządkowaniu sali po skończonej zabawie,
– korzystanie z toalety.
– nabywanie koordynacji ruchowej,
– nabywanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie prostych ruchów innej
osoby w czasie zabawy.
– uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych,
– rytmiczne poruszanie się przy muzyce.
– wyrabianie nawyków zdrowotnych przy każdej nadarzającej się sytuacji (np. mycie rąk po
skorzystaniu z toalety, korzystnie z chusteczek higienicznych w razie potrzeby),
– przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach.
– podejmowanie prób wspólnych zabaw,
– poznanie własnych możliwości przy wykonywaniu różnych czynności.
– współdecydowanie o ubiorze, wyborze zabawek, zabaw,
– odpowiadanie na pytania.
– spacerowanie w pobliżu przedszkola.
– wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu,
– słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego,
– liczenie palców, przedmiotów itp.,
– używanie określeń: wysoki, niski, długi, krótki,
– wspólne ubieranie choinki,
Witamy w listopadzie
Kto Ty jesteś
Kto ty jesteś?
– Polak mały.
– Jaki znak twój?
– Orzeł biały.
– Gdzie ty mieszkasz?
– Między swymi.
– W jakim kraju?
– W polskiej ziemi.
– Czym ta ziemia?
– Mą ojczyzną.
– Czym zdobyta?
– Krwią i blizną.
– Czy ją kochasz?
– Kocham szczerze.
– A w co wierzysz?
– W Polskę wierzę.
– Coś ty dla niej?
– Wdzięczne dziecię.
– Coś jej winien?
– Oddać życie.
Władysław Bełza
Piosenka
Daj mi rączkę
Autor: D. i K. Jagiełłowie
Daj mi rączkę, ja ci dam,
zatańczymy raz i dwa
dookoła na paluszkach,
leciuteńko, tak jak muszka.
Teraz nóżką wytupiemy
i rączkami zaklaszczemy.
Jeszcze tylko skoki dwa,
dookoła raz i dwa,
jeszcze tylko skoki dwa,
dookoła raz i dwa.
Treści programowe: na miesiąc listopad
Fizyczny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka
- zakładanie ubrań, butów,
- korzystanie z własnych zmysłów,
- spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem.
Językowa aktywność dziecka
- rozwijanie sprawności całego ciała(w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych),
- nabywanie koordynacji ruchowej.
Artystyczna aktywność dziecka
- uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych.
Ruchowa i zdrowotna aktywność dziecka
- ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku,
- przebywanie na świeżym powietrzu –uczestniczenie w spacerach, zabawach.
Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka
- podejmowanie prób wspólnych zabaw,
- nieprzeszkadzanie innym dzieciom w zabawie.
Społeczny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka
- odpowiadanie na pytania,
- podejmowanie prób wspólnych zabaw.
Poznawczy obszar rozwoju dziecka
Językowa aktywność dziecka
- słuchanie różnych odgłosów przyrody, rozpoznawanie ich,
- powtarzanie krótkich rymowanek,
- wypowiadanie się prostymi zdaniami,
- słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego.
Artystyczna aktywność dziecka
- słuchanie piosenek w wykonaniu nauczyciela,
- rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, lepienie nazywanie barw podstawowych (czerwona, niebieska, żółta).
Poznawcza aktywność dziecka
- liczenie palców, przedmiotów itp.,
- WYCIECZKA NA PLAC ZABAW DO ROGALINKA.
Witamy w październiku.
GIMNASTYKA
GIMNASTYKA TO ZABAWA
RĘCE W GÓRĘ
RĘCE W BOK
NO I SKOK.
Moje ciało { na melodię Panie Janie}
Głowa, noga, ręka, szyja,
Rączki dwie, rączki dwie.
Brzuszek, plecy pupa
Brzuszek, plecy ,pupa,
Nogi dwie, nogi dwie.
Rymowanka
Stoimy ramie przy ramieniu,
Możemy być wielcy
W okamgnieniu,
Możemy być także mali ,
Ale nigdy nie będziemy sami.
CO BĘDZIEMY ROBIĆ W PAŹDZIERNIKU ?
- POZNAMY NAZWY NIEKTÓRYCH WARZYW, ORAZ ZAPOZNAMY SIĘ Z ICH WARTOŚCIAMI ZDROWOTNYMI DLA NASZEGO ORGANIZMU.
- NAUCZYMY SIĘ PRZELICZAĆ ZE ZROZUMIENIEM DO TRZECH, ORAZ TWORZYĆ GRUPY PRZEDMIOTÓW W KTÓRYCH SĄ TRZY ELEMENTY.
- POSTARAMY SIĘ REAGOWAĆ NA USTALONE SYGNALY I PRZYCHODZIĆ DO PANI KIEDY MAMY JAKIŚ PROBLEM.
- NAUCZYMY SIĘ PIĘKNIE MÓWIĆ NOWE WIERSZYKI I ŚPIEWAĆ PIOSENKI Z GRUPĄ ORAZ
- POZNAMY KRÓLA MACIUSIA, ORAZ JEGO KSIĄŻKOWYCH PRZYJACIÓŁ.
- WEŻMIEMY UDZIAŁ W PASOWANIU NA PRZEDSZKOLAKA, SAMI ZŁOŻYMY UROCZYSTE ŚLUBOWANIE NA PRZEDSZKOLAKA.
- BĘDZIEMY SKŁADAĆ OBRAZEK Z DWÓCH CZĘŚCI.
- BĘDZIEMY SIĘ UCZYĆ MALOWAĆ, RYSOWAĆ, KOLOROWAĆ , DOSKONALIĆ SPRAWNOŚCI MANUALNE.
BALONIK
BALONIKU NASZ MALUTKI
ROŚNIJ DUŻY OKRĄGLUTKI
BALON ROŚNIE ŻE AŻ STRACH
PRZEBRAŁ MIARĘ ZROBIŁ TRACH.
POWITANIE
WSZYSCY SĄ, WITAM WAS
ZACZYNAMY JUŻ CZAS
JESTEM JA , JESTEŚ TY
RAZ, DWA, TRZY.
KUKUŁECZKI
MY JESTEŚMY KUKUŁECZKI
KU, KU, KU, KU, KU, KU.
MAMY BUZKI JAK LALECZKI
KU, KU, KU, KU, ,KU..
DO PRZEDSZKOLA PRZYCHODZIMY
KU, KU, KU, KU ….
ŁADNIE TUTAJ SIĘ BAWIMY
KU, KU, KU, KU, KU…
CO BĘDZIEMY ROBIĆ WE WRZEŚNIU?
*WZAJEMNIE SIĘ POZNAMY, BĘDZIEMY UCZYĆ SIĘ PRZEDSTAWIAĆ I SYGNALIZOWAĆ SWOJE POTRZEBY NIE TYLKO FIZJOLOGICZNE.
*POZNAMY WYGLĄD I ZWYCZAJE JAKIE OBOWIĄZUJĄ W POSZCZEGÓLNYCH POMIESZCZENIACH.
*BĘDZIEMY NABIERAĆ ZAUFANIA DO SWOICH PAŃ I OSÓB PRACUJĄCYCH W PRZEDSZKOLU.
*NABĘDZIEMY UMIEJĘTNOŚCI SWOBODNEGO PORUSZANIA SIĘ PO SALI.
*POSTARAMY SIĘ NAUCZYĆ CHODZIĆ PARAMI, ORAZ PRZYCHODZIĆ DO WYCHOWAWCZYNI KIEDY MAMY PROBLEM, ORAZ REAGOWAĆ NA HASŁO „ZBIÓRKA”
* NAUCZYMY SIĘ SEGREGOWAĆ KLOCKI ORAZ UKŁADAĆ ZABAWKI.