Kukułeczki

Kukułeczki
Wychowawcy grupy:
mgr Magdalena Styperek
mgr Renata Nadstoga
mgr Agnieszka Matuszewska
Woźna:
Małgorzata Krawczyk
______________________________________________________________________________
Wyprawka przedszkolaka
- Kapcie – spód zapobiegający poślizgowi, możliwie jak najłatwiejsze do zakładania
- Ręczniczek – PODPISANY imieniem i nazwiskiem, ze sznureczkiem do zawieszenia
- Ubrania na zmianę – majtki, skarpetki, długie spodnie, krótki rękaw, bluza, dziewczynki ewentualnie rajstopki i spódniczka. (najlepiej 2 komplety)
- Zapasowe ubranie wieszamy w szatni, najlepiej w torbie/worku/plecaczku. Prosimy też o dołączenie worków foliowych na zabrudzone rzeczy.
- Ulubiona zabawka najlepiej pluszak, którego można przytulić na leżaczku.
- Do leżakowania: Koc i poduszka- znane dziecku wcześniej, podpisane.
Wszystkie powyższe rzeczy podpisane w widocznym miejscu. Skompletowaną wyprawkę proszę przynieść pierwszego dnia pobytu dziecka w przedszkolu.
Jak ubrać przedszkolaka?
- Luźne spodnie lub spódnica na gumce
- Bluzka z rozciągliwym dekoltem, bez guzików
- Bluza dresowa lub lekki sweterek
- Kurtka na suwak, który łatwo się zapina
- Buty do chodzenia po podwórku, zapinane na rzepy/zamek
- rękawiczki z jednym palcem
_____________________________________________________________________________
Luty
Dyżury
Magdalena Styperek – poniedziałek 13.02 o godzinie 12.30- 13.30
czwartek 23.02 o godzinie 15.30-16.30
Renata Nadstoga – każdy poniedziałek 15.30-16.30
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze w lutym:
OBSZAR FIZYCZNY
- uczestniczenie w zabawach ruchowych
- zażywanie ruchu na świeżym powietrzu
- ćwiczenie motoryki małej
- uczestniczenie w zabawach ruchowych i muzycznych i naśladowczych
- rozwijanie sprawności dłoni oraz palców
OBSZAR EMOCJONALNY
- wyrażanie emocji za pomocą charakterystycznych form wyrazu
- czerpanie radości z zabaw w grupie, czynności przynoszących satysfakcję
- cierpliwe czekanie na swoją kolej
- panowanie nad nieprzyjemnymi emocjami
- dostrzeganie emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego
OBSZAR SPOŁECZNY
- poznawanie i akceptowanie zasad w zabawie
- wdrażanie do współdziałania z grupą rówieśniczą
- obdarzanie uwagą dzieci i dorosłych
- współdziałanie w zabawie
- czerpanie radości ze wspólnej zabawy
- respektowanie reguł i zasad gier i zabaw
- odczuwanie przynależności do swojego narodu
- posługiwanie się imieniem, nazwiskiem oraz adresem
OBSZAR POZNAWCZY
- poznawanie ciekawostek związanych z kosmosem
- rozbudzanie kreatywności artystycznej podczas malowania farbami, rysowania kredkami
- klasyfikowanie przedmiotów według podanej cechy
- łączenie przedmiotów w pary
- doskonalenie umiejętności przeliczania
- poznanie różnych rodzajów termometrów
- dokonywanie pomiarów temperatury
- uważne słuchanie utworów literackich i odpowiadanie na pytania dotyczące treści
- dostrzeganie i kontynuowanie rytmów
- tworzenie prac plastycznych
- słuchanie utworów muzyki klasycznej
- odczytywanie symboli
- doskonalenie percepcji wzorkowej
- rozpoznawanie i nazywanie polskich symboli narodowych
- poznanie Wisły jako największej rzeki w Polsce
- rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych
- zagospodarowywanie wyznaczonej przestrzeni
- przeprowadzanie prostych eksperymentów
- rozwiązywanie zagadek
- rozwijanie poczucia rytmu i umiejętności wokalnych
PIOSENKA
„Tak się zachmurzyło”
- Tak się zachmurzyło.
słonko się ukryło,
pada, pada śnieżek biały,
dawno go nie było. X2
- Chodźmy na saneczki,
chłopcy i dzieweczki,
pojedziemy wszyscy razem
z wysokiej góreczki. X2
- Pędzimy, pędzimy
nic się nie boimy,
aż tu nagle bęc, na śnieżek
i wszyscy leżymy. X2
_____________________________________
STYCZEŃ
Dyżury
Magdalena Styperek – poniedziałek 9.01 i 16.01 o godzinie 12.30- 13.30
czwartek 26.01.12 o godzinie 15.30-16.30
Renata Nadstoga – każdy poniedziałek 15.30-16.30
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze w styczniu:
OBSZAR FIZYCZNY
- uczestniczenie w zabawach ruchowych
- doskonalenie zmysłu dotyku
- rozwijanie sprawności dłoni oraz palców
- utrwalanie prawidłowego toru oddechowego
- poprawne wykonywanie ćwiczeń ruchowych
- uczestniczenie w zabawach ruchowych, naśladowczych, z przyborami
- ćwiczenie prawidłowego chwytu pisarskiego
OBSZAR EMOCJONALNY
- cierpliwe czekanie na swoją kolej
- dostrzeganie emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego
- wyrażanie pozytywnych emocji i satysfakcji z wytworów własnej pracy
- wczuwanie się w uczucia bohaterów literackich
- wyrażanie emocji za pomocą charakterystycznych form wyrazu
- czerpanie radości z zabaw w grupie, czynności przynoszących satysfakcję
- wczuwanie się w emocje innych osób
- wyrażanie emocji w stosunku do swoich bliskich
- dostrzeganie walorów estetycznych przyrody
OBSZAR SPOŁECZNY
- wdrażanie do współdziałania w zabawie
- czerpanie radości ze wspólnej zabawy
- respektowanie reguł i zasad w czasie zabawy
- obdarzanie uwagą innych osób
- odczuwanie i wyjaśnianie swojej przynależności do różnych grup
- wdrażanie do okazywania pomocy i szacunku osobom starszym
OBSZAR POZNAWCZY
- doskonalenie umiejętności wypowiadania się
- poznanie różnych rodzajów kalendarzy
- oglądanie różnych zegarów i zegarków, zapoznanie z pracą zegarmistrza
- posługiwanie się pojęciami dotyczącymi czasu
- wymienianie pór roku, przyporządkowywanie im określonych symboli
- rozwijanie kompetencji matematycznych
- dostrzeganie i kontynuowanie rytmów
- klasyfikowanie przedmiotów ze względu na wybraną cechę
- rozwiązywanie zagadek tekstowych
- tworzenie prac plastycznych
- poznawanie wybranych zawodów i związanych z nimi czynności
- słuchanie utworów literackich
- wypowiadanie się na temat wysłuchanego tekstu
- zapoznanie z pieniędzmi (monetami i banknotami)
- uczestniczenie w eksperymencie
- granie na instrumentach
- poznawanie ciekawostek związanych z kosmosem
- rozbudzanie kreatywności artystycznej podczas malowania farbami, rysowania kredkami
- wypowiadanie się na temat członków rodziny
- śpiewanie piosenki, uczestniczenie w zabawach muzycznych
PIOSENKA
„Babcia i dziadek”
- Babcia już od rana pięknie podśpiewuje,
po domu się krząta, obiadek gotuje. X2
- Dziadziuś na zabawę zawsze ma ochotę,
zawsze uśmiechnięty i ma serce złote. X2
- Muszę to powiedzieć, chociaż jestem mały.
Babcia jest kochana, a dziadziuś wspaniały.x2
- Dziś jest Wasze święto, zaśpiewajmy chórem:
babcia jest królową, a nasz dziadek królem!x2
____________________________________
GRUDZIEŃ
Dyżury
Magdalena Styperek – czwartek 1.12 i 22.12 o godzinie 15.30-16.30
poniedziałek 5.12 i 12.12 o godzinie 12.30- 13.30
Renata Nadstoga – każdy poniedziałek 15.30-16.30
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze w grudniu:
OBSZAR FIZYCZNY
- uczestniczenie w zabawach ruchowych
- doskonalenie zmysłu dotyku
- rozwijanie sprawności dłoni oraz palców
- wdrażanie do dbania o higienę w czasie zajęć kulinarnych
- ćwiczenie utrzymywania równowagi podczas zabaw ruchowych
- uczestniczenie w zabawach naśladowczych
- utrwalanie prawidłowego toru oddechowego
OBSZAR EMOCJONALNY
- cierpliwe czekanie na swoją kolej
- godzenie się z porażką
- odwoływanie się do własnych uczuć, doświadczeń
- dostrzeganie emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego
- dostrzeganie emocji innych dzieci oraz zwierząt
OBSZAR SPOŁECZNY
- wdrażanie do współdziałania w zabawie
- czerpanie radości ze wspólnej zabawy
- respektowanie reguł i zasad podczas gier i zabaw
- obdarzanie uwagą innych osób
- nawiązywanie relacji rówieśniczych
- wyrażanie szacunku wobec innych osób
- respektowanie swoich praw i obowiązków
OBSZAR POZNAWCZY
- doskonalenie umiejętności wypowiadania się
- wzbogacanie wiedzy na temat sprzętów i akcesoriów kuchennych
- rozwijanie kompetencji matematycznych
- rozwiązywanie zagadek
- rozwijanie orientacji przestrzennej
- uczestniczenie w zajęciach kulinarnych
- tworzenie prac plastycznych
- rozpoznawanie zimowych zjawisk pogodowych
- poznawanie ciekawostek o zwierzętach leśnych
- słuchanie utworów literackich
- klasyfikowanie elementów ze względu na podaną cechę
- wzbogacanie wiedzy na temat zwyczajów i tradycji świątecznych
- dostrzeganie i kontynuowanie rytmów
PIOSENKI
„Zimowa piosenka”
- Jak tu miło, jak wesoło,
płatki śniegu tańczą wkoło.
Ref.: Hop-sa-sa! Hop-sa-sa!
Zatańcz z nami raz i dwa. X2
- Zima sroga, zima biała
śniegiem dachy przysypała.
Ref.: Hop-sa-sa! Hop-sa-sa!
Zatańcz z nami raz i dwa. X2
- Dzwonią sanie dzwoneczkami:
to Mikołaj z prezentami!
Ref.: Hop-sa-sa! Hop-sa-sa!
Zatańcz z nami raz i dwa. X2
„Gwiazdka”
1.Świeci gwiazdka, jedna, druga,
główką kręci, oczkiem mruga.
Wszystkie gwiazdki zaświeciły,
wszystkie razem zatańczyły.
2. Chodź gwiazdeczko, chodź gwiazdeczko,
zabawimy się w kółeczko.
Chodź gwiazdeczko, chodź gwiazdeczko,
zabawimy się w kółeczko.
3.Krążą w kółko gwiazdki obie,
czasem nogą tupną sobie.
Czasem główką pokiwają
i mrugają, wciąż mrugają.
________________________________________________________
LISTOPAD
Dyżury
Magdalena Styperek – czwartek 3.11 i 24.11 o godzinie 15.30-16.30
poniedziałek 7.11 i 14.11 o godzinie 12.30- 13.30
Renata Nadstoga – każdy poniedziałek 15.30-16.30
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze w listopadzie:
OBSZAR FIZYCZNY
- uczestniczenie we wspólnych zabawach ruchowych w sali i na świeżym powietrzu
- czerpanie radości z zabaw ruchowych
- wykonywanie czynności doskonalących małą motorykę, kształtowanie czynności związanych z przygotowaniem do nauki pisania
- uczestniczenie w zabawach rytmicznych, muzycznych, naśladowczych, z przyborami, wykonywanie różnych form ruchu
- kształtowanie prawidłowego chwytu narzędzi podczas rysowania i kolorowania
- doskonalenie sprawności i koordynacji ruchowej
- udział w zabawach logopedycznych i artykulacyjnych
- dbanie o bezpieczeństwo podczas zabaw w sali i w ogrodzie
- podnoszenie świadomości własnego ciała
OBSZAR EMOCJONALNY
- kształtowanie cierpliwości podczas czekania na swoją kolej
- uwrażliwianie na potrzeby innych
- przeżywanie i wyrażanie własnych emocji, dzielenie się nimi z innymi
- dostrzeganie przynależności do kraju rodzinnego
- dostrzeganie emocjonalnej wartości w najbliższym otoczeniu
- dostrzeganie wartości estetycznej płynącej z kontaktów z naturą
- odczuwanie satysfakcji ze skończonej pracy
- wdrażanie do rozpoznawania i nazywania podstawowych emocji
- poznawanie sposobów radzenia sobie z trudnymi emocjami
- rozróżnianie emocji przyjemnych i nieprzyjemnych
- godzenie się z porażką
- przedstawianie emocji oraz uczuć w czasie zabaw teatralnych
OBSZAR SPOŁECZNY
- wdrażanie do podejmowania współpracy z innymi, dążenia do wspólnego celu
- podejmowanie prób zabawy w parach oraz małych grupach
- kształtowanie poczucia przynależności do grupy
- uczestniczenie we wspólnych zajęciach, aktywnościach – integracja z grupą rówieśniczą
- nazywanie i rozpoznawanie wartości związanych z szacunkiem do kraju, szacunkiem do innych ludzi
- obdarzanie uwagą osób dorosłych oraz rówieśników
- wdrażanie do przestrzegania ustalonych norm i zasad regulujących życie w grupie
- przestrzeganie zasad zabaw i gier
- używanie zwrotów grzecznościowych w sytuacjach, które tego wymagają
- czerpanie radości ze wspólnej zabawy
OBSZAR POZNAWCZY
- nazywanie swojego miejsca zamieszkania
- uważne słuchanie wierszy, opowiadań
- analizowanie dźwięków i obrazów, uczestniczenie w rozmowach na ich temat
- poznanie wybranych zasad bezpieczeństwa na drodze
- dbanie o estetyczne wykonywanie prac plastycznych
- rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych
- klasyfikowanie przedmiotów ze względu na kształt
- poznawanie symboli narodowych oraz legend polskich
- rozwijanie pamięci poprzez powtarzanie i naukę krótkich wierszy
- rozbudzanie ekspresji artystycznej podczas wykonywania prac plastycznych
- przeliczanie na konkretach, wykonywanie prostych działań dodawania i odejmowania
- recytowanie krótkiego fragmentu tekstu z pamięci
- dostrzeganie i kontynuowanie układów rytmicznych
- granie prostych rytmów na instrumentach perkusyjnych
- wykonywanie prac plastycznych w zespole i samodzielnie
- rozróżnianie prawej i lewej strony
- budowanie wypowiedzi na podany temat
- śpiewanie piosenek z dziecięcego repertuaru
- doskonalenie umiejętności wypowiadania się
- wzbogacanie wiedzy na temat teatru
- wcielanie się w role, uczestniczenie w zabawach teatralnych
- wymyślanie krótkich historyjek, objaśnianie kolejności zdarzeń
- rozwijanie kompetencji matematycznych
- doskonalenie percepcji wzrokowej
- eksperymentowanie ze światłem i cieniem
PIOSENKI
„Numer alarmowy”
1.Jedno połączenie
Czy się domyślicie
Może uratować
Komuś cenne życie
Ref.
Jeden jeden dwa
Jeden jeden dwa
Numer ratunkowy
Każde dziecko zna
X2
2.Gdy jest niebezpiecznie
Musisz być gotowy
I zadzwonić pod ten
Numer alarmowy
Ref.
Jeden jeden dwa
Jeden jeden dwa
Numer ratunkowy
Każde dziecko zna
X2
„Symbole Polski”
1.Błyszczy w słońcu flaga Polski
– tak to właśnie ona
I na wietrze już powiewa
wstęga biało-czerwona.
Ref. Tra la, tra la, tra la la la
Skoczna melodia do tańca nam gra. X2
2.Jak wygląda godło Polski
wie duży i mały
Dumnie strzeże swego kraju
ten nasz Orzeł Biały.
Ref. Hopsa, hopsa, hopsa asa
Tańczymy wesoło dziś ty i ja. X2
„Deszczowa wyliczanka”
- Deszczyk pada: kap, kap, kap,
ręce klaszczą: klap, klap, klap.
Chodzi sobie kot bury i przegania chmury.
Wyliczanka:
Pierwsza chmurka całkiem mała,
z wiatrem szybko odleciała.
Druga chmurka bardzo miła
razem z kotem zatańczyła.
Trzecia poszła sobie spać,
czwarta wciąż chce deszczem lać!
- Deszczyk pada; kap, kap, kap,
nogi tupią: chlap, chlap, chlap.
Chodzi sobie kot bury
i przegania chmury.
Wyliczanka:
Pierwsza chmurka całkiem mała,
z wiatrem szybko odleciała.
Druga chmurka bardzo miła
razem z kotem zatańczyła.
Trzecia poszła sobie spać,
czwarta wciąż chce deszczem lać!
„Nie chcę cię”
Nie chcę cię, nie chcę cię, nie chcę cię znać,
chodź do mnie, chodź do mnie rączkę mi dać.
Jedną mi daj, drugą mi daj
i już się na mnie nie gniewaj. X2
Wiersz „Wytupiemy złość”
Wytupiemy złość, zadepczemy ją!
Rączki zaciśniemy,
Złość już wytrzepiemy.
W miejscu pobiegamy,
Już się nie gniewamy.
________________________________________________
PAŹDZIERNIK
Dyżury
Magdalena Styperek – czwartki – 6.10 i 27.10 o godzinie 15.30-16.30
poniedziałki – 10.10 i 17.10 o godzinie 12.30-13.30
Renata Nadstoga – każdy poniedziałek 15.30-16.30
Zamierzenia wychowawczo- dydaktyczne:
OBSZAR FIZYCZNY
- uczestniczenie w zabawach ruchowych
- uwrażliwianie zmysłu dotyku
- rozwijanie sprawności dłoni
- dostrzeganie roli odpoczynku oraz relaksacji
OBSZAR EMOCJONALNY
- wdrażanie do cierpliwego czekania na swoją kolej, godzenia się z porażką
- przeżywanie i wyrażanie emocji
- dostrzeganie emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego jako źródła satysfakcji estetycznej
- przejawianie życzliwości i troski w stosunku do zwierząt
OBSZAR SPOŁECZNY
- czerpanie radości ze wspólnej zabawy
- wdrażanie do przestrzegania zasad i reguł obowiązujących w zabawie
- obdarzanie uwagą innych dzieci i osób dorosłych
- wzmacnianie pozytywnych relacji w grupie
- kształtowanie umiejętności współdziałania w zabawie
- odczuwanie przynależności do grupy rówieśniczej
OBSZAR POZNAWCZY
- rozpoznawanie i nazywanie kolorów, owoców i warzyw
- doskonalenie umiejętności przeliczania
- posługiwanie się określeniami dotyczącymi stosunków przestrzennych między przedmiotami
- zapoznanie się z pracą sprzedawcy w sklepie z warzywami
- kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
- kształtowanie umiejętności wokalnych
- poznawanie i nazywanie wybranych gatunków drzew
- posługiwanie się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych
- poszerzanie wiedzy na temat zwierząt żyjących w lesie
PIOSENKI:
„A ja wiem”
- A ja wiem, nie powiem,
kto nas dziś odwiedzi,
czerwone jabłuszko
co na drzewie siedzi.
- Czerwone jabłuszko,
złocista gruszeczka,
złocista gruszeczka
i piękna śliweczka.
„Podajmy sobie ręce”
- Podajmy sobie ręce
I zróbmy kółka dwa.
brzuszek do brzuszka,
i buzia do buzi
tak do białego dnia.
- Więc bawmy się,
więc bawmy się,
zabawa nas nic nie kosztuje.
Masz dłonie dwie,
więc klaśnij w nie,
zabawa niechaj trwa!
„Orkiestra”
- Mały jeżyk na bębenku gra,
ram, tam, tam, ram, tam, tam,
ram, tam, tam,
ram, tam, tam, ram, tam, tam,
ram, tam, tam,
- Na grzechotkach grają misie dwa,
szu, szu, szu, szu, szu, szu,
szu, szu, szu,
szu, szu, szu, szu, szu, szu,
szu, szu, szu.
- Szary zając na talerzach gra,
bum ta, ra, bum ta, ra,
bum ta, ra,
bum, ta, ra, bum ta, ra,
bum ta, ra.
- Młody dzięcioł w drzewo puka tak:
stuku puk, stuku puk,
stuku puk,
stuku puk, stuku puk,
stuku puk.
- Już orkiestra rytm ten dobrze zna,
ram tam tam, ram tam tam,
ram tam tam,
ram tam tam, ram tam tam,
ram tam tam.
___________________________________________
WRZESIEŃ
PIOSENKI WE WRZEŚNIU:
„Zróbmy duże koło”
- Zróbmy duże koło i złapmy się za rączki
Przywitajmy się wesoło i skaczmy jak zajączki x2
- Zróbmy duże koło i złapmy się pod boczki
Przywitajmy się wesoło i klaszczmy w nasze rączki x2
„Wszyscy są”
Wszyscy są witam was,
Zaczynamy już czas.
Jestem ja, jesteś ty, raz, dwa, trzy!
„Piosenka na powitanie”
Podajmy sobie ręce i zróbmy duże koło,
Zabawą i piosenką witamy się wesoło,
Podajmy sobie ręce i zróbmy duże koło,
Zabawą i piosenką witamy się wesoło.
„Wesołe części ciała”
- Co potrafią moje dłonie?
Zaraz ci opowiem:
Mogą klaskać, mogą klepać,
Głaskać cię po głowie.
- Co potrafią moje nogi?
Zaraz ci opowiem:
Mogą tupać, mogą biegać
I podskoczyć sobie.
- Co potrafi moja głowa?
Zaraz ci opowiem:
Może kiwać się na boki
I przytaknąć tobie!
„Jestem zuch”
- Jestem zuch, jestem zuch!
Tu mam głowę, a tu brzuch.
Klaszczę w ręce: ram, tam, tam!
I dzień dobry mówię wam!
- Jestem zuch, jestem zuch!
Tu mam nosek, a tu brzuch.
Klaszczę w ręce: ram, tam, tam!
I dzień dobry mówię wam!
„My jesteśmy kukułeczki”
My jesteśmy Kukułeczki,
Ku, ku, ku,
Ku, ku, ku.
Mamy buźki jak laleczki,
Ku, ku, ku,
Ku, ku, ku.
Do przedszkola przychodzimy,
Ku, ku, ku,
Ku, ku, ku.
Ładnie tutaj się bawimy,
Ku, ku, ku,
Ku, ku, ku.
„Skarby Ziemi”
- Posłuchajcie, czy słyszycie?
To kasztany- ram, pam, pam!
Zapraszają do zabawy,
Na dzień dobry grają wam!
Ref.: Ram, pam, pam! Ram, pam, pam!
Na dzień dobry grają wam. X2
- Posłuchajcie czy słyszycie?
To orzechy – ram, pam, pam!
Zapraszają do zabawy,
Na dzień dobry grają wam!
Ref.: Ram, pam, pam! Ram, pam, pam!
Na dzień dobry grają wam. X2
- Posłuchajcie, czy słyszycie?
To kamienie- ram, pam, pam!
Zapraszają do zabawy,
Na dzień dobry grają wam!
Ref.: Ram, pam, pam! Ram, pam, pam!
Na dzień dobry grają wam. X2
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
Obszar fizyczny
– wdrażanie do przestrzegania podstawowych zasad higieny, zgłaszania potrzeb fizjologicznych
– wdrażanie do samodzielnego zdejmowania i zakładania ubrania, korzystania z toalety, spożywania posiłków
– udział w zabawach kierowanych, ruchowych, sprzątanie zabawek po skończonej zabawie
– uczestniczenie w zabawach ruchowych
– doskonalenie motoryki małej podczas zabaw drobnymi przedmiotami
– układanie prostych konstrukcji z klocków
Obszar emocjonalny
-wyrażanie emocji własnych i wczuwanie się w emocje innych dzieci
– dzielenie się z innymi swoimi przeżyciami
─ kształtowanie umiejętności radzenia sobie z porażką
Obszar społeczny
– obdarzanie uwagą innych dzieci i osób dorosłych, poznawanie imion kolegów i koleżanek z grupy
– nawiązywanie relacji rówieśniczych
– kształtowanie umiejętności współdziałania w zabawie
– wdrażanie do przestrzegania zasad i reguł obowiązujących w zabawie
– czerpanie radości ze wspólnych działań i osiągnięć
Obszar poznawczy
– nazywanie części ciała
─ klasyfikowanie zabawek ze względu na określoną cechę
─ wdrażanie do wypowiadania się na podany temat
– kształtowanie poczucia rytmu i umiejętności wokalnych
– poznawanie najbliższego otoczenia
– kształtowanie umiejętności wyrażania swoich myśli
– słuchanie z uwagą utworów literackich
– doskonalenie umiejętności wypowiadania się na temat wysłuchanego tekstu
– wykonywanie prac plastycznych
– rozpoznawanie przedmiotów za pomocą dotyku
– rozwijanie umiejętności matematycznych, przeliczanie na konkretach
– reagowanie na zmiany wysokości dźwięków (niskie i wysokie)
– obserwowanie i nazywanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla jesieni
– rozpoznawanie i nazywanie wybranych owoców
─ poznawanie wartości prozdrowotnych warzyw i owoców
– wsłuchiwanie się w dźwięki przyrody, rozpoznawanie ich
– doskonalenie umiejętności matematycznych: klasyfikowanie przedmiotów ze względu na rodzaj, przeliczanie na konkretach we własnym zakresie
– podejmowanie samodzielnej aktywności poznawczej – korzystanie z dziecięcej biblioteczki, dbanie o książki
– rozpoznawanie różnych dźwięków, wskazywanie źródła pochodzenia
– wzbogacanie wiedzy o świecie roślin i zwierząt
– wykonywanie ćwiczeń oddechowych i logopedycznych
– dostrzeganie i kontynuowanie prostych rytmów