Pisarze

Home / Pisarze

 

Witamy w grupie PISARZE

 

GODZINA do dyspozycji dla Rodziców:

  • Hanna Tomczyk – wtorki 15.30 – 16.30

 

 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele ogólne) – STYCZEŃ :

  • poznanie wybranych zwyczajów związanych z żegnaniem starego roku i witaniem nowego,
  • poznanie litery „l”, „L” i niektórych zwierząt aktywnych w dzień oraz w nocy, poszerzanie słownictwa w języku angielskim,
  • poznanie cyfry 7, utrwalanie nazw dni tygodnia, kształtowanie pojęcia liczby 7 (w aspekcie kardynalnym, porządkowym, graficznym),
  • zapoznanie z nazwami miesięcy i cyklicznością pór roku, umuzykalnianie, rozwijanie tężyzny fizycznej,
  • poznanie cech pór roku i zjawiska ich rytmiczności, poszerzanie doświadczeń plastycznych,
  • poznanie zasad sportowego zachowania, rozwijanie umiejętności rozpoznawania i określania własnych uczuć,
  • poznanie litery „u”, „U”, doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat i słuchania ze zrozumieniem,
  • poznanie cyfry 8, zapoznanie z łyżwiarstwem figurowym, kształtowanie pojęcia liczby 8 (w aspekcie kardynalnym, porządkowym, graficznym), doskonalenie umiejętności odwzorowywania, wdrażanie do uważnego słuchania utworów literackich,
  • poznanie wybranych utworów z repertuaru muzyki klasycznej, kształtowanie umiejętności wokalnych, poczucia rytmu,
  • usystematyzowanie wiadomości związanych ze sportami zimowymi, poznanie historii flagi olimpijskiej,
  • poznanie znaczenia słowa „szacunek” w odniesieniu do osób starszych,
  • poznanie litery „s”, „S”, poszerzanie słownictwa w języku angielskim, utrwalanie poznanych liter, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, słuchania ze zrozumieniem, słuchu fonematycznego, sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej, ukazywanie walorów posiadania rodziny, głównie dziadków
  • poznanie cyfry 9, utrwalanie nazw członków rodziny, doskonalenie umiejętności liczenia i odwzorowywania, kształtowanie pojęcia liczby 9 (w aspekcie kardynalnym, porządkowym, graficznym), wdrażanie do uważnego słuchania utworów literackich,
  • poznanie nowej piosenki, umuzykalnianie, rozwijanie tężyzny fizycznej,
  • poznanie kolejności działań podczas wykonywania laurki ze zdjęciem, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na temat swoich upodobań i emocji, zdobywanie doświadczeń plastycznych, rozwijanie czułości zmysłu dotyku, zachęcanie do przełamywania lęku przed publicznymi występami
  • poznanie cyfry 0, utrwalanie poznanych cyfr, wdrażanie do uważnego słuchania utworu literackiego, doskonalenie umiejętności liczenia, logicznego myślenia, kształtowanie pojęcia liczby 0 (w aspekcie kardynalnym, porządkowym, graficznym)
  • poznanie pojęcia „taniec”, zapoznanie z tradycjami tłustego czwartku, rozwijanie umiejętności łączenia ruchu z muzyką,
  • utrwalenie poznanych wiadomości dotyczących karnawału, rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem podczas wykonywania pracy plastycznej, poszerzanie doświadczeń plastycznych, rozwijanie umiejętności poznawania otaczającego świata za pomocą wielu zmysłów, zachęcanie do udziału we wspólnych zabawach i tańcach podczas imprez przedszkolnych

 

 

PIOSENKI I WIERSZYKI

„Album wspomnień”

  1. Gdy nadchodzi święto babci,

To tradycję taką mamy:

Biorę album ze zdjęciami

I tak sobie wspominamy:

Na tym zdjęciu jemy ciastka,

Tam zbieramy w lesie grzyby,

Tu bawimy się w piratów

I fryzjera, tak na niby…

 

Ref.: Babciu! Ty mi pokazujesz,

Jak wspaniały jest ten świat.

Kocham siebie i szanuję

Mocniej wciąż z upływem lat.

 

Babciu! Ty to wiesz najlepiej,

Że choć świat się ciągle zmienia,

Ja zachowam w swoim sercu

Wszystkie piękne te wspomnienia.

 

  1. Gdy nadchodzi święto dziadka,

To tradycję taką mamy:

Biorę album ze zdjęciami

I tak sobie wspominamy:

Na tym zdjęciu gramy w piłkę,

Tam po górach się wspinamy,

Tu rakietę budujemy,

O kosmosie rozmawiamy.

 

„Święty Mikołaju”

Święty Mikołaju, Święty Mikołaju,
dzieci już czekają, gdzieś ty, gdzie?
A Święty Mikołaj, a Święty Mikołaj
przez komin zawołał: – Śpieszę się!

Ref.: Worek prezentów wielki mam,
dobrze marzenia wasze znam.
Wiem, że czekacie cały rok,
więc wydłużałem krok.

Święty Mikołaju, Święty Mikołaju,
dzieci cię kochają, czy ty wiesz?
A Święty Mikołaj, a Święty Mikołaj
do dzieci zawołał: – Ja was też!

Ref.: Worek prezentów wielki mam…

 

„Cicha noc”

1. Cicha noc, święta noc,
Pokój niesie ludziom wszem.
A u żłóbka Matka Święta,
Czuwa sama uśmiechnięta,
Nad Dzieciątka snem,
Nad Dzieciątka snem.

2. Cicha noc, święta noc,
Pastuszkowie od swych trzód,
Biegną wielce zadziwieni,
Za anielskim głosem pieni,
Gdzie się spełnił cud,
Gdzie się spełnił cud.

3. Cicha noc, święta noc,
Narodzony Boży Syn,
Pan Wielkiego Majestatu,
Niesie dziś całemu światu,
Odkupienie win,
Odkupienie win.

 

„Idzie zima”

Bure misie, mały jeżyk
układają się do snu.
Szczypie mrozek, sypie śnieżek.
Zaraz biało będzie tu.
Biało będzie tu…

Ref.: Idzie zima, idzie już.
Do karmnika ziarnka włóż.
I owoców zostaw krzak.
Ptakom łatwiej będzie tak.
Łatwiej będzie tak.

Cześć jaskółki, cześć bociany,
dziś przed wami długi lot.
Was żegnamy, a witamy
jemiołuszek, gilów sto!
Gilów chyba sto…!

Ref.: Idzie zima, idzie już.
Do karmnika ziarnka włóż…

A zające, sarny, dziki
i wiewiórki nie chcą spać.
Mamy dla was też karmniki.
Proszę chrupać, proszę brać,
smakołyki brać…

Ref.: Idzie zima, idzie już.
Do karmnika ziarnka włóż…

Co za kłótnia, co za hałas?
Piski, ćwierki, skrzydeł szum.
Do karmnika przyleciała
ptasia banda, ptasi tłum.
Głodnych ptaków tłum.

Ref.: Idzie zima, idzie już.
Do karmnika ziarnka włóż…

 

„Jesień malarka”

Czary mary, czary mary, krach, krach, krach!
Jesień dziś czaruje tysiącem barw.
Żółty, złoty i czerwony na pędzlu ma,
dzieciom dziś nim w noski da!

Ref.: Jabłka na czerwono, gruszki na zielono,
muchomora w białych kropek pięć,
a kropelki deszczu to na kolorowo,
jeśli będzie chęć.

Czary mary, czary mary, pac, pac, pac!
Jesień ma malarskich tysiące prac.
I brązowy i zielony na pędzlu ma,
dzieciom dziś nim w noski da!

Ref.: Jabłka na czerwono, gruszki na zielono…

Czary mary, czary mary, chlap, chlap, chlap!
Skacze po kałużach siostra i brat.
Chociaż jesień chlapie deszczem, to każdy wie,
że w kolory wciąż grać chce.

Ref.: Jabłka na czerwono, gruszki na zielono…

 

„Jesień w słoiku”

Dojrzewały w sadzie gruszki,
śliwki, jabłka i porzeczki.
Słońce im barwiło brzuszki.
Teraz proszę do siateczki!

Ref.: W kuchni z mamą – fiku miku!
Jesień zamknę dziś w słoiku.
W kompociku i dżemiku,
w słodziutkim słoiku.

Czeka dynia i kabaczek,
pomidorek i papryka.
Zaraz wszystkie was wypatrzę.
Zapraszamy do słoika!

Ref.: W kuchni z mamą – fiku miku!…

Tyle słojów, nie do wiary!
Pod ciężarem półka gnie się.
To nie bajka, to nie czary!
Do spiżarni przyszła jesień!

Ref.: W kuchni z mamą – fiku miku!…

 

„Kilka czarodziejskich słów”

Gdy dzień dobry mówię rano, to mam buzię roześmianą.

Gdy coś daję, mówię proszę, gdy dostaję coś – dziękuję .

a gdy czasem coś zepsuję lub coś stłukę – masz ci los! –

to przepraszam mówię w głos.

Tych słów kilka wszystko zmienia! Tu się żegnam – do widzenia.

„Drużyna marzeń”

Tu drużynę naszą mamy
i radośnie w niej działamy.
Wspólna praca i zabawa
to jest najważniejsza sprawa!
Ref.: Do drużyny zapraszają:
Franek z Kubą, Iga z Mają,
Leon, Ala, Hela, Antek.
Zapraszamy! Drzwi otwarte!
Chcemy sięgać po marzenia,
świat poznawać, w lepszy zmieniać.
Młodsi, starsi, wszyscy razem!
Dołącz do Drużyny marzeń! (×3)
Każdy z nas ma jakiś talent,
co w drużynie się przydaje.
Ktoś planuje, ktoś buduje.
Świetnie nam się współpracuje!
Ref.: Do drużyny zapraszają…
Tu zdolności rozwijamy
i wciąż sobie pomagamy.
Jest nauka, jest zabawa.
Zgrany zespół to podstawa!
Ref.: Do drużyny zapraszają…

————————————————————————————————–