Pisarze

Home / Pisarze

 

Witamy w grupie PISARZE

 

GODZINA do dyspozycji dla Rodziców:

  • Hanna Tomczyk – wtorki 15.30 – 16.30

 

 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele ogólne) – MAJ :

  • usprawnianie motoryki małej i percepcji wzrokowej, wdrażanie do kulturalnego zachowania się wobec innych osób,
  • poznanie symboli narodowych, kształtowanie postawy patriotycznej,
  • zapoznanie z mapą Polski oraz symbolami i herbami miast, ćwiczenie aparatu mowy,
  • zapoznanie ze strojami ludowymi z różnych regionów Polski oraz z gwarą/dialektami, tańczenie tańca ludowego
  • utrwalanie wiadomości na temat symboli narodowych, kształtowanie postawy patriotycznej,
  • zapoznawanie się ze sposobami wzywania pomocy w razie nagłego wypadku, podawanie nazw stanów emocjonalnych,
  • uważne słuchanie tekstu literackiego i budowanie wypowiedzi na jego temat, zapoznanie z pracą straży pożarnej,
  • poszerzanie wiedzy na temat sposobów wzywania pomocy w sytuacjach, które tego wymagają,
  • poszerzenie wiedzy na temat pracy strażaków, ćwiczenie, jak zadzwonić po straż pożarną w nagłym wypadku,
  • zapoznanie z pracą lekarza, uwrażliwianie zmysłów przez zabawy usprawniające percepcję wzrokowo-słuchową,
  • utrwalanie numerów alarmowych, kształtowanie umiejętności wzywania pomocy w nagłych wypadkach,
  • uważne słuchanie N., uświadamianie roli współpracy w osiągnięciu celu, zachęcanie do współpracy podczas zabaw,
  • wprowadzenie litery „h”, „H”, rozwijanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej,
  • zapoznanie z konstrukcjami wykonywanymi przez zwierzęta, liczenie i tworzenie zbiorów, klasyfikowanie według danej cechy,
  • kształtowanie umiejętności współpracy, rozwijanie wyobraźni ruchowej i dźwiękowej, poczucia rytmu w muzyce,
  • rozwijanie wielu zmysłów, utrwalanie zdobytej wiedzy, ćwiczenie sprawności motorycznej,
  • uświadomienie wartości, jaką jest rodzina, utrwalanie miłych słów, których należy używać w rozmowach z bliskimi osobami,
  • rozwijanie aparatu mowy, uważne słuchanie tekstu literackiego i budowanie wypowiedzi na jego temat, uświadomienie wartości,
  • liczenie, dodawanie, odejmowanie, uświadomienie, że członkiem rodziny może być także zwierzę,
  • poznanie nowej piosenki, granie rytmicznie na wybranym instrumencie, integracja grupy,
  • rozwijanie zdolności manualnych, poznawanie świata różnymi zmysłami, wzbogacanie słownika czynnego,
  • zapoznanie z prawami i obowiązkami dzieci, kształcenie umiejętności społecznych, współdziałanie w grupie,
  • rozwijanie umiejętności plastycznych i sprawności fizycznej, uczenie tolerancji wobec innych osób
  • czytanie globalne i dzielenie wyrazów na sylaby, kształtowanie umiejętności budowania prawidłowej wypowiedzi,
  • zachęcanie do wykonywania eksperymentów i wyciągania wniosków, kształcenie umiejętności liczenia
  • wyrażanie ekspresji twórczej, nauka nowej piosenki, poruszanie się w rytmie muzyki, uważne słuchanie i odtwarzanie rytmów,
  • poznanie popularnych zabaw dziecięcych z różnych stron świata, stymulowanie wielu zmysłów,

 

PIOSENKI I WIERSZYKI

„Przedszkole drugi dom”

Gdy dzień wstaje i wita świat,
ranną porą wstaję i ja.
Mama pomaga ubierać się,
do przedszkola prowadzi mnie.

Ref.: Ja chodzę tam co dzień,
obiadek dobry jem,
a po spacerze w sali
wesoło bawię się.
Kolegów dobrych mam,
nie jestem nigdy sam,
przedszkole domem drugim jest.

Czasem rano trudno mi wstać.
Chciałoby się leżeć i spać,
lecz na mnie auto czeka i miś.
W co będziemy bawić się dziś?

Ref.: Ja chodzę tam co dzień…

Zamiast mamy panią tu mam,
bardzo dużo wierszyków znam.
Śpiewam i tańczę, wesoło mi,
i tak płyną przedszkolne dni.

Ref.: Ja chodzę tam co dzień…

Wiosna na łące”

Cyk-cyk! Kto tu cyka?
To piosenka jest świerszczyka.
Szuszu-szuszu – szumi trawa.
Tak mu trawa bije brawa!

Ref.: Wiosna, wiosna na łące!
Będzie przyjęcie i koncert!
Wiosna, wiosna na łące!
Będzie przyjęcie pachnące!

Bzyk, bzyk! Kto tam bzyka?
Pszczoła osę dziś spotyka.
Razem z kwiatka się napiły.
Nie będziemy się kłóciły!

Ref.: Wiosna, wiosna na łące!…

Kum! Kum! Kto tu skacze?
Pani Żaba, nie inaczej!
Zaraz wskoczy do bajora,
będzie śpiewać do wieczora.

Ref.: Wiosna, wiosna na łące!…

Mig-mig – na skrzydełkach
miga kolorowa mgiełka.
To motyle dokazują
i nektarem się częstują.

Ref.: Wiosna, wiosna na łące!…

Brzęk! Brzęk! To śpiew łąki.
Pszczoły, trzmiele, żuki, bąki
tu się wszystkie spotykają,
tutaj kwiatki zapylają.

„Album wspomnień”

  1. Gdy nadchodzi święto babci,

To tradycję taką mamy:

Biorę album ze zdjęciami

I tak sobie wspominamy:

Na tym zdjęciu jemy ciastka,

Tam zbieramy w lesie grzyby,

Tu bawimy się w piratów

I fryzjera, tak na niby…

 

Ref.: Babciu! Ty mi pokazujesz,

Jak wspaniały jest ten świat.

Kocham siebie i szanuję

Mocniej wciąż z upływem lat.

 

Babciu! Ty to wiesz najlepiej,

Że choć świat się ciągle zmienia,

Ja zachowam w swoim sercu

Wszystkie piękne te wspomnienia.

 

  1. Gdy nadchodzi święto dziadka,

To tradycję taką mamy:

Biorę album ze zdjęciami

I tak sobie wspominamy:

Na tym zdjęciu gramy w piłkę,

Tam po górach się wspinamy,

Tu rakietę budujemy,

O kosmosie rozmawiamy.

 

„Święty Mikołaju”

Święty Mikołaju, Święty Mikołaju,
dzieci już czekają, gdzieś ty, gdzie?
A Święty Mikołaj, a Święty Mikołaj
przez komin zawołał: – Śpieszę się!

Ref.: Worek prezentów wielki mam,
dobrze marzenia wasze znam.
Wiem, że czekacie cały rok,
więc wydłużałem krok.

Święty Mikołaju, Święty Mikołaju,
dzieci cię kochają, czy ty wiesz?
A Święty Mikołaj, a Święty Mikołaj
do dzieci zawołał: – Ja was też!

Ref.: Worek prezentów wielki mam…

 

„Cicha noc”

1. Cicha noc, święta noc,
Pokój niesie ludziom wszem.
A u żłóbka Matka Święta,
Czuwa sama uśmiechnięta,
Nad Dzieciątka snem,
Nad Dzieciątka snem.

2. Cicha noc, święta noc,
Pastuszkowie od swych trzód,
Biegną wielce zadziwieni,
Za anielskim głosem pieni,
Gdzie się spełnił cud,
Gdzie się spełnił cud.

3. Cicha noc, święta noc,
Narodzony Boży Syn,
Pan Wielkiego Majestatu,
Niesie dziś całemu światu,
Odkupienie win,
Odkupienie win.

 

„Idzie zima”

Bure misie, mały jeżyk
układają się do snu.
Szczypie mrozek, sypie śnieżek.
Zaraz biało będzie tu.
Biało będzie tu…

Ref.: Idzie zima, idzie już.
Do karmnika ziarnka włóż.
I owoców zostaw krzak.
Ptakom łatwiej będzie tak.
Łatwiej będzie tak.

Cześć jaskółki, cześć bociany,
dziś przed wami długi lot.
Was żegnamy, a witamy
jemiołuszek, gilów sto!
Gilów chyba sto…!

Ref.: Idzie zima, idzie już.
Do karmnika ziarnka włóż…

A zające, sarny, dziki
i wiewiórki nie chcą spać.
Mamy dla was też karmniki.
Proszę chrupać, proszę brać,
smakołyki brać…

Ref.: Idzie zima, idzie już.
Do karmnika ziarnka włóż…

Co za kłótnia, co za hałas?
Piski, ćwierki, skrzydeł szum.
Do karmnika przyleciała
ptasia banda, ptasi tłum.
Głodnych ptaków tłum.

Ref.: Idzie zima, idzie już.
Do karmnika ziarnka włóż…

 

„Jesień malarka”

Czary mary, czary mary, krach, krach, krach!
Jesień dziś czaruje tysiącem barw.
Żółty, złoty i czerwony na pędzlu ma,
dzieciom dziś nim w noski da!

Ref.: Jabłka na czerwono, gruszki na zielono,
muchomora w białych kropek pięć,
a kropelki deszczu to na kolorowo,
jeśli będzie chęć.

Czary mary, czary mary, pac, pac, pac!
Jesień ma malarskich tysiące prac.
I brązowy i zielony na pędzlu ma,
dzieciom dziś nim w noski da!

Ref.: Jabłka na czerwono, gruszki na zielono…

Czary mary, czary mary, chlap, chlap, chlap!
Skacze po kałużach siostra i brat.
Chociaż jesień chlapie deszczem, to każdy wie,
że w kolory wciąż grać chce.

Ref.: Jabłka na czerwono, gruszki na zielono…

 

„Jesień w słoiku”

Dojrzewały w sadzie gruszki,
śliwki, jabłka i porzeczki.
Słońce im barwiło brzuszki.
Teraz proszę do siateczki!

Ref.: W kuchni z mamą – fiku miku!
Jesień zamknę dziś w słoiku.
W kompociku i dżemiku,
w słodziutkim słoiku.

Czeka dynia i kabaczek,
pomidorek i papryka.
Zaraz wszystkie was wypatrzę.
Zapraszamy do słoika!

Ref.: W kuchni z mamą – fiku miku!…

Tyle słojów, nie do wiary!
Pod ciężarem półka gnie się.
To nie bajka, to nie czary!
Do spiżarni przyszła jesień!

Ref.: W kuchni z mamą – fiku miku!…

 

„Kilka czarodziejskich słów”

Gdy dzień dobry mówię rano, to mam buzię roześmianą.

Gdy coś daję, mówię proszę, gdy dostaję coś – dziękuję .

a gdy czasem coś zepsuję lub coś stłukę – masz ci los! –

to przepraszam mówię w głos.

Tych słów kilka wszystko zmienia! Tu się żegnam – do widzenia.

„Drużyna marzeń”

Tu drużynę naszą mamy
i radośnie w niej działamy.
Wspólna praca i zabawa
to jest najważniejsza sprawa!
Ref.: Do drużyny zapraszają:
Franek z Kubą, Iga z Mają,
Leon, Ala, Hela, Antek.
Zapraszamy! Drzwi otwarte!
Chcemy sięgać po marzenia,
świat poznawać, w lepszy zmieniać.
Młodsi, starsi, wszyscy razem!
Dołącz do Drużyny marzeń! (×3)
Każdy z nas ma jakiś talent,
co w drużynie się przydaje.
Ktoś planuje, ktoś buduje.
Świetnie nam się współpracuje!
Ref.: Do drużyny zapraszają…
Tu zdolności rozwijamy
i wciąż sobie pomagamy.
Jest nauka, jest zabawa.
Zgrany zespół to podstawa!
Ref.: Do drużyny zapraszają…

————————————————————————————————–