Pisarze
Pisarze
Witamy na nowej stronie Pisarzy
“SKACZĄCE NUTKI” (sł. Dorota Gellner; muz. Barbara Kolago)
- Do przedszkola wpadły nutki.
wszystkie miały czarne butki,
czarne szelki i czapeczki
i i skakały jak piłeczki.
Ref. Ta wysoko, tamta nisko,
ta z plecakiem, ta z walizką.
Roztańczone nutki trzy: do, re, mi, nutki trzy.
2. Poprosiły o mieszkanie
w dużym czarnym fortepianie.
I biegały, i skakały
po klawiszach czarno – białych
Ref. Ta wysoko, tamta nisko…
3. Nawet na leżakowaniu
przeszkadzały dzieciom w spaniu
i skakały po kocykach
w czarnych szelkach i bucikach.
Ref. Ta wysoko, tamta nisko…
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc luty:
- wdrażanie do poprawnego wykonywania ćwiczeń gimnastycznych
- rozwijanie motoryki małej
- kształtowanie sprawności fizycznej, zwinności i koordynacji wzrokowo-ruchowej podczas ćwiczeń
gimnastycznych i zabaw ruchowych
- wdrażanie do wyrażania uczuć i emocji w społecznie akceptowany sposób
- budowanie pozytywnych relacji rówieśniczych w zabawie i podczas pracy w grupach
- respektowanie zasad panujących w grupie
- wdrażanie do uważnego i aktywnego słuchania rówieśników i nauczycieli/dorosłych
- nazywanie i rozróżnianie instrumentów oraz ich dźwięków
- poznanie obrazu graficznego liczby 10
- doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 10
- poznanie obrazu graficznego głoski „r” – litery „R”, „r”
- wdrażanie do czytania sylab i wyrazów
- wykonywanie podstawowych ćwiczeń kształtujących nawyk utrzymania prawidłowej postawy ciała
- rozwijanie motoryki małej
- dostrzeganie emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego jako źródła satysfakcji estetycznej
- wdrażanie do komunikowania się z dziećmi i osobami dorosłymi z wykorzystaniem komunikatów
werbalnych i pozawerbalnych
- odpowiadanie na pytania pełnym zdaniem, układanie historyjek obrazkowych, rozwiązywanie
zagadek
- klasyfikowanie przedmiotów według podanych kryteriów
- określanie kierunków i ustalanie położenia przedmiotów w stosunku do własnej osoby, a także w
stosunku do innych przedmiotów
- posługiwanie się liczebnikami porządkowymi w zakresie 1–10
- wyjaśnianie, czym zajmuje się osoba wykonująca dany zawód
Pisarze witaja