Pisarze

Home / Pisarze

Pisarze

Witamy na nowej stronie Pisarzy

 

 

“SKACZĄCE NUTKI”                             (sł. Dorota Gellner; muz. Barbara Kolago)

  1. Do przedszkola wpadły nutki.

wszystkie miały czarne butki,

czarne szelki i czapeczki

i i skakały jak piłeczki.

Ref. Ta wysoko, tamta nisko,

ta z plecakiem, ta z walizką.

Roztańczone nutki trzy: do, re, mi, nutki trzy.

2. Poprosiły o mieszkanie

w dużym czarnym fortepianie.

I biegały, i skakały

po klawiszach czarno – białych

Ref. Ta wysoko, tamta nisko…

3. Nawet na leżakowaniu

przeszkadzały dzieciom w spaniu

i skakały po kocykach

w czarnych szelkach i bucikach.

Ref. Ta wysoko, tamta nisko…

 

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc luty:

  • wdrażanie do poprawnego wykonywania ćwiczeń gimnastycznych
  • rozwijanie motoryki małej
  • kształtowanie sprawności fizycznej, zwinności i koordynacji wzrokowo-ruchowej podczas ćwiczeń

gimnastycznych i zabaw ruchowych

  • wdrażanie do wyrażania uczuć i emocji w społecznie akceptowany sposób
  • budowanie pozytywnych relacji rówieśniczych w zabawie i podczas pracy w grupach
  • respektowanie zasad panujących w grupie
  • wdrażanie do uważnego i aktywnego słuchania rówieśników i nauczycieli/dorosłych
  • nazywanie i rozróżnianie instrumentów oraz ich dźwięków
  • poznanie obrazu graficznego liczby 10
  • doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 10
  • poznanie obrazu graficznego głoski „r” – litery „R”, „r”
  • wdrażanie do czytania sylab i wyrazów
  • wykonywanie podstawowych ćwiczeń kształtujących nawyk utrzymania prawidłowej postawy ciała
  • rozwijanie motoryki małej
  • dostrzeganie emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego jako źródła satysfakcji estetycznej
  • wdrażanie do komunikowania się z dziećmi i osobami dorosłymi z wykorzystaniem komunikatów

werbalnych i pozawerbalnych

  • odpowiadanie na pytania pełnym zdaniem, układanie historyjek obrazkowych, rozwiązywanie

zagadek

  • klasyfikowanie przedmiotów według podanych kryteriów
  • określanie kierunków i ustalanie położenia przedmiotów w stosunku do własnej osoby, a także w

stosunku do innych przedmiotów

  • posługiwanie się liczebnikami porządkowymi w zakresie 1–10
  • wyjaśnianie, czym zajmuje się osoba wykonująca dany zawód

 

 

Pisarze witaja