Pisarze

Home / Pisarze

 

Witamy w grupie PISARZE

 

 

Nauczycielki:

Mgr Elżbieta Kornet

Mgr Aleksandra Nadstoga

Aleksandra Ścisłowska

Woźna:

Katarzyna Karasińska

——————————————————————————————————————————————-

Witam w marcu.

Dyżur nauczycielski w tym miesiącu – zapraszam we wtorek 12-tego od 6.30-7.30 i 19-tego od 6,30- 7.30 lub w innym terminie po uprzednim umówieniu, Pozdrawiam

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na marzec:

rozwijanie poczucia rytmu i możliwości wokalnych

poznawanie oznak wiosny

poszerzanie wiadomości przyrodniczych o nazwy pierwszych wiosennych kwiatów: żonkil, krokus, przebiśnieg, tulipan

rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego

zwracanie uwagi na kaprysy pogody w marcu

zapoznanie dzieci ze znaczeniem wiosennego przysłowia „W marcu jak w garncu”

poznanie pracy ogrodnika

wdrażanie do utrzymania porządku w najbliższym otoczeniu

układanie historyjki obrazkowej

zachęcenie do czynnego udziału w sianiu i sadzeniu roślin w kąciku przyrody, zachęcenie do ich pielęgnowania

rozwijanie umiejętności liczenia

obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną, np.: coraz

dłuższe dni, coraz wyższa   temperatura, topnienie śniegu   i lodu, powracające pierwsze

rozwijanie percepcji  słuchowej

rozwijanie umiejętności wycinania

Zakładanie zielonego ogródka w sali;

rozwijanie umiejętności liczenia

udział w powitaniu wiosny – poznanie ludowego zwyczaju

oglądanie przedstawienia przygotowanego przez grupę Iskierek -Wielkanocne zwyczaje

doskonalenie umiejętności  głoskowania i odczytywania sylab.

 

Wiersz D. Wawiłow „Wiosna”

Idzie wiosna po świecie,

piszą o niej w gazecie.

Ma zziębnięte paluszki

i we włosach kwiatuszki.

Biega boso po trawie, trzyma ptaki w rękawie.

 

Trzy, dwa, jeden zero start! – piosenka

Jest na świecie jedna prawda

Pośród wielu innych prawd

Podarujesz komuś serce

Ktoś ci jutro serce da.

Trzy, dwa, jeden zero start

Poprawimy cały świat

Dzisiaj, jutro ty i ja

Możesz zmienić cały świat.

Czary-mary nieskuteczne

Hokus-pokus nie da nic

Zawsze serce miej na ręce

Wtedy wszystko zmienisz w mig.

Koleżanko i kolego

Zapamiętaj dobrze to

Podaj rękę  nie czyń złego

Zaśpiewajmy razem, bo….

Trzy, dwa, jeden zero start

Poprawimy cały świat

Dzisiaj, jutro ty i ja

Możesz zmienić cały świat.

Czary-mary nieskuteczne

Hokus-pokus nie da nic

Zawsze serce miej na ręce

Wtedy wszystko zmienisz w mig.

 

 

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

WITAM W LUTYM

DYŻUR NAUCZYCIELSKI W TYM MIESIĄCU – ZAPRASZAM W PIATEK  9-TEGO LUTEGO OD 6.30 – 7.30, A TAKŻE KIEDY JEST POTRZEBA PO UPRZEDNIM UZGODNIENIU. POZDRAWIAM.

 

Cele ogólne:

  • udział w warsztatach z pan em Marchewką,
  • zabawa na baliku przedszkolnym,
  • poznawanie, rozumienie i przestrzeganie zasad i norm społecznych obowiązujących w grupie – stosowanie zwrotów grzecznościowych, rozwiązywanie konfliktów, właściwe zachowanie się w trudnych sytuacjach, kulturalne mówienie o swoich potrzebach, spokojne oczekiwanie na swoją kolej, podejmowanie trudnych decyzji służących dobru, przeciwstawianie się złu;
  • nawiązywanie właściwych relacji rówieśniczych w zabawie i sytuacjach codziennych – przezwyciężanie nieśmiałości, rozwijanie asertywności;
  • poznanie wspierającej roli słów i rozmowy;
  • kształtowanie orientacji w schemacie ciała w odniesieniu do siebie i innych osób;
  • posługiwanie się pojęciami określającymi kierunki i relacje w przestrzeni, kierunki wyznaczane od osi ciała – prawa, lewa, w prawo w lewo, nad, pod przed, za, między, obok, w;
  • kształtowanie umiejętności liczenia, poznanie liczby 8; operowanie liczebnikami porządkowymi;
  • kształtowanie umiejętności ustawiania według wielkości, wysokości;
  • kształtowanie umiejętności poruszania się w przestrzeni podczas zabawa ruchowych, tańca itp.;
  • rozwijanie słownika dziecka w zabawach słowotwórczych;
  • rozwijanie umiejętności budowania zdań poprawnych gramatycznie;
  • rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez porównywanie, różnicowanie i zapamiętywanie liter i wyrazów (czytanie globalne);
  • rozwijanie percepcji słuchowej poprzez zabawy z wykorzystaniem zagadek słuchowych (rozpoznawanie i różnicowanie dźwięków, wysłuchiwanie słowa w słowie), odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanych tekstów literackich, dokonywanie analizy i syntezy zdania i wyrazu (analiza i synteza głoskowa i sylabowa), różnicowanie głosek o, a, m, l, i, t, d, e, u, k, y, z, b, n, s,  , wyróżnianie wskazanej głoski w zależności od miejsca w wyrazie;
  • zachęcanie do słuchania i stosowania słów, zwrotów, piosenek w j. angielskim;
  • rozwijanie pamięci słuchowej poprzez naukę piosenek tekstów powitanek i krótkich rymowanek;
  • rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej podczas zabaw metodą Dobrego Startu;

Codzienne aktywności:

  • zabawy dowolne w kącikach tematycznych według zainteresowań i inwencji dzieci przy niewielkim wsparciu N.; poznawanie otoczenia, zachęcanie do różnej aktywności;
  • kształtowanie codziennych nawyków higienicznych – samodzielne korzystanie z toalety, mycie rąk po skorzystaniu z toalety, po zabawie i przed posiłkiem;
  • wdrażanie do samodzielności poprzez przygotowanie stolików do posiłków, zajęć, sprzątanie po posiłkach, zabawie, zajęciach, samodzielne ubieranie się i rozbieranie podczas wyjść do ogrodu przedszkolnego, wybieranie potrzebnych narzędzi i materiałów do zabaw;
  • ćwiczenia poranne;
  • ćwiczenia gimnastyczne;
  • codzienny pobyt na świeżym powietrzu – zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym.

 

PIOSENKA „MORZE”

JEDNA RYBKA DRUGIEJ RYBCE BAJKI OPOWIADA.

JEDNA RYBKA Z DRUGĄ  RYBKĄ PŁYWA SOBIE RADA.

PLUM, PLUM ,PLUM

SŁYSZĘ MORZA SZUM.

SZU, SZU, SZU,

W MUSZLI SŁYCHAĆ SZUM.

JEDNA FOCZKA DRUGIEJ FOCZCE BAJKI OPOWIADA

JEDNA FOCZKA Z DRUGĄ FOCZKĄ PŁYWA SOBIE RADA.

PLUM, PLUM, PLUM

SŁYSZĘ MORZA SZUM.

SZU, SZU, SZU

W MUSZLI SŁYCHAĆ SZUM.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

———————————————————————————————————————————————————————————-

Witamy w styczniu i życzymy wszystkiego najlepszego w Nowym Roku

Dyżur nauczycielski:

Elżbieta Kornet

16.01 ( wtorek ) 6.30-7.30

26.01  ( piątek )  6.30 – 7.30, zawsze można też umówić się ze mną w innym terminie.

 

Cele ogólne:

  • Zapoznanie z tradycją sylwestrową i noworoczną.
  • Poszerzanie wiedzy dzieci na temat sposobów odmierzania czasu.
  • Poznanie nazw miesięcy.
  • Utrwalenie nazw liczebników porządkowych i nazw dni tygodnia.
  • Umożliwienie dzieciom wykonania własnoręcznie upominków dla Babć i Dziadków – rozwijanie sprawności manualnej.
  • Wzbudzanie szacunku do osób starszych.
  • Udział w przygotowaniu programu artystycznego z okazji Dnia Babci i Dziadka – kształtowanie odporności emocjonalnej dziecka w sytuacjach wystąpień.
  • Poznanie tradycji związanej z organizowaniem balów karnawałowych.
  • Słuchanie utworów literackich – wzbogacenie słownictwa, doskonalenie mowy w czasie wypowiedzi na tematy związane z treściami literatury.
  • Rozwijanie umiejętności wokalnych podczas nauki piosenek, zaspokajanie dziecięcej potrzeby aktywności fizycznej, poprzez udział w zabawach ruchowych i tanecznych.
  • Zapoznanie z literą „U u” oraz „B b” wielką i małą , drukowaną i pisaną.
  • Zapoznanie obrazu graficznego cyfry 7.

 

Piosenki w styczniu

Dla babci i dziadka

Ref. serduszko dla babci dzisiaj mam

i bukiecik kwiatów też jej dam.

A dla dziadka narysuje super wóz,

żeby kupił sobie furę i mnie wiózł.

1.

Babcia jest od rozpieszczania,

śpiewa mi do snu.

Od pysznego gotowania,

choć grymaszę już.

Nie okrzyczy i przytuli zawsze mnie,

kocham swoja babcie  z nią być chcę.

2.

Dziadek jest od naprawiania,

taki Super Man.

Od szybkiego ratowania,

dobrze o tym wiem.

Gdy napsocę i nabroję, cicho sza,

tylko dziadek me sekrety dobrze zna.

 

Piosenka

Gdy się śmiejesz i weselisz w ręce klaszcz

Gdy się śmiejesz i weselisz w ręce klaszcz

Gdy się śmiejesz i weselisz powiedz nam to wszystkim wraz

Gdy się śmiejesz i weselisz w ręce klaszcz.

Gdy jest smutno i śnieg pada , głośno tup

Gdy jest smutno i śnieg pada , głośno tup

Gdy jest smutno i śnieg pada to zrób ze mną bałwana.

Gdy jest smutno i śnieg pada , głośno tup.

Gdy już zrobisz bałwana, kulką rzuć.

Gdy już zrobisz bałwana, kulką rzuć.

Gdy już zrobisz bałwana sanki narty bierz od rana

Gdy już zrobisz bałwana, kulką rzuć.

Chociaż mrozik szczypie w uszy, ty się śmiej

Chociaż mrozik szczypie w uszy, ty się śmiej

Chociaż mrozik szczypie w uszy, śnieżek ciągle jeszcze prószy

Chociaż mrozik szczypie w oczy, ty się śmiej.

My lubimy zimowanki, ucha ha

My lubimy zimowanki, ucha ha

My lubimy zimowanki narty, łyżwy oraz sanki.

My lubimy zimowanki, ucha ha.

Podskocz, tupnij, klaśnij w dłonie, krzycz ahoj.

Podskocz, tupnij, klaśnij w dłonie, krzycz ahoj.

Podskocz, tupnij, klaśnij w dłonie i polataj na balonie, krzycz ahoj,

 

 

 

 

 

 

 

 

—————————————————————————————————————————————————————————————

GRUDZIEŃ

CELE OGÓLNE

  • Wdrażanie do rozpoznawania i nazywania pór roku. Rozbudzanie ciekawości otaczającym światem.
  • Wyrabianie nawyków dbania o zdrowie. Adekwatne ubieranie się do pogody.
  • Rozwijanie matematycznego myślenia – rytm, przeliczanie. Porównywanie długości, ćwiczenie stosunków przestrzennych.  Porównywanie liczby elementów.
  • Wprowadzenie w radosną atmosferę świąt Bożego Narodzenia. Poznanie tradycji świąt Bożego Narodzenia. Zapoznanie ze zwyczajem wysyłania świątecznych pocztówek. Zapoznanie z tradycją śpiewania kolęd.
  • Kształtowanie świadomości własnego ciała. Ćwiczenie orientacji w przestrzeni.
  • Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na dany temat. Rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem.
  • Rozwijanie inwencji twórczej. Doskonalenie umiejętności plastycznych.
  • Rozwijanie wyobraźni i wrażliwości muzycznej. Rozwijanie słuchu muzycznego.
  • Poznanie liter – e,E, r,R oraz liczby 6 i jej zapisu graficznego.

 

Choinka- wiersz

Przyszła do przedszkola

choinka zielona,

powiedziała dzieciom:

– Chcę być wystrojona.

Dzieci się zebrały, pracę podzieliły

i piękne ubranka choince zrobiły.

Świątecznie ubrana,

jasnym blaskiem świeci.

Choinka została w przedszkolu, u dzieci.

 

Mikołaj – piosenka

Mikołaj, Mikołaj, jedzie samochodem

bo gdzieś zgubił saneczki w tę mroźna pogodę.

Hu hu ha, tra la la

co to za Mikołaj?

Hu hu ha, tra. la, la

co to za Mikołaj?!

Mikołaj, Mikołaj, lat ma już bez liku

a prezenty dziś wiezie

dzieciom w bagażniku!

Hu hu ha, tra lal la

co to za Mikołaj?

Hu hu ha, tra la la

co to za Mikołaj?

 

Nasze plany na listopad:

1.Wdrażanie do przestrzegania reguł obowiązujących w społeczności dziecięcej (w zabawach i sytuacjach zadaniowych)

2.Rozwijanie poczucia dumy z przynależności do lokalnej społeczności i do narodu poprzez rozbudzanie zainteresowania własną miejscowością i krajem.

3.Nabywanie umiejętności obserwowania zjawisk przyrodniczych , wyciągania i formułowania wniosków.

4.Zapoznawanie z wizerunkiem i sposobem życia zwierząt leśnych i domowych Zachęcanie do opiekowania się nimi przez cały rok, a szczególnie zima.

5.Rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych , poprawne stosowanie ich w zadaniach i zabawach.

6.Doskonalenie orientacji w schemacie własnego ciała.

7.Wyrabianie pewności siebie w wypowiadaniu własnego zdania w rozmowach na określony temat.

8.Utrwalanie nawyków higienicznych, porządkowych oraz czynności samoobsługowych.

9.poznanie kolejnych liter:: i, I; D, ,d; y, Y; K,  k,  i cyfr:  5, 6 ,i 7.

 

Zabawa ruchowa  – Małpa Filomena

Małpa Filomena  w dużym zoo mieszkała

Małpa Filomena wszystko robić chciała

Skakała, skakała wciąż się wyginała

na drzewo wchodziła, popatrz co robiła.

 

Hymn Polski

 

Jeszcze  Polska nie zginęła

Kiedy my żyjemy.

co nam obca przemoc wzięła
Szablą odbierzemy.
Marsz, marsz Dąbrowski,
Z ziemi włoskiej do Polski.
Za twoim przewodem
Złączym się z narodem.
Przejdziem Wisłę, przejdziem Wartę,
Będziem Polakami.
Dał nam przykład Bonaparte,
Jak zwyciężać mamy.
Marsz, marsz Dąbrowski,
Z ziemi włoskiej do Polski.
Za twoim przewodem
Złączym się z narodem.
Jak Czarniecki do Poznania
Po szwedzkim zaborze,
Dla ojczyzny ratowania
Wrócim się przez morze.
Marsz, marsz Dąbrowski,
Z ziemi włoskiej do Polski.
Za twoim przewodem
Złączym się z narodem.
Już tam ojciec do swej Basi
Mówi zapłakany
– Słuchaj jeno, pono nasi
Biją w tarabany.
Marsz, marsz Dąbrowski,
Z ziemi włoskiej do Polski.
Za twoim przewodem
Złączym się z narodem.

 

 

 


PAŹDZIERNIK

 

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

 

– doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania owoców i warzyw;

– odczytywanie globalnie nazw owoców i warzyw;

– rozróżnianie, nazywanie i klasyfikowanie owoców rosnących w Polsce;

– doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania drzew i krzewów owocowych;

– doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania grzybów jadalnych i trujących;

– kształtowanie bezpiecznych postaw i zachowań;

– doskonalenie umiejętności układania rytmów;

– porównywanie liczebności zbiorów;

– poznanie sposobów przechowywania i przetwarzania owoców i warzyw;

– rozwijanie wrażliwości estetycznej;

– zapoznanie dzieci z Piramidą Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej;

– doskonalenie umiejętności klasyfikacji;

– doskonalenie koordynacji ruchowej;

– doskonalenie umiejętności formułowania krótkiej instrukcji słownej;

– doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania części garderoby;

– rozwijanie sprawności grafomotorycznej;

– doskonalenie umiejętności matematycznych, takich jak logiczne myślenie i spostrzeganie;

– dostrzeganie i nazywanie zmian zachodzących jesienią w przyrodzie;

– doskonalenie umiejętności porównywania oraz klasyfikacji;

– doskonalenie słuchu na zajęciach muzycznych;

– rozwijanie ekspresji twórczej w pracach plastycznych;

–  poszerzanie wiadomości dzieci na temat cyklu rozwoju roślin;

–  doskonalenie sprawności ruchowej;

–  rozbudzanie ekspresji ruchowej i muzycznej;

–  dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie i zwracanie uwagi na ich piękno;

– doskonalenie inteligencji językowej poprzez rozwiazywanie zagadek słownych;

– zapoznanie z różnymi technikami malarskimi oraz rodzajami malarstwa;

– rozbudzanie ekspresji artystycznej; doskonalenie sprawności fizycznej;

– rozwijanie umiejętności matematycznych: dekodowania, porównywania kształtów i symboli;

– kształtowanie prawidłowej postawy sylwetki;

– doskonalenie umiejętności budowania i zadawania pytań.

 

„Owoce z mojego sadu”

Lubię jesień w moim sadzie,

gdy owoce dojrzewają.

Kiedy jabłuszka czerwone

często na ziemię spadają.

Lubię, gdy gruszki żółciutkie

w słońcu jesiennym się mienią.

I lubię, gdy te owoce,

w kompot przepyszny się zmienią.

 

„Bal na grządkach” – słuchanie piosenki.

  1. Dziś w ogrodzie pietruszki wielki bal urządziły.

Wystroiły się pięknie, wszystkich już zaprosiły.

Ref. Deszcz im rytm wystukuje. Wiatr melodię przygrywa.

A tańczących warzywek coraz więcej przybywa.

  1. Burak tańczy z cebulą, a marchewka z koperkiem.

Żółta dynia wciąż woła: „Kto chce zostać dziś berkiem?”

Ref. Deszcz im rytm wystukuje…

  1. Kto zatańczy z sałatą, która stoi pod ścianą?

O, już tańczy z nią seler, wielkie brawa dostaną.

Ref. Deszcz im rytm wystukuje…

  1. Pan pomidor czerwony, chce zaprosić szparagi.

Lecz wciąż myśli co zrobić, bo dziś nie ma odwagi.

Ref. Deszcz im rytm wystukuje…

 


Witam po wakacjach i przypominam, że teraz nazywamy się Pisarze ( wcześniej Czarodzieje )

Życzę  samych radosnych chwil dzieciom i Państwu.

Serdecznie zapraszam  6- tego września na godz. 17-tą do naszej starej sali na zebranie . Pozdrawiam


 

WRZESIEŃ

 

 „Wesołe przedszkole”

         sł. i muz. Jolanta Zapała

 

Ref: Wesołe, wesołe przedszkole.

Zatańczmy, więc razem w kole.

Przygodo wyruszaj z nami,

wraz z Treflikami. (x2)

 

  1. Wszystkie dzieci i Trefliki,

tańczą z nami taka tiki.

Wyginają się na boki,

znają tańca tego kroki.

Taka tiki, taka tiki,

szalala i zabawa trwa. (2x)

 

  1. Nie bądź smutny, nie bój żaby,

ruszaj z nami do zabawy.

Weź pokonaj ranne trudy,

bo w przedszkolu nie ma nudy.

Taka tiki, taka tiki,

szalala i zabawa trwa. (2x)

 

Co widzisz?

 

Jedna jest Treflinka,

jedna pani w sali.

Jeden sufit i podłoga,

Co widzisz w odda?

 

Cele ogólne

– utrwalenie imion kolegów  i koleżanek

-integrowanie grupy – tworzenie przyjaznej atmosfery oraz poczucia bezpieczeństwa

-rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej

– wdrażanie do dbania o porządek w miejscu zabaw

-tworzenie Kodeksu Przedszkolaka

-zapoznanie z Regulaminem korzystania  z placu  zabaw

– utrwalenie kolejnych etapów mycia rąk,

-doskonalenie umiejętności cięcia nożycami po linii prostej

– kształcenie szybkiej reakcji na sygnał słowny

– kształtowanie umiejętności rozumienia informacji przedstawionych w formie symbolu

-zwrócenie uwagi na używanie zwrotów grzecznościowych

– kształcenie umiejętności rozpoznawania osób po charakterystycznych cechach wyglądu zewnętrznego

– rozpoznawanie emocji, nazywanie ich oraz wyrażanie za pomocą mimiki twarzy

-zwrócenie uwagi na bezpieczne posługiwanie się nożycami oraz prawidłowe ich trzymania

– kształtowanie odporności emocjonalnej

– doskonalenie umiejętności gry na wybranych instrumentach perkusyjnych

-zwiększenie koordynacji ruchowej oraz orientacji przestrzennej

– kształtowanie świadomości własnego ciała ze szczególnym uwzględnieniem jego symetrii i różnicowania lewej i prawej strony (wyróżnianie i nazywanie części ciała)

– budzenie radości ze wspólnego spaceru z kolegami z grupy

– kształcenie umiejętności przeliczania w zakresie 5

– porównywanie policzonych elementów

– kształcenie wyobraźni przestrzennej, pomysłowości

– zwrócenie uwagi na zgodną , wspólną zabawę

– ocenianie czynności wykonywanych przez dzieci na ilustracji

-prawidłowe trzymanie narzędzia pisarskiego

sprawności ruchowej

– kształcenie umiejętności określania zmysłów za pomocą których poznajemy świat

-rozwijanie własnych zainteresowań – przestrzeganie zasad obowiązujących na placu przedszkolnym

 

 

 

 

 

 

 

C