Kukułeczki

Home / Kukułeczki

Kukułeczki

WITAMY PO WAKACJACH !

Wychowawcy grupy:

mgr Katarzyna Grygiel

mgr Renata Nadstoga

mgr Agnieszka Matuszewska

 

Woźna:

Sandra Kasperska


Wychowanie przedszkolne to najważniejszy etap w edukacji dziecka- stanowi fundament wiedzy i  umiejętności zdobywanych w późniejszym życiu. Warto zadbać o to, żeby już od pierwszych dni pobyt w przedszkolu był dla dziecka czasem radości i dumy z własnych osiągiem.

Co przygotować do przedszkola:

-wygodne ubranie, które dzielny przedszkolak będzie mógł sam założyć i zdjąć;

-łatwe do założenia kapcie, które umożliwią bezpieczne przemieszczanie się zarówno po podłodze, jak i dywanie;

-zapasowe spodnie, koszulkę, bieliznę, które przydadzą się na przykład wtedy, gdy zajęty zabawą przedszkolak nie zdąży do toalety;

-suche i ewentualnie mokre chusteczki, które pomogą zadbać o higienę dzieci;

– kocyk i poduszka;

Wszystkie rzeczy powinny być podpisane!

 

Warto pamiętać, aby:

-wyjść z domu wcześniej, dając dziecku czas na samodzielne przygotowane się do przedszkola;

-w przedszkolu pożegnać się z dzieckiem serdecznie i krótko;

-być wobec dziecka szczerym, składać wyłącznie takie obietnice, których można dotrzymać;

-uśmiechać się do dziecka, zachowywać spokój, być konsekwentnym;

-wyrażać swoją dumę i aprobatę dla osiągnięć dziecka;

-ufać nauczycielom, rozmawiać o wzajemnych oczekiwaniach i wspólnie wspierać przedszkolaka w rozwoju.

WSZYSTKO ZACZYNA SIĘ OD PRZEDSZKOLA !


PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ – WRZESIEŃ

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

  • Integrowanie się z grupą rówieśniczą.
  • Poznanie topografii przedszkola.
  • Ustalenie i przestrzeganie zasad panujących w przedszkolu.
  • Poznawanie podstawowych zasad korzystania z placu zabaw.
  • Poznawanie podstawowych zasad ruchu drogowego.
  • Poznanie funkcji instytucji niosących pomoc: policja.
  • Poznanie budowy własnego ciała, podawanie nazw poszczególnych części ciała.
  • Poznanie zmysłów, jakimi odbieramy otaczający nas świat.
  • Poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie związanych z jesienią.

 

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ – PAŹDZIERNIK

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

  • Przestrzeganie zasad panujących w przedszkolu.
  • Przestrzegani podstawowych zasad korzystania z placu zabaw.
  • Odbieranie otaczającego nas świat poprzez różne zmysły.
  • Poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie związanych z jesienią – w parku, w lesie, w gospodarstwie domowym.
  • Rozumienie sensowności zdrowego odżywiania.
  • Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w granicach możliwości dzieci.
  • Kształtowanie umiejętności klasyfikowania według jednej cechy.
  • Kształtowanie umiejętności rozróżniania podstawowych figur geometrycznych i nazywanie kola.
  • Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
  • Nauka piosenek i pląsów.
  • Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.

 

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ – LISTOPAD

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

  • Wdrażanie do właściwego ubierania się zgodnego z porą roku.
  • Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.
  • Zapamiętanie cech typowych dla późnej jesieni: szarugi jesienne, słota.
  • Wdrażanie do opieki nad ptakami podczas zbliżającej się zimy.
  • Rozmowy o członkach rodziny.
  • Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu jordanowskiego w ogrodzie przedszkolnym.
  • Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów.
  • Rozwijanie umiejętności  orientowania się w przestrzeni; posługiwania się pojęciami dotyczącymi długości, wielkości.
  • Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej – zabawy z sylabami.
  • Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
  • Nauka piosenek i pląsów.
  • Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.

 

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ  – GRUDZIEŃ

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

Wdrażanie do właściwego ubierania się zgodnego z porą roku.

Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.

Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianą pory roku.

Zapamiętanie cech typowych dla zimy: śnieg, mróz, zawierucha.

Wdrażanie do opieki nad zwierzętami, regularne dokarmianie ptaków.

Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu jordanowskiego w ogrodzie przedszkolnym.

Kształtowanie przywiązania do tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia.

Zachęcanie do udziału w różnego rodzaju akcjach charytatywnych na rzecz innych osób lub zwierząt.

Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów.

Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej – zabawy z sylabami.

Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.

Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.

Nauka piosenek i pląsów.

Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.

 

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ  – STYCZEŃ

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

Wdrażanie do właściwego ubierania się podczas zimy.

Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.

Uświadamianie następstwa pór roku.

Zapamiętanie cech typowych dla zimy.

Rozumienie istotności bezpiecznej zabawy podczas zimy.

Kształtowanie nawyku pomagania zwierzętom w przetrwaniu zimy.

Wdrażanie do okazywania szacunku najbliższym (babci i dziadkowi).

Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu jordanowskiego w ogrodzie przedszkolnym.

Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów.

Rozwijanie umiejętności klasyfikowania według jednej cechy; kontynuowania rytmów dwuelementowych.

Rozwijanie analizy i syntezy sylabowej wyrazów.

Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.

Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.

Nauka piosenek i pląsów.

Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.

Wdrażanie do pamiętania o najbliższych przy różnych okazjach, np. Dzień Babci i Dzień Dziadka.

 

 

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ – LUTY

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

Wdrażanie do właściwego ubierania się podczas zimy i przedwiośnia.

Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.

Uświadamianie następstwa dnia i nocy.

Wdrażanie do rozumienia tradycji karnawału.

Rozumienie czytanego tekstu i konstruowanie wypowiedzi podczas rozmów o ulubionych książkach.

Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu jordanowskiego w ogrodzie przedszkolnym.

Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów.

Rozwijanie umiejętności orientowania się w przestrzeni i w schemacie własnego ciała.

Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej.

Rozwijanie percepcji słuchowej na materiale symbolicznym.

Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.

Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.

Nauka piosenek i pląsów.

Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.

 

 

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ DLA DZIECI TRZYLETNICH – MARZEC

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

Wdrażanie do właściwego ubierania się podczas wczesnej wiosny.

Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.

Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianą pory roku.

Zapamiętanie cech typowych dla wczesnej wiosny: zmienna pogoda, pierwsze kwiaty, pąki liściowe na drzewach.

Wdrażanie do opieki nad hodowlą w kąciku przyrody, systematycznej obserwacji i wyciągania wniosków na podstawie jej wyników.

Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu jordanowskiego na boisku przedszkolnym.

Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów.

Rozwijanie umiejętności orientowania się w przestrzeni i w schemacie własnego ciała.

Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej.

Rozwijanie percepcji słuchowej na materiale symbolicznym.

Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.

Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.

Nauka piosenek i pląsów.

Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.

Kształtowania poczucia więzi rodzinnych poprzez obchodzenie świąt religijnych – poznanie zwyczajów wielkanocnych.