Kukułeczki
Kukułeczki
WITAMY PO WAKACJACH !
Wychowawcy grupy:
mgr Katarzyna Grygiel
mgr Renata Nadstoga
mgr Agnieszka Matuszewska
Woźna:
Sandra Kasperska
Wychowanie przedszkolne to najważniejszy etap w edukacji dziecka- stanowi fundament wiedzy i umiejętności zdobywanych w późniejszym życiu. Warto zadbać o to, żeby już od pierwszych dni pobyt w przedszkolu był dla dziecka czasem radości i dumy z własnych osiągiem.
Co przygotować do przedszkola:
-wygodne ubranie, które dzielny przedszkolak będzie mógł sam założyć i zdjąć;
-łatwe do założenia kapcie, które umożliwią bezpieczne przemieszczanie się zarówno po podłodze, jak i dywanie;
-zapasowe spodnie, koszulkę, bieliznę, które przydadzą się na przykład wtedy, gdy zajęty zabawą przedszkolak nie zdąży do toalety;
-suche i ewentualnie mokre chusteczki, które pomogą zadbać o higienę dzieci;
– kocyk i poduszka;
Wszystkie rzeczy powinny być podpisane!
Warto pamiętać, aby:
-wyjść z domu wcześniej, dając dziecku czas na samodzielne przygotowane się do przedszkola;
-w przedszkolu pożegnać się z dzieckiem serdecznie i krótko;
-być wobec dziecka szczerym, składać wyłącznie takie obietnice, których można dotrzymać;
-uśmiechać się do dziecka, zachowywać spokój, być konsekwentnym;
-wyrażać swoją dumę i aprobatę dla osiągnięć dziecka;
-ufać nauczycielom, rozmawiać o wzajemnych oczekiwaniach i wspólnie wspierać przedszkolaka w rozwoju.
WSZYSTKO ZACZYNA SIĘ OD PRZEDSZKOLA !
PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ – WRZESIEŃ
Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:
- Integrowanie się z grupą rówieśniczą.
- Poznanie topografii przedszkola.
- Ustalenie i przestrzeganie zasad panujących w przedszkolu.
- Poznawanie podstawowych zasad korzystania z placu zabaw.
- Poznawanie podstawowych zasad ruchu drogowego.
- Poznanie funkcji instytucji niosących pomoc: policja.
- Poznanie budowy własnego ciała, podawanie nazw poszczególnych części ciała.
- Poznanie zmysłów, jakimi odbieramy otaczający nas świat.
- Poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie związanych z jesienią.
PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ – PAŹDZIERNIK
Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:
- Przestrzeganie zasad panujących w przedszkolu.
- Przestrzegani podstawowych zasad korzystania z placu zabaw.
- Odbieranie otaczającego nas świat poprzez różne zmysły.
- Poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie związanych z jesienią – w parku, w lesie, w gospodarstwie domowym.
- Rozumienie sensowności zdrowego odżywiania.
- Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w granicach możliwości dzieci.
- Kształtowanie umiejętności klasyfikowania według jednej cechy.
- Kształtowanie umiejętności rozróżniania podstawowych figur geometrycznych i nazywanie kola.
- Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
- Nauka piosenek i pląsów.
- Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.
PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ – LISTOPAD
Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:
- Wdrażanie do właściwego ubierania się zgodnego z porą roku.
- Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.
- Zapamiętanie cech typowych dla późnej jesieni: szarugi jesienne, słota.
- Wdrażanie do opieki nad ptakami podczas zbliżającej się zimy.
- Rozmowy o członkach rodziny.
- Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu jordanowskiego w ogrodzie przedszkolnym.
- Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów.
- Rozwijanie umiejętności orientowania się w przestrzeni; posługiwania się pojęciami dotyczącymi długości, wielkości.
- Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej – zabawy z sylabami.
- Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
- Nauka piosenek i pląsów.
- Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.