Kukułeczki

Kukułeczki
WITAMY PO WAKACJACH !
Wychowawcy grupy:
mgr Katarzyna Grygiel
mgr Renata Nadstoga
mgr Agnieszka Matuszewska
Woźna:
Sandra Kasperska
Wychowanie przedszkolne to najważniejszy etap w edukacji dziecka- stanowi fundament wiedzy i umiejętności zdobywanych w późniejszym życiu. Warto zadbać o to, żeby już od pierwszych dni pobyt w przedszkolu był dla dziecka czasem radości i dumy z własnych osiągiem.
Co przygotować do przedszkola:
-wygodne ubranie, które dzielny przedszkolak będzie mógł sam założyć i zdjąć;
-łatwe do założenia kapcie, które umożliwią bezpieczne przemieszczanie się zarówno po podłodze, jak i dywanie;
-zapasowe spodnie, koszulkę, bieliznę, które przydadzą się na przykład wtedy, gdy zajęty zabawą przedszkolak nie zdąży do toalety;
-suche i ewentualnie mokre chusteczki, które pomogą zadbać o higienę dzieci;
– kocyk i poduszka;
Wszystkie rzeczy powinny być podpisane!
Warto pamiętać, aby:
-wyjść z domu wcześniej, dając dziecku czas na samodzielne przygotowane się do przedszkola;
-w przedszkolu pożegnać się z dzieckiem serdecznie i krótko;
-być wobec dziecka szczerym, składać wyłącznie takie obietnice, których można dotrzymać;
-uśmiechać się do dziecka, zachowywać spokój, być konsekwentnym;
-wyrażać swoją dumę i aprobatę dla osiągnięć dziecka;
-ufać nauczycielom, rozmawiać o wzajemnych oczekiwaniach i wspólnie wspierać przedszkolaka w rozwoju.
WSZYSTKO ZACZYNA SIĘ OD PRZEDSZKOLA !
PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ – WRZESIEŃ
Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:
- Integrowanie się z grupą rówieśniczą.
- Poznanie topografii przedszkola.
- Ustalenie i przestrzeganie zasad panujących w przedszkolu.
- Poznawanie podstawowych zasad korzystania z placu zabaw.
- Poznawanie podstawowych zasad ruchu drogowego.
- Poznanie funkcji instytucji niosących pomoc: policja.
- Poznanie budowy własnego ciała, podawanie nazw poszczególnych części ciała.
- Poznanie zmysłów, jakimi odbieramy otaczający nas świat.
- Poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie związanych z jesienią.
PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ – PAŹDZIERNIK
Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:
- Przestrzeganie zasad panujących w przedszkolu.
- Przestrzegani podstawowych zasad korzystania z placu zabaw.
- Odbieranie otaczającego nas świat poprzez różne zmysły.
- Poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie związanych z jesienią – w parku, w lesie, w gospodarstwie domowym.
- Rozumienie sensowności zdrowego odżywiania.
- Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w granicach możliwości dzieci.
- Kształtowanie umiejętności klasyfikowania według jednej cechy.
- Kształtowanie umiejętności rozróżniania podstawowych figur geometrycznych i nazywanie kola.
- Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
- Nauka piosenek i pląsów.
- Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.
PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ – LISTOPAD
Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:
- Wdrażanie do właściwego ubierania się zgodnego z porą roku.
- Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.
- Zapamiętanie cech typowych dla późnej jesieni: szarugi jesienne, słota.
- Wdrażanie do opieki nad ptakami podczas zbliżającej się zimy.
- Rozmowy o członkach rodziny.
- Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu jordanowskiego w ogrodzie przedszkolnym.
- Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów.
- Rozwijanie umiejętności orientowania się w przestrzeni; posługiwania się pojęciami dotyczącymi długości, wielkości.
- Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej – zabawy z sylabami.
- Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
- Nauka piosenek i pląsów.
- Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.
PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ – GRUDZIEŃ
Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:
Wdrażanie do właściwego ubierania się zgodnego z porą roku.
Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.
Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianą pory roku.
Zapamiętanie cech typowych dla zimy: śnieg, mróz, zawierucha.
Wdrażanie do opieki nad zwierzętami, regularne dokarmianie ptaków.
Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu jordanowskiego w ogrodzie przedszkolnym.
Kształtowanie przywiązania do tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia.
Zachęcanie do udziału w różnego rodzaju akcjach charytatywnych na rzecz innych osób lub zwierząt.
Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów.
Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej – zabawy z sylabami.
Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.
Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
Nauka piosenek i pląsów.
Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.
PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ – STYCZEŃ
Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:
Wdrażanie do właściwego ubierania się podczas zimy.
Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.
Uświadamianie następstwa pór roku.
Zapamiętanie cech typowych dla zimy.
Rozumienie istotności bezpiecznej zabawy podczas zimy.
Kształtowanie nawyku pomagania zwierzętom w przetrwaniu zimy.
Wdrażanie do okazywania szacunku najbliższym (babci i dziadkowi).
Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu jordanowskiego w ogrodzie przedszkolnym.
Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów.
Rozwijanie umiejętności klasyfikowania według jednej cechy; kontynuowania rytmów dwuelementowych.
Rozwijanie analizy i syntezy sylabowej wyrazów.
Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.
Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
Nauka piosenek i pląsów.
Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.
Wdrażanie do pamiętania o najbliższych przy różnych okazjach, np. Dzień Babci i Dzień Dziadka.
PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ – LUTY
Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:
Wdrażanie do właściwego ubierania się podczas zimy i przedwiośnia.
Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.
Uświadamianie następstwa dnia i nocy.
Wdrażanie do rozumienia tradycji karnawału.
Rozumienie czytanego tekstu i konstruowanie wypowiedzi podczas rozmów o ulubionych książkach.
Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu jordanowskiego w ogrodzie przedszkolnym.
Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów.
Rozwijanie umiejętności orientowania się w przestrzeni i w schemacie własnego ciała.
Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej.
Rozwijanie percepcji słuchowej na materiale symbolicznym.
Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.
Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
Nauka piosenek i pląsów.
Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.
PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ DLA DZIECI TRZYLETNICH – MARZEC
Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:
Wdrażanie do właściwego ubierania się podczas wczesnej wiosny.
Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.
Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianą pory roku.
Zapamiętanie cech typowych dla wczesnej wiosny: zmienna pogoda, pierwsze kwiaty, pąki liściowe na drzewach.
Wdrażanie do opieki nad hodowlą w kąciku przyrody, systematycznej obserwacji i wyciągania wniosków na podstawie jej wyników.
Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu jordanowskiego na boisku przedszkolnym.
Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów.
Rozwijanie umiejętności orientowania się w przestrzeni i w schemacie własnego ciała.
Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej.
Rozwijanie percepcji słuchowej na materiale symbolicznym.
Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.
Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
Nauka piosenek i pląsów.
Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.
Kształtowania poczucia więzi rodzinnych poprzez obchodzenie świąt religijnych – poznanie zwyczajów wielkanocnych.